CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM095988
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:A továbbtanulási motivációk és a perzisztencia összefüggései / Fényes Hajnalka, Pallay Katalin, Mohácsi Márta
Dátum:2021
Megjegyzések:Tanulmányunkban a felsőoktatási hallgatók továbbtanulási motivációit és a tanulmányaik befejezése melletti elkötelezettségüket vizsgáljuk egy 2018?2019-ben végzett nagy mintás (N=2199) kutatás eredményei alapján. Hipotézisünk szerint a karriertudatos hallgatók az emberitőke-modell jóslatát (a diplomával szerezhető jól jövedelmező állás, könnyebb elhelyezkedés és elismert foglalkozás szerzése) veszik elsősorban figyelembe a továbbtanulás során, illetve emellett elkötelezettebbek tanulmányaik befejezése mellett (azaz perzisztensek). Főkomponens-elemzésünk szerint a karriertudatosság és a perzisztencia együtt járt a hallgatók körében, emellett regressziós eredményeink szerint a férfiak kevésbé karriertudatosak és perzisztensek mint a nők. Kimutatható az is, hogy jó társadalmi háttér esetén sem mindenki karriertudatos vagy perzisztens, és az államilag finanszírozott hallgatók nem karriertudatosak. További eredmény, hogy a gazdasági, informatikai és műszaki területen tanulók esetén fennáll a lemorzsolódás veszélye, míg a pedagógushallgatók nem karriertudatosak.
ISBN:978-615-6012-12-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
perzisztencia
továbbtanulás
motiváció
Megjelenés:Lemorzsolódási kockázat és erőforrások a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella; Szigeti Fruzsina. - p. 76-91. -
További szerzők:Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Pályázati támogatás:123847
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM095987
035-os BibID:(WoS)000637546100004 (Scopus)85103294250
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Career consciousness and commitment to graduation among higher education students in Central and Eastern Europe / Fényes Hajnalka, Mohácsi Márta, Pallay Katalin
Dátum:2021
ISSN:2071-789X 2306-3459
Megjegyzések:In this paper, we examine higher education students' motivations to continue their studies in higher education and their commitment to graduation based on a survey (N=2,199), conducted in 2018 and 2019 in five countries of the Central and Eastern Europe. According to our hypothesis, career-conscious students take into account primarily the predictions of the human capital theory with respect to further studies (e.g., well-paying job, holding a prestigious profession). Additionally, they are also more committed to graduating (they are more persistent) than other students. Based on the principal component analysis of motivations for further study and persistence indicators, we find that career consciousness and persistence are positively correlated. Through regression analysis, we also show that males are less career-conscious and less persistent than females. In addition, the results imply that even socially advantaged students might not all be career-conscious and persistent. Students whose tuition is paid for by the state can also be poorly motivated and may lack career consciousness. As regards the field of study, students in Humanities are not likely to be career-conscious, while the risk of attrition is present among those who study Economics, Business, or Sciences. This highlights the need for an educational policy intervention.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok kutatási jelentés
folyóiratcikk
Megjelenés:Economics and Sociology. - 14 : 1 (2021), p. 61-75. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM115824
Első szerző:Pallay Katalin (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Cím:Kárpátaljai fiatalok önkéntes tevékenysége a 2022-es orosz-ukrán háború idején / Pallay, Katalin; Markos, Valéria; Fényes, Hajnalka
Dátum:2022
ISSN:2786-0620
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Önkéntes Szemle. - 2 : 4 (2022), p. 3-26. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM110184
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Kik a lemorzsolódó hallgatók? / Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Szigeti Fruzsina, Pallay Katalin
Dátum:2019
Megjegyzések:A relatíve nagyarányú s az emberi és anyagi tőke össztársadalmi, egyéni, intézményi veszteségét jelentő hallgatói lemorzsolódás jelenségének értelmezése lehetetlen a lemorzsolódott hallgatók vizsgálata nélkül. Jelen tanulmányban a 605 lemorzsolódott hallgató adatait tartalmazó DEPART 2018 adatbázis elemzése során elsősorban a felsőoktatási lemorzsolódási szcenáriók azonosítására törekedtünk, felhíva a fi gyelmet arra, hogy a lemorzsolódás összetett jelenség. A hallgatók saját lemorzsolódásuk értelmezése és értékelése tárgyában adott válaszaira támaszkodva előbb négy hallgatói klasztert alkottunk, majd összehasonlítottuk a csoportokat társadalmi-kulturális hátterük és a felsőoktatási lemorzsolódással kapcsolatos döntéseik és értékelésük mentén. A tanulmány legfontosabb eredménye, hogy a nemzetközi lemorzsolódástípusokon túl új csoportot is azonosít, valamint plasztikus képet nyújt a csoportok közötti sokszínű különbségekről, túllépve ezáltal a lemorzsolódott hallgató túláltalánosított képén.
ISBN:978-963-318-811-8 978-963-318-812-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:KozmaPolisz. Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára / szerk. Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia. - p. 249-260. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM096218
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Dropped-out Students and the Decision to Drop-out in Hungary / Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Szigeti Fruzsina, Pallay Katalin
Dátum:2019
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:The interpretation of the phenomenon of student dropout, which representsa waste of a relatively large proportion of human and material capital in the social, individual and institutional domain, is impossible without examining dropout students. In this study, we analysed the DEPART 2018 database, which contains data from 605 Hungarian dropout students. We tried to identify higher education dropout scenarios and pointed out that higher educational dropout is a complex phenomenon. Based on the students' reports on their interpretation and evaluation of their dropouts, four student clusters were created. We compared the groups with their socio-cultural background and their decision to drop out from higher education, and their assessment of that decision. The most important result of the study is that it identifies a new group in addition to the international dropout types, and provides a detailed picture that calls our attention to the diversity of dropout groups, thereby moving beyond the over-generalised image of the dropout student.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
dropouts
dropout attitudes
dropoutcharacteristics
higher education
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 1 : 1 (2019), p. 31-40. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM079473
Cím:Lemorzsolódott hallgatók 2018 / Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit
Dátum:2019
Megjelenés:Debrecen : CHERD-H. 2019, 2019
Terjedelem:102 p.
Megjegyzések:(Oktatáskutatók könyvtára ; 6.)
ISBN:978-615-6012-00-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
könyv
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok) Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia) Oktatáskutatók könyvtára
Pályázati támogatás:ÚNKP-18-4-DE
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1