CCL

Összesen 24 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM101948
035-os BibID:(Scopus)85130262484
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:First-generation Students at Universities from the Aspect of Achievement, Motivation and Integration / Veronika Bocsi, Fényes Hajnalka, Gabriella Pusztai
Dátum:2022
ISSN:0350-154X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Revija za Sociologiju. - 52 : 1 (2022), p. 61-85. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM095495
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:Első generációs hallgatók a campuson : ülönös tekintettel az eredményesség kérdéskörére / Bocsi Veronika, Pusztai Gabriella, Fényes Zsuzsanna Hajnalka
Dátum:2020
ISSN:1216-2051
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Szociologiai Szemle. - 30 : 4 (2020), p. 26-44. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM100471
035-os BibID:(cikkazonosító)93 (Scopus)85131040656 (WoS)000776377300001
Első szerző:Ceglédi Tímea (szociológus)
Cím:The Effect of Resilience and Gender on the Persistence of Higher Education Students / Ceglédi Tímea, Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella
Dátum:2022
ISSN:2076-0760
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Social Sciences. - 11 : 3 (2022), p. 1-14. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM111267
035-os BibID:(Scopus)85121640770
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Nemi szerepattitűdök és vallásosság a felsőoktatási hallgatók körében / Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella
Dátum:2020
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Szociológiai Szemle. - 30 : 1 (2020), p. 49-69. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM104356
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:A családi életre nevelést befolyásoló tényezők a felsőoktatási hallgatók körében / Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella
Dátum:2020
ISBN:9789634295518 9789634295525
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Neveléstudomány: horizontok és dialógusok / szerk. Varga Arank, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófi. - p. 96-105. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM100182
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Types and Predictors of Career Consciousness among Higher Education Students / Fényes Hajnalka, Mohácsi Márta, Pusztai Gabriella
Dátum:2021
ISSN:1726-3247
Megjegyzések:In this study, we examine the higher education career consciousness of students and explore the factors affecting it. To this, we conducted empirical surveys in five Central and Eastern European countries (N= 2,199). As the literature contains no universal theory of career consciousness or an accepted measurement scale, we used self-developed indicators. Furthermore, instead of applying a psychological theoretical focus, we concentrated on sociological aspects. The first indicator of career consciousness measured the career-oriented motives of students entering higher education. The second reflected on career-related performance indicators during their studies, while the third and fourth indicated voluntary and paid employment undertaken alongside their studies for career-oriented purposes. Our principal component analysis resulted in two types of career consciousness. The first included career-conscious motives at the point of entry into higher education, and the second comprised career-oriented performance and actions during the course of study. The results of a cluster analysis support the existence of two distinct student groups based on the two types. Our regression analysis also shows that the strength of the two types of career consciousness depends on different background variables. Overall, our results imply that those who have career-conscious motives at entry into higher education do not act in a career-conscious way during their studies and that, conversely, those who act in a career-conscious manner during their studies do not have career-conscious motives concerning their entry into higher education. Furthermore, students' socio-demographic background and training field also variously influence the strength of the two types of career consciousness. - 2021 National Research University Higher School of Economics. All rights reserved.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Economic Sociology. - 22 : 5 (2021), p. 151-170. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM085335
035-os BibID:(WoS)000514818100005 (Scopus)85079709793
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Gender Role Attitudes and Religiosity among Higher Education Students / Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella, Engler Ágnes
Dátum:2020
ISSN:1583-0039
Megjegyzések:Besides demographic and social background determinants, religiosity is one of the most important factors which influence attitudes towards gender roles. In Europe, egalitarian gender roles have been aided by the eventual ubiquity of wide-ranging freedoms, women's increasing labour force participation in the post-socialist regions, the drastic decline in fertility, and state-sponsored secularisation. In this study, we examine Hungarian higher education students' views on gender roles using a nation-wide sample (N=1502, 2017). We create a typology with two modern attitude types beside the traditional view on gender roles, namely the pragmatic-instrumental and postmaterialist-postmodern types. We employ multinomial regression to analyse the factors which increase the likelihood of each type's occurrence. After accounting for the effect of demographic and social factors, we find that religiosity has a significant impact on the acceptance towards traditional gender roles. In addition, we also record the novel finding that respondents are much likelier to belong to the postmaterialist-postmodern type, which approves of women's labour force participation and favours the father's involvement in the family, if they are religious in the sense that they follow the teaching of a church.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
gender role attitudes
religiosity
higher education
fatherhood
Megjelenés:Journal for the Study of Religions and Ideologies. - 19 : 55 (2020), p. 69-84. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM079500
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:A felsőoktatási hallgatók civil aktivitása és a lemorzsolódási esélyük összefüggései / Hajnalka Fényes, Valéria, Markos, Gabriella Pusztai
Dátum:2018
ISSN:2063-6415
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Metszetek. - 7 : 3 (2018), p. 141-156. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM079498
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:A civil aktivitás és a lemorzsolódási esély összefüggéseinek vizsgálata a felsőoktatási hallgatók körében / Fényes Hajnalka, Markos Valéria, Pusztai Gabriella
Dátum:2018
ISSN:978-963-318-754-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina. - p. 140-153. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM044933
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Religiosity and volunteering among higher education students in the Partium Region. / Hajnalka Fényes, Gabriella Pusztai
Dátum:2013
ISBN:978-606-10-0992-3
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok könyvfejezet
Megjelenés:Students in a cross-border region : higher education for regional social cohesion / eds. Györgyi Zoltán, Nagy Zoltán. - p. 147-167. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM044919
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Volunteering among Higher Education Students, Focusing on the Micro-level Factors / Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella
Dátum:2012
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Journal of Social Research and Policy. - 1 (2012), p. 73-96 -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM022107
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Férfiak hátránya a felsőoktatásban egy regionális minta tükrében / Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella
Dátum:2006
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Szociológiai Szemle. - 1 (2006), p. 40-59. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2