CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM111281
035-os BibID:(cikkazonosító)104878 (WoS)000993800200001 (Scopus)85154057553
Első szerző:Maró Zalán Márk
Cím:The roles of geographic indication and ethnocentrism in the preferences of Central European spirit consumers: The case of pálinka / Zalán Márk Maró, Péter Balogh, Péter Czine, Áron Török
Dátum:2023
ISSN:0950-3293
Megjegyzések:The purpose of this study is to examine consumer preferences towards a Central European alcoholic beverage possessing a Geographical Indication (GI), paying special attention to the role of ethnocentrism in decision-making. Pálinka is one of the best-known products in Hungary, and the regulation and perception of the product have undergone significant changes in recent years. A total of 1,000 Hungarian consumers, taken to be representative of the Hungarian alcohol consumer population, participated in the study using an online survey. A discrete choice model was applied, including a latent variable (ethnocentrism). Willingness to pay (WTP) calculations were also carried out for the product attributes examined. The presence of the most important identified product attributes (brand, GI, production method) indicated on the bottle all have a positive effect on consumer preferences; moreover, higher WTP also applies. As the level of ethnocentrism increases, the level of utility ascribed to the GI-labelled product also increases. The level of ethnocentrism is significantly higher among respondents over 60 and lower among those with higher education and who are urban. In previous literature, very little attention has been given to discrete choice experiments (DCEs) on alcoholic products, even in the case of pálinka's direct competitors (mainly whisky and vodka). Our study, however, clearly indicates that it is possible to segment the market based on different product attributes and ethnocentrism.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Pálinka
Alcoholic beverage
Geographical indication
Ethnocentrism
Hybrid choice modelling
Megjelenés:Food Quality And Preference. - 108 (2023), p. 1-13. -
További szerzők:Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Czine Péter (1994-) (közgazdász) Török Áron (közgazdász)
Pályázati támogatás:FK 137602
Egyéb
ÚNKP-21-3-I-CORVINUS-22
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM110380
035-os BibID:(Scopus)85152401335
Első szerző:Maró Zalán Márk
Cím:What is inside the bottle? - Factors influencing pálinka consumption / Zalán Márk Maró, Áron Török, Péter Balogh, Péter Czine
Dátum:2023
ISSN:1804-1930
Megjegyzések:Pálinka is the national spirit of Hungary and is in possession of the geographical indication of the European Union, but it used to be listed as a poor-quality product for a long time. The turnaround in this field began in the early 2000s. The aim of this study is to analyse the behaviour and attitudes regarding the purchase and consumption of pálinka and, to assess the product-related awareness of Hungarian consumers who like this particular spirit. Based on the literature, the knowledge of Hungarian consumers about pálinka is rather low, which is confirmed by the results of our questionnaire survey of 1,000 people. Furthermore, based on the results obtained, participants in the pálinka sector are more likely to understand how important certain product attributes that are perceived by consumers when purchasing pálinka. In order to increase the awareness of the spirit, it is essential to get to know the consumers, which can be followed by a well- positioned marketing strategy from both the government and corporate side.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Pálinka
spirit
Hungary
consumer survey
knowledge
geographical indication
Megjelenés:Agris On-line Papers in Economics and Informatics. - 15 : 1 (2023), p. 83-98. -
További szerzők:Török Áron (közgazdász) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Czine Péter (1994-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM099900
035-os BibID:(Scopus)85135521222
Első szerző:Maró Zalán Márk
Cím:Pálinkavásárlási preferenciák vizsgálata a magyar fogyasztók körében - egy diszkrét választási modell építése / Maró Zalán Márk, Török Áron, Balogh Péter, Czine Péter
Dátum:2022
ISSN:0039-0690
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Statisztikai Szemle. - 100 : 1 (2022), p. 44-67. -
További szerzők:Török Áron (közgazdász) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Czine Péter (1994-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:
Rekordok letöltése1