CCL

Összesen 30 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM068508
Első szerző:Erdei Panni (közgazdász)
Cím:Estimating the Effect of the Personality vs. Career Match on the Academic Performance with Comparison of Admission Scores and Grade Averages: an Evidence from the Hungarian Business Higher Education / Erdei Panni, Kapitány Anna, Kiss Marietta, Kun András István
Dátum:2015
Megjegyzések:!!!A könyvben helytelenül jelent meg a cím: Regression Analysis of the Effect of Personality-Career Match on the Academic Performance in Business Higher Education: an Evidence from the University of Debrecen !!!
This study is about the role of personality in professional (business) higher education. According to literature of personality vs. education and personality vs. career, some people have better academic performance, while others' performance is better at work. Present study observes this dichotomy at the University of Debrecen, Faculty of Business Administration among the students from BA in Business Administration and Management and BA in International Business Economics majors comparing the efficiency of the Myers-Briggs personality typology with averages of standardized admission scores and standardized academic grade averages. The prior shows the general aptness to learn, while the latter indicates the career match. We analyzed our data with one sample t-test (our test value was 0 which is the average of the total sample). We found significant difference from the average for the personalities ESFJ and ENTJ (the prior had better, and the latter worse; both of them matching the profession) in case of admission sores, and for ENFP (worse), ESFJ (better) and ESTJ (better) personality types in case of academic performance (ENFP doesn't match while ESFJ and ESTJ match the profession). Our results suggest (even the non-significant results as well) that the match of personality and profession is less able to explain the difference of the admission scores from the average than the difference of the academic performance in case of certain personality types. Consequently, the match of personality and profession increases the academic performance without reference to the candidates' general suitability to education.
ISBN:978-973-0-18967-4
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
personality
higher education
Myers-Briggs typology
labour market
Megjelenés:Tudás : Tanulás : Szabadság Neveléstudományi Konferencia 2014 / szerk. Birta-Székely Noémi. - p. 217-221. -
További szerzők:Kapitány Anna (1987-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM079439
Első szerző:Kapitány Anna (közgazdász)
Cím:A jungi személyiségtípusok szerepe a szakválasztásban a Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Karán / Kapitány Anna, Kiss Marietta, Kun András István
Dátum:2013
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
személyiség
személyiségtípusok
közgazdász hallgatók
Megjelenés:HuCER 2013 Konferencia : HERA Absztraktkötet. - p. 67.
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM068507
Első szerző:Kapitány Anna (közgazdász)
Cím:How Do Student Personality Types Contribute to the Academic Success in the Hungarian Business Higher Education? / Kapitány Anna, Kiss Marietta, Kun András István
Dátum:2015
Megjegyzések:The economic literature shows many evidences on the relationship between labor market success and personality. Our study examines the connection between Myers?Briggs personality types and academic performance among students of University of Debrecen, Hungary. Our sample consists of 2nd and 3rd year Business Administration and Management and Business Informatics students (N = 408). We examine the significance of the difference between the grade means of the Myers-Briggs personality types and the group means by year and major with one sample t-test on 10% significance level. We also analyze the effect of personality types on the academic performance with linear regression models containing additional independent variables (gender, local inhabitance, work experience, university year, major, age) on 10% significance level. Our results show that on Business Administration and Management major INTJ, ESTJ, and ESFJ students outperform the others (adjusted R2 contribution of personality types in the regression model is 0.02), while among the Business Informatics students the ENFJ type has a significantly better grade mean (adjusted R2 contribution of personality types in the regression model is 0.04). In the regression model the following types have significantly better academic results than the others: ENTP, INTJ, ENTJ, INFJ, ENFJ, ISTJ, ESTJ, ESFJ (adjusted R2 contribution is 0.01).
ISBN:978-973-0-18967-4
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
business education
higher education
career
personality type
MBTI
Megjelenés:Tudás - Tanulás - Szabadság Neveléstudományi Konferencia 2014 / szerk. Birta-Székely Noémi. - p. 211-215. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM110978
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Abszolút és relatív organikuscímke-hatás csokoládék esetén: egy kísérlet eredményei / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2022
ISBN:978-963-358-251-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
organikuscímke-hatás
csokoládé
kóstolás
kísérlet
organic label effect
chocolate
tasting
experimental method
Megjelenés:Transzformatív Marketing : Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketingmegoldásai - XXVIII. Nemzetközi Konferencia - Pprogram és absztraktok / szerk. Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin. - p. 65-66. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM106105
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Abszolút és relatív organikuscímke-hatás csokoládék esetén: egy kísérlet eredményei / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2022
ISBN:978-963-358-276-3
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
organikuscímke-hatás
csokoládé
kóstolás
kísérlet
organic label effect
chocolate
tasting
experimental method
Megjelenés:Transzformatív Marketing: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai - Az EMOK Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVIII. Nemzetközi Konferencia : Tanulmánykötet /szerk. Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin. - p. 246-247. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM106051
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Jelezheti-e a honlapok információs nyitottsága a felsőoktatási intézmények minőségét? / Kiss Marietta, Kun András István
Dátum:2022
Megjelenés:Utánközlés / másodközlés
Megjegyzések:A tanulmány a Tér Gazdaság Ember c. folyóiratban "Can Homepage Openness be a Signal of Institutional Quality in Higher Education?" címmel 2019-ben (4. évf., 7. sz., 144-166. o.) megjelent publikáció kismértékben átdolgozott másodközlése.
Jelen feltáró tanulmány a felsőoktatási intézmények online marketingtevékenységének egy ritkán vizsgált aspektusát elemzi 150 amerikai Doctoral/Research University (DRU, kb. doktori/kutató egyetem) és 150 Liberal Arts College (LAC, kb. szabadművészeti főiskola) mintáján. Kvantitatív elemzéssel elsősorban az intézmények honlapjainak nyitóoldalát vizsgáltuk az információs nyitottság különböző szempontjai szerint: a honlap elérhetősége idegen nyelvű és látássérült felhasználók számára, keresési lehetőségek és közösségimédia-linkek megléte és típusa, valamint az egy héten megjelent hírek száma a honlapon. A teljes minta elemzése mellett az intézmények típusait (azaz DRU-k vagy LAC-k), valamint a felsőoktatási intézmények egy rangsora szerint magasabb vagy alacsonyabb rangú intézményeket is összehasonlítottuk ezen dimenziók mentén. A fő megállapításaink szerint a DRU-honlapok fejlettebb keresési lehetőségeket kínálnak, nagyobb számban és eltérő sorrendben jelenítenek meg közösségimédia-linkeket és nagyobb mennyiségű hírt tesznek közzé, mint a LAC-webhelyek. A magasabb rangú DRU-k jelentetik meg a legtöbb hírt, ezt követik az alacsonyabb rangú DRU-k, majd a magasabb rangú LAC-k; a legkevesebb hírt az alacsonyabb rangú LAC-k teszik közzé. Ezen túlmenően a LAC intézmények esetében szignifikáns negatív korrelációt állapítottunk meg rangjuk és a megjelenített hírek száma között, míg a DRU-k esetében nem találtunk ilyen összefüggést.
Kiss Marietta (1981-) (közgazdász): Can Homepage Openness be a Signal of Institutional Quality in Higher Education?
ISBN:978 963 490 483 0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Mesteri erőforrások : Tanulmányok Polónyi István tiszteletére / szerk. Kun András István, Csók Cintia. - p. 11-31. -
További szerzők:Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
   Lásd még:
Egyéb kapcsolat (1)
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM084065
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Can Homepage Openness be a Signal of Institutional Quality in Higher Education? / Kiss Marietta, Kun András István
Dátum:2019
ISSN:2064-1176
Megjegyzések:This exploratory study analyses a rarely investigated element of online marketing of higher education institutions (HEIs) using a sample of 150 doctoral/research universities (DRU) and 150 liberal arts colleges (LAC) from the USA. Using quantitative analysis, it primarily examines the homepage of the institutions' websites according to various aspects of openness (availability of the homepage in foreign languages and for visually impaired users, presence and type of search options and social media links on the homepage, and the number of news articles published on the website in a given week). Besides the analysis of the whole sample, the types of institutions (i.e., DRUs and LACs) as well as higher or lower ranked institutions according to an HEIs ranking list are also compared using these dimensions. The main findings are that DRU homepages provide more advanced search opportunities, present a higher number and different order of social media links, and publish a greater volume of news than LAC websites. The higher ranked DRUs present the most news, followed by lower ranked DRUs, and then higher ranked LACs; the lowest number of news items were provided by lower ranked LACs. Moreover, in the case of LAC institutions a significant negative correlation was also identified between their rank and the number of news items displayed, while no significant correlation was found in the case of DRUs.
Kiss Marietta (1981-) (közgazdász): Jelezheti-e a honlapok információs nyitottsága a felsőoktatási intézmények minőségét?
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
higher education marketing
online marketing
website openness
signalling
Megjelenés:Tér, Gazdaság, Ember. - 7 : 4 (2019), p. 147-166. -
További szerzők:Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
   Lásd még:
Egyéb kapcsolat (1)
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM080032
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Can Homepage Openness Sign Institutional Quality in Higher Education? / Kiss Marietta, Kun András István
Dátum:2019
ISBN:978-615-5837-61-6
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
higher education marketing
online marketing
website openness
Megjelenés:18th International Congress of the International Association on Public and Nonprofit Marketing "Challenges in public, non-profit and social marketing" - Conference proceeding / ed. Ercsey Ida. - p. 34. -
További szerzők:Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM074280
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Milyen imázst közvetítenek a magyar felsőoktatási intézmények honlapjai? / Kiss M., Kun A. I.
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Jelen dolgozatban a felsőoktatási online marketing magyarországi gyakorlatát elemezzük feltáró jelleggel. Kutatásunkban a Magyarországon működő államilag elismert felsőoktatási intézmények teljes körének honlapjait néhány kiválasztott, a közönség felé mutatott imázs nyitottságát mérő mutató alapján vizsgáljuk. E szempontok szerint összevetjük az állami intézményeket a nem állami (ezen belül az egyházi) fenntartásúakkal, illetve az egyetemi besorolással rendelkezőket a főiskolákkal (mind a 2000 előtti, mind az aktuális státuszok szerint). Legfőbb megállapításunk, hogy a honlapok statisztikailag alátámaszthatóan közvetítenek valamely intézmény csoportra jellemző imázst. Vannak ugyanis olyan jelzések, amelyek differenciálnak állami és nem állami intézmények, egyetemek és főiskolák között. Ezek közül mi a következőket azonosítottuk: a főoldalon közölt képek száma, slider jelenléte, a honlap akadálymentesített és idegen nyelvű elérhetősége, illetve a feltüntetett közösségimédia-elérhetőségek. Az állami intézmények, illetve az egyetemek minden vizsgált dimenzióban nyitottabb imázst közvetítettek honlapjukon.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
felsőoktatási marketing
online marketing
honlap
imázs
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 3 (2018), p. 355-370. -
További szerzők:Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM072471
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Analysis of the Signaling Hypothesis in Higher Education Marketing via Classroom Experiment / Kiss Marietta, Kun András István
Dátum:2014
ISSN:1844-5519
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
signaling
information asymmetry
higher education marketing
Megjelenés:Abstracts of the International Conference European Integration - New Challenges, 10th edition - EINCO / Ed. Adriana Giurgiu. - p. 143. -
További szerzők:Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM071868
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:A biominősítés hatása a fogyasztók érzékelésére és attitűdjére csokoládék esetén / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2015
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
bioélelmiszerek
élelmiszermarketing
csokoládé
attitűd
Megjelenés:Marketing hálózaton innen és túl : Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. Országos Konferenciája 2015. augusztus 26-28. : Program és absztrakt kötet. - p. 32.
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM069721
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Markmyprofessor: Minél több, annál jobb? / Kiss Marietta, Sátor Viktor Bence, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Az oktatók hallgatók általi értékelése a felsőoktatásban nemzetközileg és Magyarországon is aktuális téma, részben a felsőoktatás tömegesedése, részben piacosodása miatt. Az értékelési módszerek egyike az internetes alapú önkéntes véleményezés, melyet az Amerikai Egyesült Államokban a ratemyprofessors.com indított el, és amelynek hazai megfelelője a markmyprofessor.com. Az amerikai oldallal kapcsolatos elemzések a számos kritika egyikeként megállapították azt is, hogy ezen értékelési mód megbízhatósága jelentős mértékben függ az egyes oktatókra leadott értékelések számától. Tanulmányunkban ez utóbbi következtetést vizsgáljuk meg az említett hazai szolgáltatást alapul véve. Fő eredményünk egyrészt az, hogy a ratemyprofessors.com-ra tett előbbi megállapítás hazánkban is megállja a helyét, másrészt pedig az, hogy a magasabb válaszadási gyakoriság egyben alacsonyabb átlagos értékeléssel is együtt jár.Student evaluation of faculty members is a current topic both internationally and in Hungary, partly due to the massification and partly due to the marketization of higher education. One of the evaluation methods is the internet-based voluntary rating which was started by ratemyprofessors.com in the U.S.A. and whose Hungarian counterpart is markmyprofessor.com. Research studies on the U.S. website - among many other critics - established that reliability of this evaluation method highly depends on the frequency of ratings: if an individual tutor is evaluated by more students, then the standard deviation of the ratings is smaller. The previous conclusion about the U.S. website is tested in our study based on Hungarian data. Our main result is that many of the experiences about markmyprofessor.com echo the previous findings about ratemyprofessors.com. Beside this in the Hungarian sample the higher response rate is associated with lower average ratings.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 2 : 4 (2017), p. 232-243. -
További szerzők:Sátor Viktor Bence Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3