CCL

Összesen 10 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110978
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Abszolút és relatív organikuscímke-hatás csokoládék esetén: egy kísérlet eredményei / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2022
ISBN:978-963-358-251-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
organikuscímke-hatás
csokoládé
kóstolás
kísérlet
organic label effect
chocolate
tasting
experimental method
Megjelenés:Transzformatív Marketing : Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketingmegoldásai - XXVIII. Nemzetközi Konferencia - Pprogram és absztraktok / szerk. Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin. - p. 65-66. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM106105
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Abszolút és relatív organikuscímke-hatás csokoládék esetén: egy kísérlet eredményei / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2022
ISBN:978-963-358-276-3
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
organikuscímke-hatás
csokoládé
kóstolás
kísérlet
organic label effect
chocolate
tasting
experimental method
Megjelenés:Transzformatív Marketing: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai - Az EMOK Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVIII. Nemzetközi Konferencia : Tanulmánykötet /szerk. Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin. - p. 246-247. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM071868
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:A biominősítés hatása a fogyasztók érzékelésére és attitűdjére csokoládék esetén / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2015
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
bioélelmiszerek
élelmiszermarketing
csokoládé
attitűd
Megjelenés:Marketing hálózaton innen és túl : Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. Országos Konferenciája 2015. augusztus 26-28. : Program és absztrakt kötet. - p. 32.
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM069721
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Markmyprofessor: Minél több, annál jobb? / Kiss Marietta, Sátor Viktor Bence, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Az oktatók hallgatók általi értékelése a felsőoktatásban nemzetközileg és Magyarországon is aktuális téma, részben a felsőoktatás tömegesedése, részben piacosodása miatt. Az értékelési módszerek egyike az internetes alapú önkéntes véleményezés, melyet az Amerikai Egyesült Államokban a ratemyprofessors.com indított el, és amelynek hazai megfelelője a markmyprofessor.com. Az amerikai oldallal kapcsolatos elemzések a számos kritika egyikeként megállapították azt is, hogy ezen értékelési mód megbízhatósága jelentős mértékben függ az egyes oktatókra leadott értékelések számától. Tanulmányunkban ez utóbbi következtetést vizsgáljuk meg az említett hazai szolgáltatást alapul véve. Fő eredményünk egyrészt az, hogy a ratemyprofessors.com-ra tett előbbi megállapítás hazánkban is megállja a helyét, másrészt pedig az, hogy a magasabb válaszadási gyakoriság egyben alacsonyabb átlagos értékeléssel is együtt jár.Student evaluation of faculty members is a current topic both internationally and in Hungary, partly due to the massification and partly due to the marketization of higher education. One of the evaluation methods is the internet-based voluntary rating which was started by ratemyprofessors.com in the U.S.A. and whose Hungarian counterpart is markmyprofessor.com. Research studies on the U.S. website - among many other critics - established that reliability of this evaluation method highly depends on the frequency of ratings: if an individual tutor is evaluated by more students, then the standard deviation of the ratings is smaller. The previous conclusion about the U.S. website is tested in our study based on Hungarian data. Our main result is that many of the experiences about markmyprofessor.com echo the previous findings about ratemyprofessors.com. Beside this in the Hungarian sample the higher response rate is associated with lower average ratings.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 2 : 4 (2017), p. 232-243. -
További szerzők:Sátor Viktor Bence Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM068504
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az organikuscímke-hatás a marketing irodalomban: imázstranszfer, halo-hatás és jelzés / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Our study reviews the rapidly growing marketing literature on the organic label effect, and classifies it based on the underlying explanatory principles (theoretical background). Two broad categories of these studies are identified. The first consists of papers based on the image transfer or on the halo effect, and the second is composed of examinations built on signaling models. After reviewing 60 papers we can conclude that although the presence of the organic label effect has already been proven by many examinations in different contexts, its theoretical foundation is predominantly ad hoc: the authors of the reviewed studies do not justify that the choice of the underlying theory is the most fitting to the situation; moreover we could not find any studies comparing the relevance of the alternative explanations.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
organikuscímke-hatás
imázstranszfer
halo-hatás
signaling
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 1 (2016), p. 61-71. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM068509
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:A biominősítés hatása a fogyasztók érzékelésére és attitűdjére csokoládék esetén / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2015
Megjegyzések:Significant number of customers attach a positive image to organic products. This positive imagetransfer includes the perception of healthiness, calorie content but also extends to sensory characteristics such as smell or taste. Our study aims to reveal the effect of organic labels on customers' evaluation of chocolates. The three research questions are: (1) How do consumers modify their attitude in relation to a given chocolate after receiving information as to whether the given chocolate is an organic or a non-organic product?(2) How do estimated prices change after receiving information as to whether the given chocolate is organic or not? (3) What kind of correspondence canbe found between the frequency of organic product purchase and the two former questions? To find the answer an experiment was conducted. The participants had to evaluate five attributes ofchocolates: fragrance, taste, texture, healthiness, and calorie content, and they had to estimate the prices. In the first phase of our experiment they had to evaluate attributes within the confines of a blind test. In the second phase participants received information as to whether the given chocolate is an organic or not, and they have re-evaluated the same attributes. Our results show that ♭organic' labels can modify consumers' perception of chocolates' attributes and evaluation of prices.
ISBN:978-963-313-189-3
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
organic food
food marketing
chocolate
attitude
Megjelenés:Marketing hálózaton innen és túl : Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. Országos Konferenciájának Tanulmánykötete / szerk. Bíró-Szigeti Szilvia, Petruska Ildikó, Szalkai Zsuzsanna, Kovács István, Magyar Mária. - p. 208-216. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM068502
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:The effect of 'organic' labels on consumer perception of chocolates / Marietta Kiss, Enikő Kontor, András István Kun
Dátum:2015
ISSN:1222-569X 1582-5450
Megjegyzések:One of the most important success factors in the organic food industry is the positive image that a significant number of customers attach to organic products in many countries, which includes the perception of healthiness and also sensory characteristics such as smell, texture or taste. Several papers have examined the effect of organic certification on consumer perceptions for many types of products from a number of perspectives. The present study aims to reveal the effect of organic (♭bio') labels on customers' evaluation of chocolates regarding five product attributes: fragrance, taste, healthiness, calorie content and price. The two research questions are: (1) ♭How do consumers modify their perceptions about a given chocolate after receiving information as to whether the given chocolate is an organic or a non-organic product?' and (2) ♭How do consumers' evaluations of organic and non-organic chocolates relative to each other change after it is revealed which ones have an organic certificate?' To find the answers an experiment was conducted on a sample of 32 second year bachelor university students from the ♭Commerce and Marketing' major. During the experiment the students tasted 4 dark (2 regular and 2 organic) and 3 milk (2 regular and 1 organic) chocolates in two phases. In the first phase they had no information as to whether organic products were involved in the experiment, but in the second the organic products were labelled. The students had to evaluate fragrance, taste, healthiness, and calorie content, and estimatethe price in both phases. The results show that ♭organic' labels can significantly modify consumers' perception and evaluation of chocolates with every attribute for one or more of the chocolates. Labelling can also widen the perceived gap between organic and regular chocolates according to fragrance, healthiness, calorie content and price. However, changes were identified only in the case of healthiness and price. Both were absolutely and relatively evaluated as higher for organic products after labelling.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
organic food
chocolate
food marketing
imperfect information
Megjelenés:Analele Universităţii din Oradea. Ştiinţe economice = Annals of University of Oradea. Economic science 24 : 1 (2015), p. 448-457. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM111205
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:A Dunning-Kruger-hatás megjelenése felsőoktatási marketing kurzusok számonkérésein / Kun András István, Kontor Enikő, Kiss Marietta
Dátum:2023
ISSN:1219-0349 2786-3395
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA Dunning-Kruger-hatásként (DKH) ismert az a jelenség, hogy a rosszabbul teljesítő egyének hajlamosabbak pontatlanabbul és felfelé torzítva becsülni saját teljesítményüket. Jelen kutatás e hatást kívánja mérni marketing kurzusok keretében a magyar felsőoktatásban, amivel bővíti a hazai szakirodalomban eddig, ilyen szempontból elemzett tantárgyak körét. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN Az adatgyűjtés 2021 májusában zajlott 3 alapképzéses szak marketing témájú kurzusain, online zárthelyi dolgozatok keretében (N=160). A hallgatók a dolgozat első és utolsó kérdéseként megbecsülhették az elért pontszámukat. A hatás definíciója alapján feltételeztük, hogy a magasabb pontszámot elérő hallgatók pontosabbak és kevésbé becsülik felül pontszámaikat a dolgozat megírása előtt és után egyaránt. További hipotézisünk szerint a jobb teljesítményűek több információt szereznek saját tudásukról a teszt alatt, ezért náluk a vizsga után átlagosan kisebb a pontszámok felülbecslése és a becslési hiba, mint előtte. Vizsgáltuk még, hogy a DKH egyformán jelenik-e meg a nőknél és a férfiaknál is. A kutatásban elsősorban többváltozós lineáris regressziós modelleket alkalmaztunk. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Eredményeink alátámasztották, hogy minél gyengébb teljesítményt ért el egy hallgató, annál pontatlanabbul ítélte meg és egyben jobban felül is becsülte várható pontszámát. A jobban teljesítők becslései hajlamosabbak voltak a dolgozat végére optimistábbá és pontatlanabbá válni. Ugyanakkor a nemek nem mutattak összefüggést a vizsgált hatással. GYAKORLATI JAVASLATOK A kutatás eredményei alapján a gyengébben teljesítő hallgatók kevésbé vannak tisztában saját tudásukkal, így nem is érzik annyira szükségét a fokozottabb felkészülésnek. Ez az oktatók számára azt jelenti, hogy az oktatás során az ismeretátadáson túl e hatás csökkentésére, kiküszöbölésére is figyelmet kell fordítani, például a kijavított dolgozatok közös áttekintése révén, különösen, mivel a képzés során szerzett kudarcok a lemorzsolódás egyik okát jelentik.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Dunning-Kruger-hatás
önértékelés
felsőoktatás
marketing
marketingoktatás
hallgatók
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 57 : Különszám EMOK 2 (2023), p. 15-24. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM110977
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:A Dunning-Kruger-hatás megjelenése felsőoktatási marketing kurzusok számonkérésein / Kun András István, Kontor Enikő, Kiss Marietta
Dátum:2022
ISBN:978-963-358-251-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Dunning-Kruger-hatás
marketingoktatás
hallgatók
felsőoktatás
Megjelenés:Transzformatív Marketing: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai : Program és absztraktok. - p. 47-48. -/szerk. Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM106104
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:A Dunning-Kruger-hatás megjelenése felsőoktatási marketing kurzusok számonkérésein / Kun András István, Kontor Enikő, Kiss Marietta
Dátum:2022
ISBN:978-963-358-276-3
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Dunning-Kruger-hatás
marketingoktatás
hallgatók
felsőoktatás
Dunning-Kruger effect
marketing education
students
higher education
Megjelenés:Transzformatív Marketing: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai - Az EMOK Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVIII. Nemzetközi Konferenciájának Tanulmánykötete / Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin. - p. 154-155. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1