CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM080775
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:Examination of Lifestyle of Health and Sustainability market groups with particular focus on Hungary / Virág Ágnes Kiss, Marietta Kiss, Péter Popovics, Zoltán Szakály
Dátum:2018
ISBN:978-83-7160-922-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
LOHAS
Lifestyle of Health and Sustainability
segmentation
Megjelenés:Relationships on Food Markets : Consumers' Perspective / eds. Michal Gazdecki, Elzbieta Gorynska-Goldmann. - p. 76-86. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Popovics Péter András (1978-) (agrárközgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM116987
035-os BibID:(Scopus)85179306692
Első szerző:Pető Dorka (közgazdász)
Cím:Consumer segmentation based on commitment to local products in Hungary / Dorka T. Nagy-Pető, Bence Kovács, Marietta Kiss, Zoltán Szakály, Virág Ágnes Kiss
Dátum:2023
ISSN:1418-2106 2063-0476
Megjegyzések:Local products and short supply chains play an important role in national economies, as well as in creating a sustainable economy and society. In our research, we examined Hungarian consumer attitudes using a model related to the consumption of local products. The model analyses the reasons for buying or not buying local products. To explore consumer attitudes, we launched a nationally representative consumer survey of 500 people. The data obtained were analysed by factor and cluster analysis, which led to well-separated consumer segments being identified. The main arguments in favour of buying local products were a sense of security (local character) stemming from the knowledge of a product's origin, a belief in their health properties, and support for local communities. We were able to identify three factors by factor analysis. These are External and Internal Product Features, Purchasing Benefits from Emotional Commitment, and Support for Local Producers and Local Merchants. Four clusters were identified along the factors: Emotional (36.5%), Local Patriots (15.0%), Passive (21.2%), and Conscious (27.3%). Each segment can be targeted with different marketing messages. The Conscious can be influenced with more rational messages, the Local Patriots and the Emotional with more emotional messages. The primary target group for local products is the Conscious, to whom the Local Patriots and the Emotional can be added. It is also possible to target the three groups through certain messages. However, Passives are difficult to address because their behaviour is characterised by a high degree of disinterest.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
local product
distribution
short supply chain (SSC)
short food supply chain (SFSC)
preferences
local sustainability
Megjelenés:Studies in Agricultural Economics. - 125 : 3 (2023), p. 143-153. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM100847
Első szerző:Poláková, Zuzana
Cím:Are countries of the Visegrad Group (V4) ready for the consequences of population ageing? / Zuzana Poláková, Eva Matejková, Miriam Pietriková, Josef Palkovič, Andrzej Skibiński, Zuzana Dvořáková Líšková, Nikola Soukupová, Markéta Adamová, Marietta Kiss, Virág Ágnes Kiss, János Szenderák, Renata Klufová, Marcela Káčerová
Dátum:2021
Megjelenés:Bratislava : Verlag Dashöfer, 2021
Terjedelem:153 p.
ISBN:978-80-8178-188-9
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmánygyűjtemény
könyv
További szerzők:Matejková, Eva Pietriková, Miriam Palkovič, Josef Skibiński, Andrzej Dvořáková Líšková, Zuzana Soukupová, Nikola Adamová, Markéta Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Szenderák János (1989-) (vidékfejlesztési agrármérnök) Klufová Renata Káčerová, Marcela
Pályázati támogatás:Visegrad Fund - 22010034
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM068613
Cím:Táplálkozásmarketing / szerk. Szakály Zoltán, Szente Viktória, Pető Károly, Balogh Péter, Csapóné Riskó Tünde, Fodor Mónika, Hernádi László, Huszka Péter, Keller Beáta, Kontor Enikő, Lugasi Andrea, Oláh Judit, Pataky Eszter, Polereczki Zsolt, Prokisch József, Vida Viktória, Fehér András, Jasák Helga, Kiss Marietta, Kiss Virág, Soós Mihály, Szabó Sára, Szűcs Imre
Dátum:2014
Megjelenés:Debrecen : Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft., 2014-
Gyakoriság:évente kétszer
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok folyóirat
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Szente Viktória (1975-) (agrár) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Csapóné Riskó Tünde (1967-) (okleveles agrármérnök) Fodor Mónika Hernádi László Huszka Péter Keller Beáta Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Lugasi Andrea Oláh Judit Szabóné Pataky Eszter (1951-) (közgazdász) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing) Prokisch József (1966-) (vegyész) Vida Viktória (1983-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szabó Sára Szűcs Imre (1988-) (gazdasági agrármérnök)
Számozás:2014
Internet cím:Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1