CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM068501
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A személyes értékek hatása az egészségmagatartás változására és a tudatos élelmiszervásárlásra / Szakály Zoltán, Szabó Sára, Jasák Helga, Szente Viktória, Kiss Marietta
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Major aim of the examination is to reveal relationships between personal values, the switch to the health conscious nutrition method, and the food consumer behaviour based on the value list by Kahle (LOV). In order to attain this goal a nationwide representative survey was conducted in Hungary with the participation of 1000 persons. According to the results the most important value for the population is safety that is followed by the need for fun and enjoyment in life. During the analysis of the value list a factor structure - different from the standard - was revealed that formed the base of the segmentation. Four consumer segments were identified, the Value oriented, the Moderately value driven, the Safety seeker, and the Disappointed segments. The Value oriented segment can be considered as the primary target group of health protecting foods as members of this group moved to the direction of more health conscious consumption and in parallel of more health conscious food purchase to the greatest extent (18.5%). The second group showing significant changes is the Safety seekers that suggests that the extent of the value orientation significantly affects the behavior, i.e. food purchase and food consumption independently of its content. The value content provides information to the development of the content elements of the marketing strategy and the marketing message for the producers of health protecting foods.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
értékek
szegmentáció
egészségmagatartás
élelmiszervásárlás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 57-71. -
További szerzők:Szabó Sára Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Szente Viktória (1975-) (agrár) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM068613
Cím:Táplálkozásmarketing / szerk. Szakály Zoltán, Szente Viktória, Pető Károly, Balogh Péter, Csapóné Riskó Tünde, Fodor Mónika, Hernádi László, Huszka Péter, Keller Beáta, Kontor Enikő, Lugasi Andrea, Oláh Judit, Pataky Eszter, Polereczki Zsolt, Prokisch József, Vida Viktória, Fehér András, Jasák Helga, Kiss Marietta, Kiss Virág, Soós Mihály, Szabó Sára, Szűcs Imre
Dátum:2014
Megjelenés:Debrecen : Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft., 2014-
Gyakoriság:évente kétszer
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok folyóirat
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Szente Viktória (1975-) (agrár) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Csapóné Riskó Tünde (1967-) (okleveles agrármérnök) Fodor Mónika Hernádi László Huszka Péter Keller Beáta Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Lugasi Andrea Oláh Judit Szabóné Pataky Eszter (1951-) (közgazdász) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing) Prokisch József (1966-) (vegyész) Vida Viktória (1983-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szabó Sára Szűcs Imre (1988-) (gazdasági agrármérnök)
Számozás:2014
Internet cím:Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1