CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM114293
Első szerző:Salem, Omar (Business and management)
Cím:A szolgáltatásminőség hatása a nemzetközi hallgatók lojalitására magyarországi felsőoktatási intézményekben / Omar T. O. Salem, Kiss Marietta
Dátum:2023
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatás
szolgáltatásminőség
SERVQUAL
lojalitás
nemzetközi hallgatók
Megjelenés:Reziliens marketing - Válaszok változó kihívásokra : Egyesület a marketing oktatásért és kutatásért XXIX. Nemzetközi konferencia : Absztraktkötet / szerk. Révész Balázs, Gyulai Zsófia. - p. 124.
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM110203
Első szerző:Salem, Omar (Business and management)
Cím:Using the servqual model to assess service quality of internet service providers: evidence from Jordan / Omar Salem, Marietta Kiss
Dátum:2023
Megjegyzések:The Internet service sector is characterized as extremely competitive, so Internet service providers have to seek to offer high-quality services to customers. This study aimed at measuring the gap between the expectations and perceptions of customers about the service quality of Internet service providers in Jordan. Data was gathered by surveying 405 customers of Internet service providers in Amman (Jordan) using the snowball sampling technique through social media. To reveal service quality, the questionnaire contained five dimensions of the original SERVQUAL model complemented by two additional dimensions by which gaps between customers' expectations and perceptions could be measured, then, the Expectation?Experience Analysis (EEA) has been used. The results show that there is a perceptual gap between customers' expectations and their actual experience of the Internet service delivered to them by Internet service providers in Jordan attributed to all seven factors of the service quality.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Oradea Journal of Business and Economics. - 8 : 1 (2023), p. 61-71. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM103991
Első szerző:Salem, Omar (Business and management)
Cím:The impact of perceived service quality on customers' repurchase intention: Mediation effect of price perception / Omar Salem, Marietta Kiss
Dátum:2022
ISSN:1814-2427 1816-6326
Megjegyzések:The Internet service sector is characterized as highly competitive, so Internet service providers have to seek ways to offer high-quality services to customers. This study measured the impact of perceived service quality on the repurchase intention of customers with the mediating impact of customers' price perception. Data were gathered by surveying 405 customers of Internet service providers in Amman (Jordan) using the snowball sampling technique; the questionnaire was shared through social medias. Data were analyzed using factor analysis, regression, path analysis, and structural equation modeling (SEM). The results indicate that service quality factors represented by perceived service quality significantly affect customers' repurchase intention and price perception (p-value is less than 0.05). Furthermore, price perception partially mediates the relationship between perceived service quality and customers' repurchase intention, with an estimated power of 0.136. Thus far, the mediating variable that explains and predicts the relationship between perceived service quality and customers' repurchase intention has been overlooked in the extant literature. Therefore, this study employs the role of price perception as a mediator variable. In addition, it provided an accurate assessment of customers' perceptions of service quality of Internet providers in Amman (Jordan).
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
tangibility
reliability
responsiveness
assurance
empathy
Internet service providers
SERVQUAL
Megjelenés:Innovative Marketing. - 18 : 4 (2022), p. 1-12. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM093927
Első szerző:Salem, Omar (Business and management)
Cím:The Evaluation of E-Learning System During the COVID-19 Pandemic from the Students' Perspective / Omar Salem, Kiss Marietta
Dátum:2021
ISSN:1993-5250
Megjegyzések:The COVID-19 pandemic has affected all aspects of life including the education sector, it enforced the communities to follow precautionary measures to reduce the spreading of the virus. As a result, the education system has turned from its usual method toward online learning. In this study, the E-learning system at the University of Debrecen from the student's perspective was evaluated. First, a pilot study was conducted to assess the reliability and validity of the survey questionnaire. Then, a self-administered questionnaire was used by the researchers to collect data from 127 students studying at University of Debrecen in order to evaluate the E-learning system. The results showed that the level of student's opinions about the E-learning system during the COVID-19 pandemic is moderate with the average mean of all items equal 2.83 and a standard deviation equal 0.43 in a 5 point scale.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
COVID-19
education sector
E-learning system
survey questionnaire
Megjelenés:International Business Management. - 15 : 6 (2021), p. 241-246. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1