CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM077612
035-os BibID:(WOS)000422986800003 (Scopus)85020132196
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Az e-sport és a robotpszichológia közös jövője / Bátfai Norbert, Bersenszki Márió, Lukács Miklós, Besenczi Renátó, Bogacsovics Gergő, Jeszenszky Péter
Dátum:2017
ISSN:1587-8694
Megjegyzések:Jelen közlemény célkitűzése egyrészt az e-sport adott vertikális területei státuszának rövid áttekintése az interdiszciplináris, tudományos kutatás szempontjából, másrészt az e-sport és a mesterséges intelligencia kutatások kapcsolatának vizsgálata, különös tekintettel a lehetséges kutatási kitörési pontok feltárására. Az eredmények a fejlesztendő Entrópia Samu című új e-sport projekt zászlaja alatt kerülnek bemutatásra. A közlemény külön kitér az egyetemi közegben alapítandó e-sport csapatokkal kapcsolatban felmerülő kérdésekre. A munka végső tézise, hogy a jövő programozása nem egyéni fejlesztőkön, hanem tömegek e-sportolásán alapszik majd.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
esport
mesterséges intelligencia
robotpszichológia
új programozási paradigma
Megjelenés:Informacios Tarsadalom. - 16 : 4 (2017), p. 26-39. -
További szerzők:Bersenszki Márió (1995-) Lukács Miklós (1994-) Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM073015
035-os BibID:(WoS)000429439500009 (Scopus)85045743788
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:DEAC-Hackers: játszó hackerek, hackelő játékosok / Bátfai Norbert, Besenczi Renátó, Szabó József, Jeszenszky Péter, Buda András, Jármi László, Lovas Rita Barbara, Pál Marcell Kristóf, Bogacsovics Gergő, Tóthné Kovács Enikő
Dátum:2018
ISSN:1587-8694 2063-4552
Megjegyzések:Klasszikus értelmezésben a hacker a kifinomult problémákat kifinomultan kezelni képes szakértő. Tipikusan programozó, de ugyanúgy mutathat hacker attitűdöket, lehet hacker egy művész, egy feltaláló, egy tudós vagy egy sportoló is. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogyan lehet hacker egy e-sportoló játékos. A hacker természetéből fakadóan autodidakta, de a tanulási folyamat formális eszközökkel segíthető, katalizálható. A mi ilyen formális keretünk a Debreceni Egyetem Atlétikai Clubjának (DEAC) nemrégiben megalakított e-sport szakosztálya, a cikkben bemutatott DEAC-Hackers. In the classic sense of the word, a hacker is an expert who can solve sophisticated problems in a sophisticated way. In most cases, a hacker is a programmer, but hacker attitudes can be demonstrated by an artist, an inventor, a scientist or even an athlete. In this paper, we show how an esport player can be a hacker. A hacker is self-educated in nature, but his learning process can be aided with formal tools. One of our formal tools is the recently founded DEAC-Hackers, the esport department of the University of Debrecen Athletic Club, which is also introduced in this article.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Információs Társadalom. - 18 : 1 (2018), p. 132-146. -
További szerzők:Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus) Buda András (1965-) (didaktikus) Jármi László (1993-) (közgazdász) Lovas Rita Barbara Pál Marcell Kristóf Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Kovács Enikő (1988-) (műszaki menedzser)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1