CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM096855
Első szerző:Csambalik László
Cím:Multi-perspective evaluation of phytonutrients : Case study on tomato landraces for fresh consumption / Csambalik László, Divéky-Ertsey Anna, Pusztai Péter, Boros Fruzsina, Orbán Csaba, Kovács Sándor, Gere Attila, Sipos László
Dátum:2017
ISSN:1756-4646
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Functional Foods. - 33 (2017), p. 211-216. -
További szerzők:Divéky-Ertsey Anna Pusztai Péter Boros Fruzsina Orbán Csaba Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Gere Attila Sipos László
Pályázati támogatás:K119269
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM099151
035-os BibID:(cikkazonosító)3073 (WoS)000737806300001 (Scopus)85121396686
Első szerző:Rabbi, Mohammad Fazle (közgazdász)
Cím:Food Security and the COVID-19 Crisis from a Consumer Buying Behaviour Perspective : The Case of Bangladesh / Mohammad Fazle Rabbi, Judit Oláh , József Popp, Domicián Máté, Sándor Kovács
Dátum:2021
ISSN:2304-8158
Megjegyzések:Since COVID-19 was confirmed in Bangladesh in March 2020, the government have enacted stringent measures to prevent the spread of the coronavirus, which has had a significant impact on people's lives. Food consumption habits of consumers have shifted as a result of declining grocery shopping frequency, negative income shock, and food prices shooting up. This paper aims to explore Bangladeshi consumers' buying behaviour in association with the stress generated from a food supply shortage during the COVID-19 pandemic and the post-outbreak perception of the food industry, using a dataset with 540 online samples collected between July and August 2021. A two-stage cluster sampling method and self-administrated questionnaire techniques were adopted for collecting the data during the third wave of COVID-19. Using partial least squares path modelling (PLS-PM) and multivariate multiple ordered logit regression (MVORD) to reveal the pertinent structure between all the blocks, this study provides two key findings. First, a higher intensity of COVID-19 impact translates into higher food stress associated with income reduction and higher food prices. Second, food stress directly affects consumer buying and consumption behaviour. We strongly recommend connecting consumers with local producers and collective use of shared warehouses through institutions, policies, and reforms to prevent disruption in the food supply chain and to keep food prices stable. Additionally, food producers, distributors, stakeholders, and policy planners should strengthen the food supply chain to stabilize food security.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
food security
COVID-19
food supply chain management
consumer behaviour
Megjelenés:Foods. - 10 : 12 (2021), p. 1-20. -
További szerzők:Oláh Judit (1973-) (agrárközgazdász, logisztika) Popp József (1955-) (közgazdász) Máté Domicián (1976-) (közgazdász, informatika tanár) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár)
Pályázati támogatás:ÚNKP-21-5-DE
Egyéb
Bolyai János Kutatási Ösztöndíj
Egyéb
EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM089605
035-os BibID:(cikkazonosító)563
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:The Effect of an Evaluative Label on Consumer Perception of Cheeses in Hungary / Szakály Zoltán, Soós Mihály, Balsa-Budai Nikolett, Kovács Sándor, Kontor Enikő
Dátum:2020
ISSN:2304-8158
Megjegyzések:Traditional strategies (such as education, economic incentives or prohibitions) targeted at altering dietary habits only influence health-conscious consumers. Less health-conscious consumers are less capable of self-regulatory behavior, therefore they are more likely to be influenced through perception. The present study aimed to examine how external cues such as labeling affect the consumer's perception of foods. The paper includes a case study based on an experiment. In the experiment the same cheese was tested with four different types of labeling (labeled "conventional", "low salt", "low fat" and "low salt and low fat"). It was found that the health halo effect worked in the case of cheese testing. In spite of all the samples being identical, the healthy samples were associated with considerably less sensory pleasure. The use of labels by the producers resulted in exactly the opposite effect to that intended. The experiment confirmed the efficiency of the application of this type of behavior-oriented nudge.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
nudge
evaluative label
health-halo effect
consumer perception
cheese
Megjelenés:Foods. - 9 : 5 (2020), p. 1-21. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1