CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110382
Első szerző:Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:Felsőoktatási mentorok a tanárképzés új rendszerében = The Role of University Tutors in the New Teacher Education System / Chrappán, Magdolna
Dátum:2023
ISSN:1588-1245
Megjegyzések:A tanárképzésben mindig kiemelt jelentősége volt a gyakorlati felkészítésnek, amit minden érintett a képzés legfontosabb részének tekintett. Nemcsak a tényleges tereptapasztalatot és magabiztosságot szerzi meg itt a hallgató, a tanári pályaelhagyás megelőzésében is kulcskérdés a jól kivitelezett gyakorlat. A tanárképzés legújabb módosítása a gyakorlatok új rendszerét alakította ki, ami csak akkor működhet hatékonyan, ha a képző intézmények és gyakorlati helyszínek közötti kooperáció kellően professzionális. Ennek több feltétele is van, jelen tanulmányunkban az ún. ?triádikus" modellre és kiemelten a gyakorlati képzésben részt vevő egyetemi oktatókra fókuszálunk.
Tárgyszavak:magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
tanárképzés, mentorálás, triádikus működés, korai pályaszocializációs gyakorlat, egyetemi mentorok
Megjelenés:Magyar Tudomány. - 184 : 2 (2023), p. 173-182. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM074557
Első szerző:Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:A természettudományi tárgyak helyzete és elfogadottsága a közoktatásban / Chrappán Magdolna
Dátum:2017
ISSN:0025-0325
Megjegyzések:A természettudományos oktatást az elmúlt években az iskolaszerkezeti változások,a természettudományos-műszaki felsőoktatási szakokon tapasztalható alacsonyabb érdeklődés, valamint a hazánkban is egyre aggasztóbb tanárhiány ésa nemzetközi vizsgálatok egyaránt az érdeklődés középpontjába emelték. Itt egy olyan kutatás eredményeit szeretnénk bemutatni, amely elsősorban a természettudományos oktatás emocionális állapotát jellemzi. Az emocionalitás esetünkben a diákok tantárgyakkal kapcsolatos véleményét, általános és tárgyspecifikus attitűdjeit jelenti.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
természettudományos oktatás
tantárgyi attitűdök
tantárgyi eredményesség
tanulási környezet
Megjelenés:Magyar Tudomány. - 178 : 11 (2017), p. 1352-1368. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1