CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM094285
Első szerző:Körmendi Attila (pszichológus)
Cím:A szerencsejátékok strukturális és szituációs jellemzői / Körmendi Attila
Dátum:2009
ISSN:1419-872X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 11 : 3-4 (2009), p. 19-33. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM086768
Első szerző:Körmendi Attila (pszichológus)
Cím:A szemlélők szerepe az iskolai zaklatásban / Körmendi Attila, Szklenárik Péter
Dátum:2014
ISSN:1419-872X
Megjegyzések:Az iskolai zaklatás szereplői (zaklatók, áldozatok és szemlélők) közül a legkevesebb figyelmet a szemlélőkre fordítják annak ellenére, hogy a gyerekek ezen csoportja hatékony lehet a zaklatás megelőzése és kezelése szempontjából. A szemlélők a zaklatási esetek nagy részében jelen vannak és képesek megakadályozni azt, valamint szerepük lehet a tanárok, szülők informálásában is. A jelen tanulmány a szemlélőkre fókuszálva bemutatja a kapcsolódó szakirodalmat és a legfontosabb megállapításokat értelmezi a zaklatást kezelő programok tekintetében. A két legfontosabb kérdés, melyet tárgyalunk: 1. Miért nem avatkoznak közbe a szemlélők a zaklatás során során? 2. Miért avatkoznak közbe a védelmezők a zaklatásba? A kutatási eredmények alapján a prevenciós és intervenciós programokban érdemes a szemlélőkre fókuszálni a következő területeken: a zaklatás típusainak és következményeinek magyarázata (edukáció), empátia fejlesztése és hatékony beavatkozási stratégiák tanítása.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
zaklatás
elkövetők
áldozatok
szemlélődők
zaklatásprevenció
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 14 : 2 (2014), p. 105-121. -
További szerzők:Szklenárik Péter
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM044962
Első szerző:Pataky Nóra (pszichológus)
Cím:A nevelési stílus és az érzéketlen/érzelemmentes vonások kapcsolata gyerekeknél és serdülőknél / Pataky Nóra, Körmendi Attila
Dátum:2011
ISSN:1419-872X
Megjegyzések:Az érzéketlen/érzelemmentes vonások sajátságos érzelmi (bűntudat hiánya, sekélyes érzelmek) és interperszonális stílust (proaktív agresszió, felelősségvállalás hiánya) jelentenek, mely a korai életévekben jelenik meg és relatív stabil marad gyermek és serdülőkorban. A legújabb eredmények szerint az érzéketlen/érzelemmentes vonások jelenléte meghatározza az agresszív, viselkedészavaros gyerekek egy speciális alcsoportját, melyre a nevelési módszerekkel szembeni ellenállás jellemző. A szülői nevelési stílus pozitív változásaival szembeni ellenállás részben magyarázható az érzéketlen/érzelemmentes fiatalokra jellemző temperamentumvonásokkal valamint az érzelmi információ feldolgozásának zavaraival. Publikációnk bemutatja az érzéketlen/érzelemmentes vonásokat mutató gyerekekre jellemző agresszív viselkedési mintázatot. Az eddigi kutatásokra támaszkodva elemezzük a temperamentumjellemzők és az érzelmi információfeldolgozás zavarainak hatását az agresszív viselkedés megjelenésére érzéketlen/érzelemmentes gyerekeknél és serdülőknél. Végül bemutatjuk azokat a fegyelmezési módszereket, melyek hasznosak lehetnek az említett temperamentumjellemzők és érzelmi információfeldolgozási zavarok mellett. További empirikus kutatások szükségesek, hogy a tárgyalt fegyelmezési javaslatok hatékonyságát megerősítsük.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
érzéketlen, érzelemmentes nevelési stílus
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 2 (2011), p. 5-20. -
További szerzők:Körmendi Attila (1978-) (pszichológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1