CCL

Összesen 13 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM061456
Első szerző:Balla Éva (matematika tanár)
Cím:Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért : természettudományok / Balla Éva, Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária, Dobróné Tóth Márta, Egri Sándor, Herendiné Kónya Eszter, Mándy Tihamér, Paulovits György, Revákné Markóczi Ibolya, Sarka Lajos, Teperics Károly, Tóth Zoltán, Varga Klára
Dátum:2015
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetemi Kiadó, 2015
ISBN:978 963 473 842 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
További szerzők:Bujdosó Gyöngyi (1963-) (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár) Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Dobróné Tóth Márta Egri Sándor (1966-) (fizikus) Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus) Mándy Tihamér Paulovits György (matematika tanár) Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár) Sarka Lajos Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tóth Zoltán (1952-) (vegyész, kémikus) Varga Klára
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM056024
Első szerző:Bujdosó Gyöngyi (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Cím:Digitális írástudás, digitális nyelvhelyesség / Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária
Dátum:2014
ISSN:0041-3917
Megjegyzések:Az informatikai eszközök mindennapi életünkbe történő beépülésével a szöveg- és kiadványszerkesztés új korszaka kezdődött el. Lerövidült a kiadványok megjelenéséhez szükséges idő, lényegesen megnőtt azoknak a száma, akik publikálási lehetőséghez jutnak [1], megváltoztak az információk közzétételének, megjelenésének, elérésének eszközei, felületei. Mindezeknek köszönhetően felgyorsult az információáramlás. A korábbi várakozásokkal ellentétben azonban az IKT (információs és kommunikációs technológiai) eszközök széles körű elterjedése nem hozta meg a minőségi javulást [1]. Éppen ellenkezőleg, csökken a számítógépes szövegek koherenciája [2], ami egyenes következménye a korábban nem tapasztalt tipográfiai, tördelési, szintaktikai és szemantikai hibáknak. Cikkünkben e jelenségre és ennek következtében a dokumentumokban megjelenő hibákra szeretnénk felhívni a figyelmet. A téma rendkívül széles palettája miatt azonban jelen cikk a számítógépes dokumentumok tipikus ?e-nyelvhelyességi" problémáit helyezi előtérbe, ezek gyakori megjelenési formáit mutatja be. E cikkben számítógépes dokumentumnak tekintünk minden olyan kiadványt, amelynek a létrehozásához, formázásához, megjelenítéséhez valamilyen információs-kommunikációs (IKT) eszközt használunk. Ennek megfelelően ide tartozik valamennyi elektronikus formátumú dokumentum (röviden e-dokumentum), valamint azok a dokumentumok is, amelyek végső formátuma papíralapú, de az előkészítés során szöveg- és kiadványszerkesztő programokat használtak. E-nyelvhelyesség alatt értjük az e-dokumentumok létrehozásához szükséges nyelvi és szedési szabályrendszerek együttesét.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
digitális írástudás
e-nyelvhelyesség
digitális publikálás
electronic teaching
electronic learning materials
Megjelenés:Tudományos és Műszaki Tájékoztatás. - 61 : 10 (2014), p. 1-10. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
K-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM049471
Első szerző:Bujdosó Gyöngyi (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Cím:LibSearchNet : Library log file initiatives - As a part of semantic library interface development for the VirCA 3D virtual collaboration arena / Gyongyi Bujdoso, Maria Csernoch, Maria Borbely, Erzsebet Dani, Margit Nemethi-Takacs, Klara Koltay, Laszlo Balazs
Dátum:2013
ISBN:978-1-4799-1543-9 978-1-4799-1546-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
VirCA virtual collaboration system
Testreszabható tartalomkezelő eljárások
Megjelenés:4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2013 : Proceedings, December 2-5, 2013 Budapest, Hungary / ed. Péter Baranyi. - p. 567-572. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Eszenyiné Borbély Mária (1966-) (könyvtáros) Bujdosóné Dani Erzsébet (1968-) (informatikus-könyvtáros) Némethi-Takács Margit (1979-) (könyvtáros) Koltay Klára (1957-2018) (könyvtáros) Balázs László (1967-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Digitális könyvtári tartalmak kereshetősége és disszeminációja
Internet cím:DOI
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM012386
Első szerző:Bujdosó Gyöngyi (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Cím:Scheduling the work of students in teaching web site design / Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária
Dátum:2010
Megjegyzések:Web site developing is much more than the knowledge of programming in XHTML, PHP etc. These languages are only the "words" of a "language" that web programmers have to speak. We have to teach students how to design and develop a web site. This work has some important focuses: determining the aims and scopes of a given web site, surveying its most useful and required functions, making a schedule for working, designing and developing the system during a semester using streamlined techniques. This paper deals with the problems and experiences of this method of teaching web site design and development for students of Library and Information Science.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
web design
teaching web site development
scheduling student's work
Megjelenés:Journal of Computer Science and Control Systems. - 3 : 1 (2010), p. 25-28. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM010930
Első szerző:Bujdosó Gyöngyi (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Cím:Problémák a szövegszerkesztés verseny- és ECDL vizsgafeladataival kapcsolatban = Problems in tests papers on word processing of ECDL exams and competitions / Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária
Dátum:2008
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:XIII. Számítástechnika az Oktatásban Konferencia (SzámOkt 2008) 2008. október 10-13., Csíksomlyó, Románia. - p. 65-71
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM010937
Első szerző:Bujdosó Gyöngyi (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Cím:Valójában kik vizsgáztak le szövegszerkesztésből? : Vizsga- és versenyfeladatok patológiája és diagnosztikája / Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária
Dátum:2008
Megjegyzések:Sokan sokféleképpen határozták már meg eddig, hogy mit kell értenünk a szövegszerkesztésen. Nehéz eldönteni, hogy melyiket vegyük alapul, mi a fontos, és mi a célja a szövegformázásnak. A tanácstalan, szövegszerkesztést oktatni szándékozó fiatal tanár ilyenkor azokhoz a számonkérésekhez, versenyfeladatokhoz fordul, amelyek a szövegszerkesztés ismeretének országos szintű, elismert vizsgáihoz és versenyeihez tartoznak. Mit talál azonban ilyenkor a gyanútlan érdeklődő? Valóban azokat a technikákat és elrendezéseket látja, amelyek alkalmazása kívánatos lenne a mindennapi élet folyamán? Természetesen nem várható el az emberektől, hogy a szöveg- és kiadványszerkesztés mesterei legyenek, hogy az anyanyelvet nyelvtanári mélységben ismerjék, hogy az alkalmazott szerkesztő program minden részét álmukból felébresztve is felmondják. Elvárható azonban, hogy azokon a mintalapokon és oldalakon, amelyeken számon kérik a szövegszerkesztést, alkalmazzák annak mindhárom részéhez kapcsolódó, feltétlenül fontos ismereteket. Ebben a cikkben bemutatjuk néhány országos alkalmazói verseny szövegszerkesztési feladatát, illetve az ECDL szövegszerkesztés részének néhány olyan vizsgafeladatát, amely több esetben is megszegi a nyelvtani szabályokat, figyelmen kívül hagyja az alapvető kiadványszerkesztési szabályokat és ajánlásokat, továbbá amely az eszközismerettel kapcsolatosan is kényes kérdéseket vet fel. Reméljük, e cikk segítséget nyújthat a szövegszerkesztési feladatok világában való eligazodásban.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
szövegszerkesztés, tipográfia, hibák a verseny- és vizsgafeladatokban
Megjelenés:Informatika a felsőoktatásban 2008, Debrecen, 2008. augusztus 27-29. / szerk. Pethő Attila, Herdon Miklós. - p. 1-8
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM010777
Első szerző:Bujdosó Gyöngyi (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Cím:Mondanivaló kiemelésének formai eszközei / Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária
Dátum:2009
Megjegyzések:Mint tudjuk, a szöveget szerkesztő csak több terület együttes alkalmazásával hozhat létre olyan produktumot - mind nyomtatott, mind elektronikus formában -, amely pozitív hatással lehet az olvasóra. Egy áttekinthető, lényeget kiemelő, könnyen olvasható és érthető, esztétikus külsejű szöveg elkészítéséhez több szakma, tudományterület együttes alkalmazása szükséges. Mindenképpen ismerni kell az adott nyelv helyesírási szabályait, rendelkezni kell legalább alapszintű szövegszerkesztés technikai, és tipográfiai ismeretekkel is. Ne hagyjuk, hogy széles körben elterjedjen az a rossz irányba mutató nézet, hogy csak a tartalom fontos, a megjelenés lényegtelen! Egy rosszul megszerkesztett, rosszul tagolt, elviselhetetlen színösszeállítású dokumentum nem éri el a kitűzött célját. Az információs-kommunikációs társadalom fejlődése szülte ezt a problémát, mivel az ezt megelőző több száz évben ezt a feladatot a kiadványszerkesztés szakemberei végezték. Nem könnyű az összes elvárásnak megfelelni, de napjainkra számos jól használható segédanyag áll rendelkezésünkre. Örvendetes, hogy számos kiváló tipográfiával foglalkozó könyv jelent meg az elmúlt közel tizenöt évben a magyar könyvpiacon. Azok számára, akiknek e kiadványok nem érhetőek el, a weben szerencsére egyre több ingyenesen is olvasható, szakemberek által összeállított oktató- és segédanyag. Előadásunkban e weboldalak közül mutatunk be néhányat. Tesszük ezt azért, mert az tapasztalható, hogy a dokumentumok készítőinek nagy százaléka nem veszi figyelembe a szöveg- és kiadványszerkesztés legalapvetőbb ajánlásait és eszközeit sem. A felhasználók többsége abban a tévhitben él, hogy ha képesek a szöveget begépelgetni, akkor már a szövegszerkesztéshez is értenek. Ezzel szemben a legtöbb esetben még a legalapvetőbb szabályokkal sincsenek tisztában. Néhány példán keresztül illusztráljuk, hogy melyek a leggyakrabban előforduló hibák, és azt, hogy az elméletet felhasználva hogyan lehet a tartalmat vizuális eszközök felhasználásával megjeleníteni, érthetőbbé, láthatóbbá, hangsúlyozóbbá, esztétikusabbá tenni.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Networkshop 2009. - 10 p.
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM061650
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:A számítógépes szövegkezelés mesterséges nyelve : Hibakezelés, hibaellenőrzés / Csernoch Mária, Bujdosó Gyöngyi
Dátum:2015
ISBN:978 963 473 842 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért : természettudományok / Balla Éva, Bujdosó Gyöngyi, Csernoch Mária, Dobróné Tóth Márta, Egri Sándor, Herendiné Kónya Eszter, Mándy Tihamér, Paulovits György, Revákné Markóczi Ibolya, Sarka Lajos, Teperics Károly, Tóth Zoltán, Varga Klára. - p. 267-302. -
További szerzők:Bujdosó Gyöngyi (1963-) (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM049470
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:LibSearchNet : Analyses of library log files to identify search flows / Maria Csernoch, Gyongyi Bujdoso, Maria Borbely, Erzsebet Dani, Margit Nemethi-Takacs, Klara Koltay, Laszlo Balazs
Dátum:2013
ISBN:978-1-4799-1543-9 978-1-4799-1546-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
log files
Testreszabható tartalomkezelő eljárások
Megjelenés:4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2013 : Proceedings, December 2-5, 2013 Budapest, Hungary / ed. Péter Baranyi. - p. 543-548. -
További szerzők:Bujdosó Gyöngyi (1963-) (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár) Eszenyiné Borbély Mária (1966-) (könyvtáros) Bujdosóné Dani Erzsébet (1968-) (informatikus-könyvtáros) Némethi-Takács Margit (1979-) (könyvtáros) Koltay Klára (1957-2018) (könyvtáros) Balázs László (1967-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Digitális könyvtári tartalmak kereshetősége és disszeminációja
Internet cím:DOI
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM012385
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Developing the algorithmic skills through word processing and handling spreadsheets / Csernoch Mária, Bujdosó Gyöngyi
Dátum:2010
Megjegyzések:Compared to the high number of computer users the proportion of those students who are willing to write programs has dropped seriously. Even those whose curriculum includes programming usually start late and the chance to change their attitude towards programming lessens as they are getting older. A possible solution would be to sneak programming into the primary and secondary education by hiding it behind the scenes of software they use. Students are usually proud of their knowledge of word processing and handling spreadsheets and they think these programs are easy to use. We can thus use these programs to teach algorithms instead of using traditional environments. In this article, through the analysis of a problem, we give examples how we can switch from programming languages to applications and still teach some basic algorithmic skills.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
teaching programming
forming algorithms
spreadsheets
applications
Megjelenés:Journal of Computer Science and Control Systems. - 3 : 1 (2010), p. 45-50. -
További szerzők:Bujdosó Gyöngyi (1963-) (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM010941
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Quality text editing / Csernoch Mária; Bujdosó Gyöngyi
Dátum:2009
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Journal of Computer Science and Control Systems. - 2 : 2 (2009), p. 5-10. -
További szerzők:Bujdosó Gyöngyi (1963-) (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM010775
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Vizsga- és versenyfeladatok szövegbeviteli hibái és ezek következményei / Csernoch Mária, Bujdosó Gyöngyi
Dátum:2009
Megjegyzések:A szerzők az alkalmazói versenyek és az ECDL-vizsgák szövegszerkesztéssel és prezentációkészítéssel kapcsolatos feladatsorait elemzik, rámutatva az elvileg mintaértékű feladatsorok típushibáira. Az ártalmatlannak látszó "elgépelések" következményeként a szövegek számos szintaktikai, szemantikai és tördelési hibával kerülnek a tanulni szándékozókhoz. Foglalkoznak többek között az értelemzavaró "elírásokkal", valamint azokkal a helyesírási hibákkal is, amelyek a szóközök, írásjelek helytelen használatából, illetve egyéb szövegbeviteli hibákból erednek. Céljuk, hogy a verseny- és vizsgafeladatok készítői nagyobb felelősséggel tekintsenek a feladatsorokra, hogy azok ne tartalmazzanak alapvető szövegbeviteli hibákat, és valóban példaértékű segédanyagként szolgálhassanak a szövegszerkesztést tanulók és tanítók számára.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 1 (2009), p. 19-40. -
További szerzők:Bujdosó Gyöngyi (1963-) (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2