CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064604
Első szerző:Georgeson, Jan
Cím:Can We Have A Global Approach to Child-Centred Early Childhood Practice? / Jan Georgeson, Verity Campbell-Barr, Éva Bakosi, Magdolna Nemes, Sándor Pálfi, Paolo Sorzio
Dátum:2015
ISSN:0300-4430 1476-8275
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
koragyermekkori nevelés
Megjelenés:Early Child Development and Care. - 11-12 (2015), p. 1862-1879. -
További szerzők:Campbell-Barr, Verity Kovácsné Bakosi Éva (1950-) (pedagógus) Nemes Magdolna (1974-) (nyelvész) Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia) Sorzio, Paolo
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM078929
Első szerző:Murray, Jane
Cím:Parent-practitioner partnerships in early childhood provision in England, Hungary and Kazakhstan : similarities and differences in discourses / Jane Murray, Eleonora Teszenyi, Anikó Varga Nagy, Sándor Pálfi, Marzhan Tajiyeva, Aigul Iskakova
Dátum:2018
ISSN:0300-4430 1476-8275
Megjegyzések:Whilst international policymakers have reached consensus on the importance of investing in early childhood development and increasingly monitor that investment using standardized measurement, the nature and rationale of early childhood education and care (ECEC) provision remain diverse. In the context of that disparity, this article explores an aspect of ECEC provision that is commonly recognized for its potential to enhance young children's development and learning, yet for which characteristics remain variable: partnerships between ECEC practitioners and parents. The article reports and discusses results from a cross-cultural narrative study that investigated the nature of such partnerships in three different countries: England, Hungary and Kazakhstan. During focus group interviews, ECEC academics (n?=?16) discussed five themes that emerged from literature reviews. Findings indicate more differences than similarities between the countries' narratives concerning ECEC parent-practitioner partnerships, suggesting such partnerships may be an aspect of ECEC provision for which a homogeneous approach and quality measure across countries are not feasible.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Parent-practitioner partnerships
home-school links
global monitoring
international early childhood
early childhood education and care
early childhood development
Megjelenés:Early Child Development and Care. - 188 : 5 (2018), p. 594-612. -
További szerzők:Teszenyi Eleonóra (1968-) (pedagógia) Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia) Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia) Tajiyeva, Marzhan Iskakova, Aigul
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1