CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105588
035-os BibID:(Scopus)85142156380
Első szerző:Canning, Natalie
Cím:Are you listening to me? Understanding children's rights through Hungarian pedagogic practice / Natalie Canning, Eleonora Teszenyi, SándorPálfi
Dátum:2022
ISSN:2717-638X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
gyermekjog
Megjelenés:Journal of Childhood, Education & Society. - 3 : 3 (2022), p. 218-232. -
További szerzők:Teszenyi Eleonóra (1968-) (pedagógia) Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM087243
Első szerző:Murray, Jane
Cím:Parent-practitioner partnerships in early childhood provision in England, Hungary and Kazakhstan : similarities and differences in discourses / Jane Murray, Eleonora Teszenyi, Anikó Nagy Varga, Sándor Pálfi, Marzhan Tajiyeva, Aigul Iskakova
Dátum:2019
ISBN:978-0-367-2465-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
családi nevelés
szülő-intézmény kapcsolat
Megjelenés:Early Childhood Education and Care Quality in Europe and the USA / edited by Konstantina Rentzou, Ruslan Slutsky. - p. 104-122. -
További szerzők:Teszenyi Eleonóra (1968-) (pedagógia) Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia) Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia) Marzhan, Tajiyeva Aigul, Iskakova
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM078929
Első szerző:Murray, Jane
Cím:Parent-practitioner partnerships in early childhood provision in England, Hungary and Kazakhstan : similarities and differences in discourses / Jane Murray, Eleonora Teszenyi, Anikó Varga Nagy, Sándor Pálfi, Marzhan Tajiyeva, Aigul Iskakova
Dátum:2018
ISSN:0300-4430 1476-8275
Megjegyzések:Whilst international policymakers have reached consensus on the importance of investing in early childhood development and increasingly monitor that investment using standardized measurement, the nature and rationale of early childhood education and care (ECEC) provision remain diverse. In the context of that disparity, this article explores an aspect of ECEC provision that is commonly recognized for its potential to enhance young children's development and learning, yet for which characteristics remain variable: partnerships between ECEC practitioners and parents. The article reports and discusses results from a cross-cultural narrative study that investigated the nature of such partnerships in three different countries: England, Hungary and Kazakhstan. During focus group interviews, ECEC academics (n?=?16) discussed five themes that emerged from literature reviews. Findings indicate more differences than similarities between the countries' narratives concerning ECEC parent-practitioner partnerships, suggesting such partnerships may be an aspect of ECEC provision for which a homogeneous approach and quality measure across countries are not feasible.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Parent-practitioner partnerships
home-school links
global monitoring
international early childhood
early childhood education and care
early childhood development
Megjelenés:Early Child Development and Care. - 188 : 5 (2018), p. 594-612. -
További szerzők:Teszenyi Eleonóra (1968-) (pedagógia) Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia) Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia) Tajiyeva, Marzhan Iskakova, Aigul
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM114039
Első szerző:Pálfi Sándor (óvodapedagógia)
Cím:Gyermekjogi kutatás a magyar óvodákban / Pálfi Sándor, Teszenyi Eleonora
Dátum:2023
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Óvodai nevelés. - közlésre elfogadva : -3 (2023), p. 26-29. -
További szerzők:Teszenyi Eleonóra (1968-) (pedagógia)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM087244
Első szerző:Pálfi Sándor (óvodapedagógia)
Cím:Children's rights in Hungary in early childhood education and care / Sándor Pálfi, Erzsébet Rákó, Anikó Varga Nagy, Eleonóra Teszenyi
Dátum:2020
ISBN:978-0-367-14201-8
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Állam- és jogtudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:The Routledge International Handbook of Young Childrens Rights / edited by Jane Murra, Beth Blue Swadener, Kylie Smith. - p. 354-364. -
További szerzők:Gortka-Rákó Erzsébet (1971-) (szociálpolitikus) Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia) Teszenyi Eleonóra (1968-) (pedagógia)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM105586
035-os BibID:(Scopus)85142158404
Első szerző:Teszenyi Eleonóra (pedagógia)
Cím:Re-imagining socialist childhoods: Changing narratives of spatial and temporal (dis)orientations / Eleonora Teszenyi, Anikó Varga Nagy, Sándor Pálfi
Dátum:2022
ISSN:2717-638X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
gyermeknevelés
szocializmus
narratívák
Megjelenés:Journal of Childhood, Education & Society. - 3 : 3 (2022), p. 212-217. -
További szerzők:Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia) Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM094650
Első szerző:Teszenyi Eleonóra (pedagógia)
Cím:Vegyes vagy azonos életkorú óvodai csoport? : pedagógiai kérdések és a szülői döntés dilemmái / Teszenyi Eleonóra, Pálfi Sándor
Dátum:2019
ISSN:2063-9945
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
óvodai nevelés
vegyes életkorú csoport
Megjelenés:Gyermeknevelés. - 7 : 2-3 (2019), p. 136-155. -
További szerzők:Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM109918
Első szerző:Vargáné Nagy Anikó (pedagógia)
Cím:From institutional dominance to parental involvement: Models of working with families in Hungarian Kindergartens / Vargáné Nagy Anikó, Sándor Pálfi, Eleonora Teszenyi
Dátum:2022
ISBN:9780367823917
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Parental Engagement and Early Childhood Education Around the World / Garvis, Susanne; Phillipson, Sivanes; Harju-Luukkainen, Heidi; Sadownik, Alicja Renata. - p. 136-150. -
További szerzők:Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia) Teszenyi Eleonóra (1968-) (pedagógia)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM105545
Cím:Re-Imagining Socialist Childhoods: Changing Narratives of Spatial and Temporal (dis)Orientations : Journal of Childhood, Education & Society Vol. 3 No. 3 (2022) / Issue eds. Eleonora Teszenyi, Anikó Varga Nagy, Sándor Pálfi
Dátum:2022
Megjelenés:Istanbul : Istanbul KültürUniversity Faculty of Education Basin Ekspres Campus, 2022
ISSN:2717-638X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szerkesztés, szöveggondozás
könyv
További szerzők:Pálfi Sándor (1960-) (óvodapedagógia) Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia) Teszenyi Eleonóra (1968-) (pedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1