CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM078064
035-os BibID:(cikkazonosító)e12480
Első szerző:Illés Bálint Csaba
Cím:Evaluation of food safety knowledge and microbial status of food contact surfaces in schools / Csaba Bálint Illés, András J. Tóth, Anna Dunay, József Lehota, András Bittsánszky
Dátum:2018
ISSN:0149-6085
Megjegyzések:The purpose of this study was to evaluate the hygiene of food contact surfaces in 37 high school kitchens in order to identify the factors involved in the deficiencies found. The microbial status of kitchen surfaces (mesophilic aerobic bacterial count) and the hygienic sanitary knowledge (assessed by a questionnaire) of 158 food handlers were evaluated. The microbial count was determined by conventional plating methods and by a redox potential-based testing method. Large differences regarding microbial count on food contact surfaces were found among the kitchens. In connection with the unfavorable results, the food hygiene knowledge level of kitchen workers was unsatisfactory. The microbial profile assessment of a catering unit largely depends on the efficiency of the food safety management system used, therefore the level of microbial contamination can be used as an indicator. The results showed that the hygienic-sanitary knowledge of food handlers highly affects food safety standards in public kitchens.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Journal of Food Safety. - 38 : 4 (2018), p. 1-7. -
További szerzők:Tóth András József Törőné Dunay Anna Lehota József (1949-) (közgazdász) Bittsánszky András (agrármérnök)
Pályázati támogatás:ÚNKP-17-3
egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM074526
Első szerző:Lehota József (közgazdász)
Cím:Key factors of a successful restaurant strategy in Hungary / József Lehota, Erika Könyves, Anna Dunay
Dátum:2015
Megjegyzések:Eating out is a popular form of entertainment all over the world; the food service sector is one of the most dynamically growing sector of our times. Dining trends are changing, new styles and catering forms appear, and disappear, the consumers' choice is influenced by many factors. The financial and economic crisis, which was started in 2008 has brought a remarkable declining tendency of the sector worldwide, resulted by the impacts of recession, the squeezed incomes, and the rising food costs, but nowadays a significant recovery may be seen in developed countries. The role of eating out in Hungary differs significantly from Western European markets in many aspects: customers' habits, trends, physical facilities, financial background etc. The changes of the economic environment has brought new challenges for the players of the sector even in well-developed countries, they should check and re-think their business strategies. The aim of our research was to detect and evaluate those factors which may help in the development of successful strategy for restaurants in Hungary. Based on the results of our survey it may be stated that the key success factors of restaurant strategy are the proper selection of target group, and the right service level, communication and atmosphere. These findings may set the directions to be followed in the strategic planning process of the representatives of the whole sector.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
eating out
restaurant selection
consumer behaviour
strategy
Megjelenés:Proceedings of the 5th International Conference on Management 2015. Management, leadership and strategy for SMEs' competitiveness / ed. by Dunay Anna. - p. 22-27. -
További szerzők:Könyves Erika (1958-) (okleveles közgazdász) Törőné Dunay Anna
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM074527
Első szerző:Lehota József (közgazdász)
Cím:A vendégelégedettség/elégedetlenség és panaszkezelés a magyar házon kívüli étkezési szektorban / Lehota József, Gyenge Balázs, Komáromi Nándor, Lehota Zsuzsa, Rácz Georgina, Horváth Ádám, Könyves Erika, Törőné Dunay Anna
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:A magyar éttermi látogatók többsége viszonylag magas elégedetlenségi szinttel rendelkezik, viszonylag magas az egy főre jutó átlagos panasz-okok, elégedetlenségi okok száma (2,51%), különösen igaz ez a 3. számú szegmensre (alacsony lojalitás, magas panaszhajlandóság, 2,6), illetve a 4. számú szegmensre (magas lojalitás, magas panaszhajlandóság, 2,7). A magas panaszhajlandóság ellenére az éttermi személyzetnek adott szóbeli és dokumentált írásbeli panaszok aránya (főleg az utóbbi) alacsony, így a vendégelégedetlenség okai döntő részben rejtve maradnak. A panaszkifejezés általános módja a negatív szájreklám, illetve a borravaló csökkentése és elhagyása. Az éttermi szolgáltatások színvonala növelésének és a vendégelégedettség javításának a lojalitás erősítésének elengedhetetlen módja a panaszmenedzsment-rendszer fejlesztése, a panaszok dokumentálása és hatékony kezelése. Fontos a panaszmenedzsment rendszerhez kapcsolódó éttermi személyzeti ösztönzés is. Ezen rendszer hatékony kiépítését jelentősen elősegítheti az éttermek és vendéglők jól elvégzett vendégszegmentálása és az arra épülő termék és szolgáltatás kifejlesztése.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
házon kívüli étkezés
vendégelégedettség
panaszmenedzsment
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 2 (2016), p. 3-18. -
További szerzők:Gyenge Balázs Komáromi Nándor Lehota Zsuzsanna Rácz Georgina Horváth Ádám (1980-) (informatikus) Könyves Erika (1958-) (okleveles közgazdász) Törőné Dunay Anna
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM077955
035-os BibID:(WOS)000455102100011 (Scopus)85064610449
Első szerző:Törőné Dunay Anna
Cím:Short supply chain : goals, objectives and attitudes of producers / Anna Dunay, József Lehota, Éva Mácsai, Csaba Bálint Illés
Dátum:2018
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:The research discusses the objectives, goals and attitudes of Hungarian fruit and vegetable producers using the method of Theory of Planned Behaviour. The objective of the paper is to explore the factors which may influence the decision-making process of agricultural producers in choosing the appropriate marketing channel. Research results showed that main goals of producers using direct sales are focused on economic issues, but non-economic goals (tradition, consumer relations, local values, environmental aspects) were highly preferred in their business processes. Producers, who prefer direct sales activities, generally have a wider product supply and undertake to build closer relations with their consumers. They consider stability and traditional products produced by conventional technologies as the key business success factor.
Tárgyszavak:Agrártudományok Növénytermesztési és kertészeti tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
short food supply chain
Theory of Planned Behaviour
marketing channel
fruit and vegetable producer
agricultural enterprises
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 15 : 6 (2018), p. 199-217. -
További szerzők:Lehota József (1949-) (közgazdász) Mácsai Éva Illés Bálint Csaba (1961-)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1