CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM114568
Első szerző:Egri Sándor (fizikus)
Cím:The future of physics teaching: Features of the new Hungarian National Core Curriculum and curriculum frameworks / Sándor Egri, Gábor Horányi, Péter Ádám
Dátum:2021
ISSN:1742-6588 1742-6596
Megjegyzések:The new Hungarian National Core Curriculum was announced in January 2020, and the curriculum frameworks became available soon after. The authors took part in the development of the curriculum of physics. In this communication we present the main features of these new curricula. The learning outcomes of the core curriculum, the learning contents and the arrangement of the topics in the frameworks have been renewed in order to promote a more efficient way of physics teaching. The curriculum relies on the methods of active and phenomenon-based learning, it includes up-to-date contents, focuses more on practical topics, and follows the principles formulated by the OECD.
Tárgyszavak:Természettudományok Fizikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Physics: Conference Series. - 1929 (2021), p. 012066-012074. -
További szerzők:Horányi Gábor Ádám Péter (fizikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1