CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM082764
Első szerző:Malmos Edina (biológia-földrajz szakos tanár)
Cím:Biológia fogalmakhoz kapcsolódó tévképzetek vizsgálata szóasszociációs módszerrel / Malmos Edina, Révákné Markóczi Ibolya
Dátum:2015
ISSN:1215-5233 1789-5170
Megjegyzések:A természettudományoktól való elfordulás hazánkban és határainkon túl is általános jelenség. Mindez a természettudományok iránti negatív attitűddel és a természettudományos tudás nem megfelelő színvonalával párosul. Az iskolában elsajátított természettudományos ismeretek legtöbbször nem alakulnak át valódi, a gyakorlatban is hasznosítható tudássá, nem megy végbe a tudástranszfer. A problémák egyik forrása az lehet, hogy az oktatásban nem fordítunk elegendő figyelmet a tanulók előzetes ismereteinek felmérésére, gondolkodásmódjuk feltérképezésére. Ez az oktatásban gyakran felmerülő hiányosság ahhoz vezet, hogy nem ismerjük a tanulók fogalmi ismereteit és sémáit az adott jelenséggel kapcsolatban, ami tévképzetek kialakulását vagy azok stabilizálódását segíti, gátolva ezzel a helyes természettudományos fogalmi rendszer kialakulását. Vizsgálatunkban ezért a hetedik-nyolcadik osztályos tanulók néhány, a mindennapi életben is használatos biológiai definícióhoz kapcsolódó fogalmi hálóját elemeztük, kiemelve a vizsgált fogalmakhoz kapcsolódó tévképzeteket, illetve azok tanulási, megértési folyamatot nehezítő szerepét.
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 15 : 5-6 (2015), p. 190-199. -
További szerzők:Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Pályázati támogatás:OTKA-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM071602
Első szerző:Malmos Edina (biológia-földrajz szakos tanár)
Cím:Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energy sources at primary level / Edina Malmos, Erzsébet Jász, Ibolya Markóczi Revák
Dátum:2017
ISSN:0124-5481
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Journal of Science Education 18 (2017), p. 109-113. -
További szerzők:Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár) Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM084002
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:Általános iskolás tanulók megújuló energiához kapcsolódó fogalmi tudásának vizsgálata szóasszociációs módszerrel / Revákné Markóczi Ibolya, Malmos Edina, Jász Erzsébet, Csákberényi-Nagy Miklósné, Kovács Enikő, Balaska Piroska, Űtőné Visi Judit, Barta Jánosné, Tóth Tamás
Dátum:2016
Megjegyzések:Energy requirement is increasing rapidly in the 21st century, which claims significant change in mentality and habits of society. The future of the Earth is in our hands. Because of this, it is very important to know the operating-mechanism of the environment. School is the first field to teach the whole society to the best thinking mode. In our research, we investigate 4th and 7th grade students conceptual structure contact to renewable energy. We use the word association test with four calling words, which appear at school and in the weekday's life. These are: renewable energy, energy saving, power station, heating. In part of this investigation, we tried to show connections with students social background factors and their conceptional structure. Results of this study show, these conceptions have weak connection to each other in stundent's interpretative system, so students haven't got enough knowledge in this topic, their information mostly come from the everyday life.
ISBN:978-963-7064-34-0
Tárgyszavak:Természettudományok Földtudományok könyvfejezet
könyvrészlet
energia oktatás
energia tudat
szóasszociáció
megújuló energia
általános iskola
Megjelenés:Környezet és Energia a mindennapokban / szerk. Lázár István. - p. 37-48. -
További szerzők:Malmos Edina (1990-) (biológia-földrajz szakos tanár) Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár) Csákberényi Nagy Miklósné Tóth Klára Kovács Enikő Balaska Piroska Ütőné Visi Judit Barta Jánosné Tóth Tamás (1982-) (klimatológus)
Pályázati támogatás:OTKA-116595
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM067523
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:Investigation of concepts related to energy culture using the word association method at primary level / Ibolya Revákné Markóczi, Edina Malmos, Erzsébet Jász, Nagy Miklósné Csákberényi, Enikő Kovács, Judit Ütőné Visi
Dátum:2016
Tárgyszavak:Természettudományok Környezettudományok előadáskivonat
Megjelenés:Tools and Aims in Environmental Education : International Environmental Education Conference IEEC 2016, 26-29th April 2016, Eszterházy Károly University of Applied Sciences. - p. 50.
További szerzők:Malmos Edina (1990-) (biológia-földrajz szakos tanár) Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár) Csákberényi Nagy Miklósné Tóth Klára Kovács Enikő Ütőné Visi Judit
Pályázati támogatás:OTKA-116595
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM067526
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:A megújuló energia fogalmának tudásszintje az általános iskolában - Hajdú-Bihar és Heves Megyében / Revákné Makóczi Ibolya, Malmos Edina, Jász Erzsébet, Csákberényi-Nagy Miklósné Tóth Klára, Ütőné Visi Judit, Barta Jánosné, Kovács Enikő, Balaska Piroska
Dátum:2016
ISBN:978-615-5657-00-9
Tárgyszavak:Természettudományok Környezettudományok előadáskivonat
Megjelenés:A tanulás útja : HUCER 2016 : Absztrakt kötet. - p. 143. -
További szerzők:Malmos Edina (1990-) (biológia-földrajz szakos tanár) Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár) Csákberényi Nagy Miklósné Tóth Klára Ütőné Visi Judit Barta Jánosné Kovács Enikő Balaska Piroska
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1