CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM084026
Első szerző:Huszti Anett
Cím:A modellezés pedagógiája a természettudományos oktatásban / Huszti Anett, Revákné Markóczi Ibolya
Dátum:2012
Megjegyzések:A természettudományos oktatás jelenlegi helyzetéből történő kitörés évek óta foglalkoztatja a magyar közoktatást és társadalmat. A természettudományos nevelés legfontosabb helyszíne a tanítási óra, ahol azon múlik minden, hogy a tanár milyen tudással és módszerekkel éri el azt, hogy diákjai szeressék tanulni a természettudományokat, és aktív részesei legyenek a természeti jelenségek megismerésének. Ilyen módszer a modellezés, amely a természettudományok oktatásában kezdetektől fogva ismert mint a megismerés eszköze. Ugyanakkor, ha a tanítási óra fő didaktikai feladatává tesszük, sokat tehetünk a hatékony megismerés és a problémamegoldó gondolkodás fejlődése érdekében.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 63 : 4-6 (2012), p. 175-183. -
További szerzők:Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM080369
Első szerző:Huszti Anett
Cím:Investigating the relationship between problem-solving and metacognition among university students entering university education / Anett Huszti, Ibolya Revákné Markóczi, János Máth
Dátum:2016
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Understanding and solution of science problems, advanced-level mastering of science knowledge and methods cannot take place without this ability. However, research has suggested that in recent years students starting their BSc in science do not possess the necessary level of this skill (Radnóti, 2010). Finding the reasons is a multi-faceted and complex task. This study describes an investigation whose purpose was to explore the interrelationships between problem-solving and metacognition. The investigation involving 156 students entering BSc education in biology at the University of Debrecen was carried out in autumn 2014. Problem-solving was measured using a series of tasks on biology and general, everyday life topics while metacognition related to problem-solving was assessed using the MCAI (Metacognitive Assessment Inventory) standard devised by Cooper and Urena (2009). To establish correlations, students were grouped into clusters based on their results in the two tests, which allowed us to perform a more detailed and more thorough analysis. The study presents the results for the various clusters and the conclusions that could be drawn from them.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
freshmen
metacognition
problem solving
MCAI
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 6 : 1 (2016), p. 76-91. -
További szerzők:Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár) Máth János (1959-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM090362
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:A projektoktatás hatékonyságának vizsgálata- ön- és peer értékelés / Revákné Markóczi Ibolya, Huszti Anett
Dátum:2012
ISBN:978 963 89110 8 7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Kongresszusok
Nevelés
Megjelenés:A munka és nevelés világa a tudományban : XII. Országos Neveléstudományi Konferencia / szerk. Benedek András, Tóth Péter, Vedovatti Anildo. - p. 348. -
További szerzők:Huszti Anett
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM084623
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:A természettudományos problémamegoldás metakogniíciójának mérése a felsőoktatásban / Revákné Markóczi Ibolya, Máth János, Huszti Anett, Pollner Kitti
Dátum:2013
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 113 : 4 (2013), p. 221-241. -
További szerzők:Máth János (1959-) (matematikus) Huszti Anett Pollner Kitti
Pályázati támogatás:K-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM082479
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:Egy természettudományos projekt hatásának ön- és peerértékelése a középiskolában / Revákné Markóczi Ibolya, Huszti Anett, Futóné Monori Edit
Dátum:2013
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:A munka és a nevelés világa a tudományban / szerk. Benedek András, Tóth Péter. - p. 307-323. -
További szerzők:Huszti Anett Futóné Monori Edit
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1