CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM005151
Első szerző:Silye Magdolna (angol-orosz nyelv szakos tanár)
Cím:Hallgatói attitűd vizsgálat a szaknyelvi képzésről / Silye Magdolna
Dátum:2008
Megjegyzések:Az dolgozatban bemutatott, több ismétlésesre tervezett 238 elemszámú reprezentatív vizsgálat első adatfelvételének értékelése a Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrumában a szaknyelvi képzést 2007 februárjában kezdő nappali BSc szakos hallgatók szaknyelvoktatás és szaknyelvtudás néhány vonatkozásával kapcsolatos attitűdjét kívánja feltárni. A vizsgálatot ugyanezen a populáción még egyszer, a négy féléves szaknyelvi képzés 4. félévének végén fogjuk megismételni. Reményeink szerint a vizsgálat lezárultával az adatokból következtetéseket fogunk tudni levonni a hallgatók önértékelésének relevanciájáról, a nyelvtanulási célok és az egyes szaknyelvi ismeretek és készségek súlyának megítélésében történő esetleges módosulásokról, illetve a szaknyelvi képzés rendszerének megítéléséről. Vizsgálni kívánjuk továbbá, hogy kimutathatók-e összefüggések a vizsgált attitűd elemek között, és ha igen, milyen jellegűek ezek az összefüggések.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
attitűd
karrier célok
önértékelés
készségek
kompetenciák
Megjelenés:Porta Lingua. - (2008), p. 199-206. -
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM003226
Első szerző:Silye Magdolna (angol-orosz nyelv szakos tanár)
Cím:Szaknyelvoktatás a többciklusú felsőoktatási képzésben : javaslatok a fejlesztési irányokra / Silye Magdolna
Dátum:2007
Megjegyzések:Amennyiben szigorúan ragaszkodnánk a (szak)nyelvoktatás bolognai folyamat szerinti értelmezéséhez, akkor egyetlen koherens egységként kellene kezelnünk a felsőfokú szakképzés, az alapképzés, a mesterképzés és a felsőfokú szakirányú továbbképzési szakok, sőt a doktorképzés szaknyelvi felkészítésének folyamatát, pedagógiai és gazdasági/társadalmi szempontok szerint meghatározva minden egyes képzési szakasz sajátos nyelvi igényeit és nyelvpedagógiai szempontrendszerét. E dolgozat illetékessége azonban nem ilyen tág, arra korlátozódik, hogy a teljes lineáris egység két szakaszának, az alap- és mesterképzés szaknyelvi felkészítés további irányának meghatározására tegyen kísérletet.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Porta Lingua. - (2007), p. 191-200. -
Internet cím:elektronikus változat
Borító:
Rekordok letöltése1