CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM061185
Első szerző:Bács Zoltán (agrármérnök)
Cím:A képzési önköltség intézményi szintű megállapítása a felsőoktatásban / Bács Zoltán, Vincze Szilvia
Dátum:2014
ISSN:2063-9449
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Költségvetési gazdálkodás. - 2 : 5 (2014), p. 1-8. -
További szerzők:Vincze Szilvia (1972-) (matematika-fizika szakos tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM113834
Első szerző:Vincze Szilvia (matematika-fizika szakos tanár)
Cím:UD MED elektronikus egészségügyi szolgáltatások a Debreceni Egyetemen / Vincze Szilvia, Bács Zoltán, Berényi Ervin
Dátum:2020
ISSN:1588-6387 1789-9974
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Interdiszciplináris Magyar Egészségügy. - 19 : 4 (2020), p. 35-40. -
További szerzők:Bács Zoltán (1969-) (agrármérnök) Berényi Ervin (1964-) (radiológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM098524
Első szerző:Vincze Szilvia (matematika-fizika szakos tanár)
Cím:International students in Hungarian higher education / Szilvia Vincze, Zoltán Bács
Dátum:2020
ISSN:1789-221X 1789-7874
Megjegyzések:Overall, higher education in Hungary is popular with students from abroad, even if there are significant differences in terms of its structure. The ever-faster increase in the annual headcount of the international student body serves as proof to this statement. The expansion of the size of the body of international students is of special importance in higher education since in 2016 the Hungarian government set the objective of having 40,000 international students by 2023 (EMMI, 2016). Numerous studies have been published on this topic, usually focusing on specific issues, including, for example, the countries from which we receive most of the students, the most popular majors, possible economic advantages due to the presence of a great number of international students, and how internationalization takes place in higher education in Hungary. By means of processing data published by the Hungarian Educational Authority [Oktatási Hivatal], this paper aims to present the changes in the number of international students in Hungary over the past ten years. This also includes the discussion of the structure of these changes related to a variety of issues such as relations, types of institutions and their ownership, levels and types of programs, as well as gender proportions. However, even with this effort, the officially available statistics are suitable for presenting a properly detailed assessment of the situation only to a limited extent.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Apstract. - 14 : 3-4 (2020), p. 13-132. -
További szerzők:Bács Zoltán (1969-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM086122
Első szerző:Vincze Szilvia (matematika-fizika szakos tanár)
Cím:Specification of Training Costs in Higher Education / Vincze Szilvia, Bács Zoltán
Dátum:2015
ISSN:2278-098X
Megjegyzések:Effective utilization of available resources has become increasingly crucial for institutions of higher education. Global trends put an ever-growing pressure on the financing of the sector: a decreasing amount of resources are available, while costs rise continuously. [1] This necessitates vigorous savings all over the world. The scarcity of budget resources is clearly visible in Central-Eastern Europe, thus in Hungary also. In 2013 the support granted to Hungarian higher education was three-quarters of the state subsidy received in 2010 [2]. Although the government has considered it necessary for years, a general prime cost calculation model is still lacking in Hungarian higher education that would lead to the allocation of justified costs to programs or credit numbers iteratively with the help of its decision-supporting function in the planning and feedback stages; a model that would support the well-founded and rational use of resources and contribute to knowledge determining the financing of higher education. Through more effective institutional operation (with the specification and acknowledgement of justified costs), the paper introduces the framework and application of a possible model that undertakes to precisely specify the costs of educational activities. However, it is not our primary objective in this paper to introduce the underlying methodology in detail. Besides considering the special attributes of institutions, our primary goal was to make the model adaptable for institutions of higher education with a very heterogeneous background and thus to provide a framework both for those financing higher education and the institutions themselves to answer two crucial questions: "what the costs are" and "what the costs should be." The post-calculation model is indispensable because it helps in the subsequent evaluation of activities, supports decision making and its database can improve the effective operation of institutions while also providing a crucial tool in planning a stable budget.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
higher education
prime cost
more effective management
strategic objectives
Megjelenés:British Journal of Economics, Management & Trade. - 10 : 3 (2015), p. 1-11. -
További szerzők:Bács Zoltán (1969-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1