CCL

Összesen 10 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM099356
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Culture, language and competency: Introducing students to real world employment challenges in the classroom / Csapóné Riskó Tünde, Wiwczaroski Troy
Dátum:2017
ISSN:1786-0636
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
soft skills
L2 education
intercultural
Megjelenés:Nyelvvilág. - 19 (2017), p. 129-136. -
További szerzők:Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM099358
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Integrating Language Learning and Culture into an ESP International Marketing Course Syllabus / Csapóné Riskó Tünde, Troy Wiwczaroski
Dátum:2014
ISSN:1682-3257
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:English for Specific Purposes World. - 43 : 15 (2014), p. 1-11. -
További szerzők:Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM097672
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Foreign Uncontrollable Elements of Marketing: Roots of Cultural Forces / Riskó Tünde Csapóné, Wiwczaroski Troy
Dátum:2014
ISSN:2249-6637 2321-5771
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
International marketing
culture
cultural dimensions
Megjelenés:International Journal of Social Sciences. - 3 : 3 (2014), p. 243-257. -
További szerzők:Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM097671
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:From Domestic Marketing through International Marketing to Intercultural Marketing / Risko Tünde Csapone, Troy Wiwczaroski
Dátum:2014
ISSN:0424-2513 0976-4666
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
International markets
marketing
cultural differences
Megjelenés:Economic Affairs. - 59 : 3 (2014), p. 439-445. -
További szerzők:Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM086215
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:A CSR ismertsége és megjelenése a fogyasztói döntésekben / Csapóné Riskó Tünde, Péntek Ádám, Wiwczaroski Troy
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) igen gyakori téma napjainkban mind hazai, mind nemzetközi szinten. A profitmaximalizálás természetes a vállalatok számára, de gazdasági tevékenységük végzése közben nem lenne szabad elfelejtkezniük tevékenységük velejáró társadalmi és környezeti hatásairól sem. Ki kell itt még emelnünk a napjainkban szintén gyakran szóba kerülő fenntarthatóság kérdését is. A vállalatoknak is felelőssége a Föld, természeti erőforrásaink és a jövő generációk sorsa. Sok vállalatban belső indíttatásra ki is alakult ez a fajta felelősségérzet és példaértékű CSR, illetve fenntarthatósági lépéseket tesz. Napjainkban már a társadalom részéről is erős nyomás nehezedik, komoly elvárás fogalmazódik meg a vállalatok irányába a felelős működés iránt. Ennek a hatásnak is köszönhető a felelősen működő vállalatok számának gyarapodása. De mit is értünk CSR alatt? Milyen tevékenységek, lépések sorolhatók ide? Milyen indíttatásból dolgoznak ki a vállalatok CSR stratégiát, CSR programokat, készítenek CSR vagy fenntarthatósági jelentéseket? Mi húzódhat meg a háttérben? Számos tanulmány foglalkozik a CSR motivációival, melyek között a vállalat megítélése, imidzse, "bennünket fognak preferálni a fogyasztók" is igen gyakran megjelenik. Értékelik-e azonban a vállalatok CSR lépéseit a fogyasztók? Számos kutató arra az eredményre jutott, hogy nem. Általában véve igen fontos elvárás részükről a felelős üzleti magatartás, de amikor ténylegesen döntenek egy termék megvásárlásáról, ez a szempont igencsak hátra rangsorolódik. Tanulmányunk célja számba venni, hogy a megkérdezett magyar fogyasztók mit tudnak a CSR-ről, mivel azonosítják a CSR-t, milyen információk alapján hozzák meg fogyasztói döntésüket, és összefüggéseket keresni a kapott eredmények és a minta demográfiai változói között. Mindezt primer kutatásunk eredményei alapján tesszük meg. Kutatási eredményeink összhangban vannak a CSR általános értelmezésével. Csaknem az összes felsorolt alternatívát a CSR fogalomköréhez társították a megkérdezett fogyasztók. A legmagasabb átlagértéket a ?munkahelyteremtés, foglalkoztatás" alternatíva kapta, ami jelzi ezen tevékenység kiemelt jelentőségét. A fogyasztói döntést befolyásoló tényezők vonatkozásában kutatási eredményeink az ?ár" és az ?ár-érték arány" elsődlegességét támasztották alá. Ezen kutatási eredményünk összhangban áll számos kutatási eredménnyel, miszerint a fogyasztók számára csak elvben fontos a termék gyártója és annak felelős üzleti magatartása, a tényleges fogyasztói döntésekben sajnos már nem jelenik meg ez az elvárás.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
vállalatok társadalmi felelősségvállalása
tudatos fogyasztás
CSR tevékenységek
fogyasztói döntés
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 2 (2015), p. 15-27. -
További szerzők:Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM086092
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Corporate Social Responsibility through the eyes of consumers / Csapóné Riskó Tünde, Péntek Ádám, Troy Wiwczaroski
Dátum:2015
Megjegyzések:Corporate Social Responsibility (CSR) is relevant to mainstream thought on economic organisations and their places in society. The aim of this paper is to collect some of the most relevant research findings on CSR, introduce the informedness of Hungarian respondents on CSR in general, the main influencing factors of their purchasing decisions, and to find correlations between the received results and the demographic variables based on our primary research. Our results support the present practice in terms of the definition of CSR. Almost all the listed alternatives are strongly associated with CSR by the respondents. The highest average received for the "creating work places, employment" alternative indicates the importance of this activity. Regarding the different factors influencing purchasing decision, our results underline the importance of price and price value ratio.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
CSR
conscious consumerism
CSR actions
consumer actions
Megjelenés:Agroeconomia Croatica. - 5 : 1 (2015), p. 21-31. -
További szerzők:Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM074387
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Bread consumption habits in the gluten free diet / Csapóné Riskó Tünde, Péntek Ádám, Wiwczaroski Troy
Dátum:2017
ISSN:1789-221X 1789-7874
Megjegyzések:Gluten is a protein found in many grain products. Celiac disease is a genetic autoimmune disorder characterized by sensitivity to gluten. When a person with celiac disease consumes gluten, his/her immune system perceives the gluten to be a harmful substance and reacts negatively. The only treatment for individuals with celiac disease is lifelong adherence to a gluten-free diet. It is one of the most frequent and well defined of all lifelong diseases. In Hungary, 1-2 % of the population is said to be affected, but only every 10th has been diagnosed. Bread is a basic and frequently consumed food made principally from wheat. Gluten is the main structure-forming protein in flour, and is responsible for the elastic characteristics of dough, and contributes to the crumb structure and appearance of many baked products. Gluten removal results in major problems for bakers. Currently many gluten-free products available on the market are of low quality, exhibiting poor mouth feel and flavour. People wishing to eat bread in the gluten-free diet basically have two options: buying or baking the bread for themselves. There are several gluten-free bread brands are available on the Hungarian market. The price, ingredients, texture, colour, softness of the available breads are different. There is a rather good choice in gluten-free flour mixtures on the Hungarian market, as well. The composition of these mixtures are also different. The aim of our empirical research was to investigate the gluten-free bread consumption habits of people following gluten-free diet. The research was carried out using Google forms in January 2017. Size of the sample is 196. The online form was shared in four closed gluten free Facebook groups in Hungary since they are really active in sharing information concerning gluten-free lifestyle and diet.Summarizing, in this study we wish to examine how evolve the world pork meat production, trade and consumption, and to demonstrate the main consuming countries, highlighting the role of China, as it is the most populated country in the world with its 1.4 billion inhabitants
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
celiac disease
gluten-free diet
bread
Megjelenés:Apstract. - 11 : 3-4 (2017), p. 113-120. -
További szerzők:Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM067311
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Is It Worth Being Socially Responsible? / Csapóné Riskó Tünde, Péntek Ádám, Troy Wiwczaroski
Dátum:2016
ISSN:1789-221X
Megjegyzések:Several definitions for corporate social responsibility (CSR) exist and these vary greatly as to the activities it should cover and their motivators. Among the benefits of CSR are positive marketing/brand building, brand insurance and employee loyalty. Numerous arguments against CSR prevail, e.g. social responsibility is not a problem that belongs in the sphere of activities a corporation should be addressing or even that CSR distracts businesses from addressing the primary need to concentrate on sales. Thus, the strong economic question: is CSR worth it? In 2014, we carried out a representative survey in Hungary, in which the effects of responsible business practices on consumer purchase behaviour were studied. With our research results, we could show that there is a considerable gap between the apparent interest of consumers in CSR and the limited role of CSR in purchase behaviour.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
corporate social responsibility
consumer behaviour
consumer responses
CSR actions
Megjelenés:Apstract 10 : 1 (2016), p. 73-80. -
További szerzők:Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM096869
Első szerző:Cseh Papp Imola (közgazdász)
Cím:Public Work - an International Outlook / Cseh-Papp Imola, Wiwczaroski Troy B., Csapóné Riskó Tünde
Dátum:2018
ISSN:1789-221X 1789-7874
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Apstract. - 12 : 3-4 (2018), p. 125-132. -
További szerzők:Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész) Csapóné Riskó Tünde (1967-) (okleveles agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM077961
Első szerző:Cseh Papp Imola (közgazdász)
Cím:Towards sustainable vocational training by decreasing pupil dropout rates / I. Cseh-Papp, T. Wiwczaroski, T. Csapóné Riskó
Dátum:2018
ISSN:1844-8577
Megjegyzések:One of the criteria of economic development is a sustainable labour market, which is determined by the development of social consciousness and education. The acquiring of expertise increases the immaterial capital of the individual and also contributes to the reduction of social inequalities. Most of the current educational systems and policies are neither sustainable nor effective. They cannot reach their own stated educational goals and they are rather expensive. The outstanding problem of vocational training is the high dropout rate since vocational schools have become, in many cases, an educational sphere used as a catch-all for disadvantaged pupils. Dropping out is a complex problem, which cannot be solved only by the regulation of education. Regulation should involve prevention, intervention and compensation measures. The proviso of prevention, that teachers should identify pupils in danger of dropping out as soon as possible, is based on timely recognition of visible signs in such pupils. This study investigates possible ways to keep those pupils enrolled and active in vocational training programs - both with extremely high (agricultural) and low (economics) dropout rates. As a research question, we investigated whether by studying the backgrounds, attitudes, skills and competences of pupils, those pupils could be identified at the beginning who need and are worthy of special care. The results proved the assumption.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
dropout
vocational school
prevention
labor market
Megjelenés:Journal of EcoAgriTourism. - 14 : 2 (2018), p. 10-16. -
További szerzők:Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész) Csapóné Riskó Tünde (1967-) (okleveles agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1