CCL

Összesen 15 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM077618
Első szerző:Györgyi Zoltán (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:Nem formális tanulás / Györgyi Zoltán, Juhász Erika, Márkus Edina, Szabó Barbara
Dátum:2015
ISBN:978-963-318-472-1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Megjelenés:Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig / írták Kozma Tamás és munkatársai. - p. 107-143. -
További szerzők:Juhász Erika (1975-) (művelődési és felnőttképzési menedzser, közművelődési szakértő, andragógus) Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Pályázati támogatás:OTKA-101867
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM080653
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig / Kozma Tamás, Márkus Edina, Szabó Barbara
Dátum:2015
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetem Felsőoktatási K&F Központ, 2015
Terjedelem:297 p.
Megjegyzések:(Régió és oktatás, 2060-2596 ; 11.)
ISBN:9789633184721
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szakkönyv
könyv
További szerzők:Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Régió és oktatás
Pályázati támogatás:K-101867
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM113706
Első szerző:Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A sport és a tanulás kapcsolata, a sport fejlesztő szerepe egy-egy térség életében / Márkus Edina ; Szabó Barbara
Dátum:2018
Megjegyzések:A tanulás (a szó legtágabb értelmében) olyan tevékenység, amely képes meghatározni egy térség kilátásait és jövőjét. Akár élére is állíthatjuk a dolgot: tanulás nélkül az adott térségnek nem lesz jövője. Sőt, talán megkockáztatjuk azt is, hogy minden térség jövője azon múlik, mennyi és milyen tanulás folyik benne (Kozma, 2016). Előadásunk alapját jelentő kutatómunkánkban arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk, milyen szerepe van, lehet a tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A tanulás hogyan járul hozzá egy településrész, település, térség fejlesztéséhez innovatív kezdeményezések által. Elsősorban a kulturális tanulás felől közelítünk. Kulturális tanuláson a Tanuló régiók Magyarországon kutatás fogalommeghatározását vesszük alapul (Juhász és Szabó, 2016). A kulturális tanuláson belül a sport területét vizsgáljuk, a sport és tanulás kapcsolatának, a civil hálózatok, partnerségek, intézményi-civil együttműködések szerepének feltárására törekszünk. A jelenségek mélyebb megértésre terepkutatást végeztünk, eseteket tártunk fel. Kvale (2005) metaforájával élve utazóként fedeztük fel a jelenségeket, megfigyeltünk, beszélgettünk, kérdeztünk, értelmeztünk, és ezek alapján adatokat generáltunk, az általunk hallottakból történetek formálódtak. Helyi kezdeményezéseket társadalmi újításokat kutattunk fel, eseteket vizsgáltunk többek között Hajdúnánáson, Hajdúsámsonban, Hajdúszoboszlón, Debrecenben, Nyíregyházán, az esetleges hasonlóságok és különbségek okait igyekeztünk megismerni. Bemutatni, elemezni, hogy mi van a statisztikákon túl. Az esetek kapcsán a következő kérdésekre próbáltunk választ találni. Milyen területeken vannak kezdeményezések? Milyen kihívásokra születtek ezek? Ki-kik állnak mögötte? Hogyan járulhatnak ezek hozzá a fejlődéshez? Kikhez köthető, kiket szolgál az adott tevékenység? Milyen feltételek szükségesek a tevékenységhez? Hogyan tartható fent hosszabb távon? Az eddigi adataink alapján egyértelműen megállapítható, hogy a ?helyi hősöknek" kezdeményezőknek és az ő általuk bevont szereplőknek mekkora értékük és motiváló erejük van a tanulás elindításában, a közösségek formálásában. Az is szembetűnő, hogy számos, különböző hátterű szervezet, szerveződés, intézmény együttműködése révén alakulnak ki fenntartható kezdeményezések. Az előadás több működő, a hátrányok leküzdését szolgáló esetet is bemutat, összpontosítva ezen esetek közös jellemzőire.
ISBN:978-963-489-051-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
tanulás
sport
helyi hősök
fejlesztések
Megjelenés:Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések: absztraktkötet : XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia / szerk. Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Misley Helga. - p. 197. -
További szerzők:Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM113712
Első szerző:Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A kulturális és a közösségi tanulás szerepe egy-egy térség fejlesztésében / Márkus Edina ; Szabó Barbara ; Hegedűs Anita
Dátum:2017
Megjegyzések:A tanulás (a szó legtágabb értelmében) olyan tevékenység, amely képes meghatározni egy térség kilátásait és jövőjét. Akár élére is állíthatjuk a dolgot: tanulás nélkül az adott térségnek nem lesz jövője. Sőt, talán megkockáztatjuk azt is, hogy minden térség jövője azon múlik, mennyi és milyen tanulás folyik benne (Kozma, 2016) A jelenlegi munkánkban arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk, hogy milyen szerepe van, lehet a kulturális és közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A közösség a hátrányos helyzetből milyen utakon, módokon keresheti a kitörést. Elsősorban a kulturális és közösségi tanulás felől közelítünk. A kulturális tanulást szélesen értelmezve, beleértve a zene, a média, a sport területét. A közösségi tanulás terepei (civil hálózatok, partnerségek, intézményi-civil együttműködések stb.). A Központi Statisztikai Hivatal társadalmi-gazdasági háttérre vonatkozó adatait és A tanuló régiók Magyarországon kutatás (LeaRn) adatbázisának adatait másodelemezzük. Az adatbázis alapján megpróbálunk összevetni egyes járásokat az országossal átlaggal. Vizsgáljuk a Makói-, Hajdúnánási- és Debreceni Járásokat, a járásokon belül a települések helyzetének alakulását, interjúk révén ezek lehetséges okait. A helyi kezdeményezéseket, az esetleges hasonlóságok és különbségek okait igyekszünk megismerni. Bemutatni, elemezni, hogy mi van a statisztikákon túl. Milyen területeken vannak kezdeményezések, ki-kik állnak mögötte. Hogyan járulhatnak ezek hozzá a fejlődéshez, a hátrányos helyzet felszámolásához Az eddigi adataink alapján egyértelműen megállapítható, hogy a "helyi hősöknek", kezdeményezőknek és az ő általuk bevont szereplőknek mekkora értékük és motiváló erejük is lehet a tanulás elindításában, közösségek formálásában. Az előadás ezen belül több folyamatában is zajló programot, a hátrányok leküzdését szolgáló esetet is bemutat.
ISBN:978-615-5657-02-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
kulturális tanulás
közösségi tanulás
tanuló régiók
Megjelenés:Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017 : Absztrakt kötet. - p. 140. -
További szerzők:Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Hegedűs Anita (1987-) (Ph D. hallgató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM113721
Első szerző:Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A pedagógusok továbbképzési motivációi, igényei / Márkus Edina, Szabó Barbara Éva
Dátum:2016
Megjegyzések:A pedagógusok továbbképzési tevékenységének vizsgálata mind a nemzetközi, mind a hazai irodalomban kiemelt téma. A továbbképzés mint a pedagógusok szakmai fejlődése egy tágabb keretben, az oktatás hatékonyságának, minőségének vizsgálata kapcsán jelenik meg. Megemlíthetjük többek között az OECD vizsgálataihoz kapcsolódó munkákat (Barber és Mourshed, 2007; Mourshed és mtsai, 2010; OECD, 2009, 2010, 2013), de hazai szerzők ilyen tárgykörben végzett vizsgálatait (Sági és Varga, 2011; Pusztai és Chrappán, 2014; Pusztai és Morvai, 2015) is. Vizsgálatunk alapját egy nagyobbrészt Magyarország keleti felében 2014 őszén megvalósult kérdőíves kutatás adatai képezik. A kutatás számos területre irányult, az egyik a tanárok professzionális identitása és ennek keretében továbbképzési tevékenységük vizsgálata volt. Munkánk során a pedagógusok továbbképzési motivációját, igényeit vizsgáltuk. A pedagógusok szakmai fejlődésének, továbbképzési részvételének és terveinek kapcsán fontosnak tartottuk, hogy feltárjuk a társadalmi, demográfiai és esetleges intézményi magyarázatokat. Az adatbázisban az állami és a nem állami fenntartású intézmények pedagógusai egyenlő arányban szerepelnek. A minta jellemzői megfelelnek a magyar pedagógustársadalom nem és kor szerinti összetételének, 1056 válaszadóval. Az adatok elemzéséhez SPSS-t használtunk. A motiváció és a témák kapcsán meglévő változók összefüggéseinek megértésére faktoranalízist alkalmaztunk. Az elemzés révén láthatóvá vált, hogy mely motivációs tényezők járnak együtt, mely témájú továbbképzések vannak szorosabb összefüggésben, alkotnak jól elkülöníthető csoportot. A továbbképzés kapcsán magyarázó változóként a nem, az intézményfenntartó, a szak típusa, az objektív anyagi helyzet, a szülők iskolai végzettsége nem volt meghatározó, egy-egy kérdésben találtunk összefüggést. Amelyek szinte minden esetben szignifikáns összefüggést mutattak, az az életkor és az ezzel összefüggő ?hány éve dolgozik tanárként" változó. A kiválasztás hátterében álló motivációs tényezőket is vizsgáltuk. A 15 motivációs tényezőből faktoranalízissel négy faktort sikerült elkülöníteni: interperszonális, tudományos, külső/kényszer motivációs, haszonelvű. A továbbképzések témái kapcsán azt kérdeztük, hogy az általuk végzett akkreditált továbbképzések mennyire voltak számukra fontosak a téma szempontjából. A 13 képzési témából faktoranalízis segítségével négy faktor rajzolódott ki: a társadalmi szerepvállalás; az irányítás, értékelés; a tanulásmódszertan és a speciális csoportok. Mindezek abba az irányba mutatnak, hogy érdemes a továbbképzések tervezésekor és lebonyolításakor figyelembe venni a különböző végzettségi szintű, korú csoportok eltérő igényeit. A vizsgálat eredményei hasznosak lehetnek a pedagógus-továbbképzések megújításában, hozzájárulhatnak a továbbképzéseket nyújtó intézmények képzéstervezési, szervezési munkájához.
ISBN:9789633065136
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
pedagógus-továbbképzés
motiváció
Megjelenés:XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése / szerk. Zsolnai Anikó; Kasik László. - p. 320. -
További szerzők:Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM084471
Első szerző:Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A pedagógusok, mint felnőtt tanulók : A pedagógusok továbbképzési motivációja, igényei / Márkus Edina, Szabó Barbara
Dátum:2015
ISSN:1789-3569
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Felnőttképzési Szemle. - 9 (2015), p. 56-64. -
További szerzők:Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM113700
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:Tanulási motiváció és tanulásmódszertani sajátosságok vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben tanuló hallgatók körében / Máté-Szabó Barbara, Márkus Edina
Dátum:2023
Megjegyzések:A motiváció és azon belül a tanulási motiváció kérdésköre egy komplex jelenség. A tanulási tevékenység intenzitására, a tanuló kitartására és a tanulás minőségére a motiváció jelentős hatással van (Ambrose és mtsai, 2010). A hazai szakirodalomban a tanulási motiváció fogalmának, folyamatának, motivációs hátterének elemzése különböző csoportok (korosztály, képzési szint vagy terület) vizsgálata esetében megjelenik Kozéki (1975), Csoma (2002), Réthyné (1988, 2003), Zrinszky (2005), Török (2006), Kerülő (2010), Engler (2014) és Márkus (2019) munkáiban. A felsőoktatás világában nagy szerep hárul az önálló, hatékony tanulásra. A motiváció mellett a tanulásmódszertan kérdése is fontos szempont, hiszen érdemes megfigyelni, hogy melyek azok a módszerek, eszközök, amelyek a hatékonyságot növelik. Maguk a tanulási módszerek a kognitív folyamatokat segítő eljárások. Ezeket célirányosan, néha csak spontán módon alkalmazzák a tanulók (Forrás-Bíró, 2019). Kutatásunkban megvizsgáltuk a felsőoktatási szakképzésben tanulók (n=1628 fő) tanulási motivációit és tanulásmódszertani sajátosságait. Megnéztük, hogy mely módszerek, eszközök használata a legjellemzőbb a tanulókra, amelyek a tanulás hatékonyságát növelik. Ezeket a nem, középiskola típusa és a képzési területek függvényében is elemeztük. Láthatóvá vált, hogy a hallgatók az elektronikus tanulási környezetet részesítik előnyben, a hagyományos eszközök már nincsenek túlsúlyban. A tanulók értékelik az önállóságot és támogató tényezőként jelenik meg számukra, hogy érdekes és hasznosítható, amit tanulnak. A tanulási motiváció terén az érdeklődés, kíváncsiság, tudásvágy és a karriermotiváció faktorok emelkedtek ki a motivációs és külső tényezők pedig nehezítik összességében a tanulás folyamatát. A hallgatók tanulási stílusait vizsgálva nagyon szépen kirajzolódott Kozéki - Entwistle (1986) tanulási stratégiákra alkotott csoportosítása, melyben a felsőoktatási szakképzéses hallgatók esetében a reprodukálók, a mechanikus tanulást előtérbe helyező tanulók voltak túlsúlyban. A bemutatandó eredmények választ adhatnak azokra a kérdésekre, hogy a felsőoktatási szakképzésben tanuló hallgatók mely módszerek, eszközök használatát részesítik előnyben, milyen akadályokkal találkoznak a tanulási folyamatukban, milyen tanulási módszerek, stratégiák figyelhetők meg az esetükben.
ISBN:978-963-490-493-9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Oktatás - Informatika - Pedagógia 2023 / szerk. Molnár György, Buda András. - p. 43. -
További szerzők:Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM109264
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:The Role of sports in community building and developing learning the case of Hajdúnánás / Barbara Máté-Szabó, Edina Márkus
Dátum:2019
Megjegyzések:Our case study attempts to examine the role that learning can play in overcoming disadvantages. How learning contributes to the development of settlement and region through innovative initiatives. We focused on cultural learning (Juhász & Szabó, 2016), within which we examine the field of sport, we have examined the relationship between sport and learning in the district of Hajdúnánás and in the center of the district. In our present case study we examined the formation and development of a curiosity initiative. It was clear that the "local heroes" and the actors they involved had the value and motivating power to start learning, shaping communities. Our results included the improvement of the quality of life, lifestyle changes, the related learning and the learning and intergenerational effects of the community experience.
ISBN:978-963-318-785-2
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
cultural learning
community learning
Megjelenés:Learning Communities and Social Innovations / szerk. Kozma Tamás , Márkus Edina. - p. 95-103. -
További szerzők:Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM100851
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:Kommunikáló? Civilek? : Hajdú-Bihar megyei civil szervezetek kommunikációs tevékenysége / Szabó Barbara, Márkus Edina, Paczári Viktória
Dátum:2016
Megjegyzések:Our research aims to learn about the communication activities of Hajdú-Bihar county NGOs. What communication channels do you use? What kind of tools they work? What determines the civilians communication style toolkit? What changed their communication in recent years? We are curious to organizational size, organizational goals, organizational model, organizational age, the nature of their activity influences the way in which communication activities. We examined the internal communication of the organization (forms of communication, efficiency, barriers), external communication (social media) and marketing communications. This study presents the results of our research each part. Primarily focusing on communication efficiency and external communications.
ISBN:978-615-80226-4-4
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:A népműveléstől a közösségi művelődésig / szerk. Juhász Erika. - p. 94-106. -
További szerzők:Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser) Paczári Viktória (1990-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM075719
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:Közösségszervező hallgatók rektruációs bázisa / Szabó Barbara, Márkus Edina
Dátum:2018
ISBN:978-615-80226-5-1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Közösségek a művelődés és képzés világában : Tudományos Konferencia és Szakmai Találkozó Durkó Mátyás emlékére : Absztraktkötet / szerk. Juhász Erika. - p. 94. -
További szerzők:Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM113669
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Pedagógusok továbbképzési igényeinek vizsgálata / Pusztai Gabriella; Morvai Laura; Ceglédi Tímea; Márkus Edina; Szabó Barbara; Nagy Zoltán; Sebestyén Krisztina; Barnucz Nóra; Labancz Imre
Dátum:2015
Megjelenés:Debrecen : CHERD-Hungary, 2015
Terjedelem:109 p.
Megjegyzések:(CHERD Műhelytanulmányok ; 3.)
A Szaktárnet K/5. alprogramja nemcsak az ún. pre-service, hanem az in-service képzésben résztvevő pedagógusok magatartását vizsgálni kívánta. Nyilvánvaló, hogy a XXI. század gyakorló pedagógusainak továbbképzési igényei napi munkájuk során jelentkező kihívások ismerétében fogalmazódnak meg, s a felsőoktatási intézmény pedagógusképzést koordináló központja ennek ismeretében állhatnak elő értékes képzési kínálattal az óvodapedagógusok, általános és középiskolai tanárok számára. Mivel azonban a jelenségek egyszerű leírása csak pillanatnyi és felszíni információkhoz vezethetne, a kutatócsoport célja az volt, hogy , s a tényezők rejtőzködő összefüggésrendszerére is rávilágítsunk, s feltérképezzük a pedagógusok szakmai pályáját és tanulási pályafutását, valamint feltérképezzük továbbképzési tapasztalataikat és a jövőbeni tanulási terveiket, megismerjük a számukra ideálisnak tekintett tanulási feltételeket, továbbá megvizsgáljunk két munkaerő-piaci szempontból felértékelődött területet, a nyelvtanulást és az IKT ismereteket, valamint az ezekhez kapcsolódó tanulási terveket.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok kutatási jelentés
könyv
További szerzők:Morvai Laura (1989-) (andragógus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Nagy Zoltán (1988-) (neveléstudomány) Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató) Barnucz Nóra (1985-) (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár) Labancz Imre (1979-) (informatika tanár) CHERD Műhelytanulmányok
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
709
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM091213
Cím:Felnőttképzési fejlesztési lehetőségek határon innen és túl / szerk. Takács-Miklósi Márta, Márkus Edina, Szabó Barbara
Dátum:2019
Megjelenés:Debrecen : Nullpont Kulturális Egyesület, 2019
Terjedelem:75 p.
ISBN:9786150072852
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
könyv
További szerzők:Miklósi Márta (1979-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser) Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2