CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM115008
Első szerző:Farough, Fatemeh
Cím:Reggio Emilia Approach and Pre-School Education in Dubai / Farough, Fatemeh; Vargané Nagy Anikó
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:Early childhood education and care have become an important aspect of society and the well-being of people. A proper early childhood education can build a solid foundation for lifelong learning achievement and reduce the cost of lost talent and spending on social, health and even justice systems. Within early childhood education, the Reggio Emilia approach has gained popularity around the world and a number of countries in the West employ this approach in their early childhood educational system. In the young and prosperous country of the United Arab Emirates with its famous city of Dubai, this child-centred approach is also famous amongst affluent families with young children. This paper looks into early childhood education and the Reggio Emilia approach in the city of Dubai and how this is presented in the educational system of the UAE.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
kora gyermekkori nevelés
Reggio Emilia szemlélet
Dubai
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 3 (2023), p. 81-94. -
További szerzők:Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM115009
Első szerző:Hesti, Miranda
Cím:The Implementation of Waldorf Education in Indonesia at a Glance / Hesti, Miranda; Vargané Nagy Anikó
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:In the education world, Waldorf education exists in some countries. Waldorf education revitalized the Indonesian education issue to improve individual well-being. This study reviews Waldorf education in Indonesia. We collected data via online content analysis focused on the Waldorf school website and Facebook. It was reported that Waldorf education only exists in big cities such as Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Balikpapan, and Bali. All Waldorf education in Indonesia only offered play gardens, except Arunika Waldorf and Madu Waldorf, which offer an elementary school. All of the websites from Jagat Alit, Arunika, Bambino Preschool, Madu Waldorf, and Kulila Playgroup provide all the information about their school. However, for Denia Beun Play Garden, the information was mostly updated on their Facebook account. The implementation of Waldorf philosophy was well implemented in all schools. The adjustment point only on cultures because of the differences between Europe culture and Indonesian culture.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Waldorf oktatás
Indonézia
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 3 (2023), p. 111-132. -
További szerzők:Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM115010
Első szerző:Rusli, Nor Amalina Binti
Cím:The Reggio Emilia Approach to Special Needs Children / Rusli, Nor Amalina Binti; Vargané Nagy Anikó
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:The purpose of this paper is to discover the way Reggio Emilia addresses special needs children. This research will discuss several theories from educational psychologists such as Vygotsky, Gardner, Piaget, Bronfenbrenner, Bruner, and Dewey that are used in the Reggio Emilia approach. The Reggio Emilia approach can help special needs children optimize their learning ability, facilitate learning through experience, and give them the opportunity and courage to try something new. Thus, the purpose of this article is to investigate the extent to which the Reggio Emilia approach can aid in the development of special needs children's creativity, as well as to inform the community about the form of early Reggio Emilia education for special needs children.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Reggio Emilia
sajátos nevelési igényű gyermek
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 3 (2023), p. 149-168. -
További szerzők:Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM107870
Első szerző:Vargáné Nagy Anikó (pedagógia)
Cím:A SARS COVID-19 vírus okozta helyzet a hazai kora gyermekkori intézményekben / Vargáné Nagy Anikó
Dátum:2021
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:A tanulmány egyfajta országjelentést tár elénk. A SARS-COVID-19 vírus következtében kialakult járványveszély hatásait elemzi a hazai kora gyermekkor intézményekben, különös tekintettel az óvodákra. Ismerteti a 2020. március elejétől 2020. szeptemberig terjedő időszak helyi és kormányrendeleteit, amelyek az óvodák működését szabályozták. Ismerteti az óvodapedagógusok és óvodai dolgozók járványveszély ideje alatti rendkívüli tevékenységeit, és azokat a kihívásokat, amelyekkel a kialakult helyzetben kellett szembenézniük.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
SARS-COVID-19
kora gyermekkori intézmények
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 7 : 4 (2021), p. 101-107. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM107783
Első szerző:Vargáné Nagy Anikó (pedagógia)
Cím:Opportunities and good practices for strengthening the intergenerational link in Central Europe - A comparative analysis / Varga Nagy Anikó, Molnár Balázs
Dátum:2021
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:We conducted a research entitled ?Learning and exchanging good practices strengthening the social role of the family" under project identification number EFOP-5.2.2.-17-2017-00048 ?Research on good practices strengthening the social role of the family in the Carpathian Basin in the Hajdúsámson Reformed Parish and Family Pedagogy Association "in connection with the project. With online questionnaires we try to explore answers and solutions in research that can help professionals pass them on to families as good practice. The questions are about the family programs for different generations organized by the institution and municipality as well as the functioning of reverse socialization mechanisms in the intergenerational relationship. The aim of the paper is tp show some examples of good practices in multigenerational programs, which were examined in the research.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
generations
strengthening the intergenerational link
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 7 : 1 (2021), p. 109-126. -
További szerzők:Molnár Balázs (1973-) (pedagógus) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1