CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069033
Első szerző:Kiss Zsuzsanna (közgazdász)
Cím:Advanced level vocational training students' self assessment / Kiss Zsuzsanna, Barizsné Hadházy Edit, Máté Domicián
Dátum:2017
ISSN:2344-1712
Megjegyzések:This paper is intended to clarify the phenomenon that lower achieving students tend to evaluate their own academic performance less accurately than those who do better in their studies. Previous studies have found that lower performers generally overestimate while higher performers underestimate their performance. The current study analyses self-assessment behaviour and efficiency among Hungarian higher vocational education students. We found that the lowest level of higher education students typically overestimate their performance. Our results strengthen the empirical evidences from previous studies that showed that higher-achieving students evaluate their performance more accurately than their lower achieving fellows. Furthermore we found that higher-achieving students tend to over-assess their examination results to a lesser degree than low-achieving students. We also analysed the difference between the two genders. Compared to female students, males tend to overestimate their own performance more.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
assessment, education
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 5 : 1 (2017), p. 25-32. -
További szerzők:Barizsné Hadházi Edit (1976-) (közgazdász) Máté Domicián (1976-) (közgazdász, informatika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM063839
Első szerző:Kiss Zsuzsanna (közgazdász)
Cím:Frissdiplomások foglalkoztathatósága vállalati szemszögből, avagy mit preferálnak a munkaadók? / Kiss zsuzsanna, Máté Domicián
Dátum:2016
ISSN:2064-4361
Megjegyzések:The literature of employability is based on the experiences of primary graduates follow-up researches. Among higher education institutions are the graduates tracking studies increasingly common practice. The experience can help shape the content of training in order to promote employment. But how the employers have an opinion? The research aims to determine whether employers reveals the experiences and expectations of young graduates on. The authors trying to point out what characteristics has a good employable young graduate based on the experiences of the primary corporate survey research. 120 employers were interviewed in the survey mainly in the Northern Plains region. We try to shed light on the basis of experience, what factors can be an advantage among the graduates during the corporate recruitment-selection period.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
foglalkoztathatóság
diplomások
felsőoktatás
Megjelenés:Taylor. - 8 : 2 (2016), p. 11-18. -
További szerzők:Máté Domicián (1976-) (közgazdász, informatika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM071085
Első szerző:Máté Domicián (közgazdász, informatika tanár)
Cím:An Assesment of Financial Knowledge in Higher Education / Máté Domicián, Kiss Zsuzsanna
Dátum:2017
ISSN:1338-6581
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
self assesment
higher education
Megjelenés:Acta Oeconomica Universitas Selye 2017 : 1 (2017), p. 83-98. -
További szerzők:Kiss Zsuzsanna (1982-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM065043
Első szerző:Máté Domicián (közgazdász, informatika tanár)
Cím:Measuring financial literacy : a case study of selfassessment among undergraduate students in Hungary / Domicián Máté, Zsuzsanna Kiss, Viktor László Takács, Vivien Molnár
Dátum:2016
ISSN:1222-569X 1582-5450
Megjegyzések:This paper analyses the educational self-assessment of Hungarian undergraduate business economics students, focusing primarily on the concept of financial literacy as students predict and evaluate their own performance in written examinations relative to their externally assessed achievement. The main purpose of this study is to explore whether high-achieving students are more accurate in their self-assessment when predicting and evaluating their financial knowledge. In the pre- and post-examination predictions the higher achieving students actually seem to predict and evaluate their examination results more accurately than their lower-achieving fellows. Although we found no substantial differences in selfestimation by gender, females seemed to less likely to overestimate their financial knowledge after taking exams. Our conclusion also allows policy makers to identify potential needs in relation to specific features of financial literacy and provides evidence about which groups of people are in need of supplementary support, not only in higher education but in other contexts as well.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
self-assessment
overestimation
human capital
higher education
financial literacy
Megjelenés:Analele Universităţii din Oradea. Ştiinţe economice = Annals of University of Oradea. Economic science 25 : 1 (2016), p. 690-697. -
További szerzők:Kiss Zsuzsanna (1982-) (közgazdász) Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus) Molnár Vivien
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM063875
Első szerző:Máté Domicián (közgazdász, informatika tanár)
Cím:Measuring financial literacy : a case study of self-assessment among undergraduate students in Hungary / Domicián Máté, Zsuzsanna Kiss, Viktor László Takács, Vivien Molnár
Dátum:2016
ISSN:1844-5519
Megjegyzések:This paper analyses the educational self-assessment of Hungarianundergraduate business economics students, focusing primarily on the concept of financialliteracy as students predict and evaluate their own performance in written examinationsrelative to their externally assessed achievement. The main purpose of this study is toexplore whether high-achieving students are more accurate in their self-assessment whenpredicting and evaluating their financial knowledge.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok előadáskivonat
self-assessment
overestimation
human capital
higher education
financial literacy
Megjelenés:Abstracts of the International Conference European Integration - New Challenges 12th edition EINCO 2016 May 26-28, 2016, Oradea, Romania / Ed. Adriana Giurgiu. - p. 68-69. -
További szerzők:Kiss Zsuzsanna (1982-) (közgazdász) Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus) Molnár Vivien
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM063838
Első szerző:Máté Domicián (közgazdász, informatika tanár)
Cím:A hazai pénzügyi szektorok K+F tevékenységének elemzése / Máté Domicián, Kiss Zsuzsanna
Dátum:2016
ISSN:2064-4361
Megjegyzések:The main purpose of this study is to estimate the financial sectors' innovation activities related to their R&D expenditures in the 1995-2011 periods. Analysing various OECD countries we could claim that the average Hungarian financial expenditures are relatively smaller than their regional competitors. Then a growth accounting method was also estimated to determine the labour and physical accumulations, and the Total Factor Productivity (TFP) of each examined 14 OECD countries. The TFP could not be measured directly, which accounts for effects in total output that can be taken as an indicator of technological changes of economies. The negative TFP growth in Hungary revealed that the financial institutions could not strengthen economic growth of its own, only give a chance to enhance better productivity performance. (3) Thus, the R&D expenditures are correlated with the technology changes in most of the examined countries.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
termelékenység
K+F
pénzügyi szektorok
Megjelenés:Taylor. - 22 : 1 (2016), p. 21-28. -
További szerzők:Kiss Zsuzsanna (1982-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1