Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM104894
Első szerző:
Sápiné Bényei Rita (középiskolai tanár)
Cím:
Pedagogical evaluation phases - lesson study survey / Rita Sápiné Bényei, Mária Csernoch
Dátum:
2022
Megjegyzések:
The results of international cooperation in the field of vocational education and training are reported in the Erasmus+ international project LS4VET (Lesson Study for VET, 2021) and the implementation of the lesson study theory of Stigler and Hiebert has been explored. Our pilot lesson study on classroom evaluation in primary schools fits into this line of research and explores further aspects of the theory. The project was launched in Hungary, in the academic year of 2021/2022. Our action research was conducted in the fields of sciences, humanities, and physical education in Grades 5-8. We wanted to find out how assessment methods and tools in these areas are adapted to the age group, the situation, and the curriculum. We must highlight that the focus of the project was not on the measurement of the growth of the learners` learning ability, but rather on the teacher-student-student interactions. During the research, different lessons and lesson segments were visited and video recorded, then discourse analysis (Burgess and Cargill, 2013) - a new approach to content analysis - was applied to investigate the evaluation methods in the lessons. Our main research questions are: (1) What are the consciously used evaluation methods? (2) What is the distribution of the evaluators? (3) Are there subject or science specific tools applied in the evaluation process? (4) How personal, supportive, and tactful is the evaluation? (5) What is the quality and quantity of verbal and non-verbal feedback? (6) What activities are emerged to support learners` self-evaluation skills
ISBN:
978-989-53614-3-4
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Lesson study
discourse
evaluation
Megjelenés:
Education and New Development 2022 / Mafalda Carmo. - p. 548-552. -
További szerzők:
Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.