Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 4 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM080303
Első szerző:
Abuczki Ágnes (általános, alkalmazott nyelvész)
Cím:
On the notion of grammaticality / Abuczki Ágnes
Dátum:
2016
ISSN:
1787-3606
Megjegyzések:
The monograph reviewed is concerned with methodological issues on the one hand, and raises fundamental theoretical and metatheoretical questions on the other, such as (1) what language is like, (2) how grammar unfolds in a child's mind and (3) what counts as suitable and reliable data in linguistic theories. The authors aim at contributing to the resolution of several empirical problems and current linguistic debates. The present paper provides a chapter-by-chapter overview of the book and an evaluation of their main ideas, focusing on the issue of the applicability of several data types as well as the restrictions and limitations of applying various methods and data in linguistic research.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Nyelvtudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
grammaticality
empirical linguistics
linguistic data
Megjelenés:
Argumentum. - 12 (2016), p. 303-316. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM054404
Első szerző:
Abuczki Ágnes (általános, alkalmazott nyelvész)
Cím:
An overview of multimodal corpora, annotation tools and schemes / Abuczki Ágnes, Esfandiari Baiat Ghazaleh
Dátum:
2013
ISSN:
1787-3606
Megjegyzések:
The aim of the present study is to provide a general overview of multimodal corpora along with their annotation tools and schemes. In the first section an introduction is given to justify the necessity of multimodal approach not only in linguistics and communication studies but also in dialog modeling. Following the justification and the definition of multimodal corpora, three relatively well-known corpora are presented and compared. The considerable differences in their platforms and schemes highlight the necessity of standardization in order to enhance the usability and interoperability of their resulting datasets. Finally, the limitations of multimodal corpus studies are briefly listed.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Nyelvtudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
multimodality
corpus linguistics
multimodal corpora
corpus annotation
Doktori iskola
Megjelenés:
Argumentum. - 9 (2013), p. 86-98. -
További szerzők:
Esfandiari Baiat, Ghazaleh (1986-) (nyelvész)
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Nyelvtudományok Doktori Iskola
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM054397
Első szerző:
Abuczki Ágnes (általános, alkalmazott nyelvész)
Cím:
A multimodal analysis of the sequential organization of verbal and nonverbal interaction / Abuczki Ágnes
Dátum:
2011
ISSN:
1787-3606
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Nyelvtudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Argumentum. - 7 (2011), p. 261-279. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM010962
Első szerző:
Abuczki Ágnes (általános, alkalmazott nyelvész)
Cím:
The Use of Metaphors in Advertising / Abuczki Ágnes
Dátum:
2009
ISSN:
1787-3606
Megjegyzések:
This discussion briefly sketched the theoretical issues of metaphor studies, and provided a few case studies of the advertisements of a popular women's fashion magazine. Nowadays, when we are all exposed to heavy masses of adverts, we must always bear in mind that advertising has several tools and tricks to influence us. Therefore, we have to filter the information presented in ads, and be careful to accept portrayals of people and the world found in adverts, as they often tend to employ stereotypes. Hopefully, my paper has managed to call attention to the importance of further research into the relationship between metaphors and the media, more specifically, to the usefulness of performing Critical Discourse Analysis of the metaphors that are presented in the media.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Nyelvtudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Argumentum. - 5 (2009), p. 18-24. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.