CCL

Összesen 37 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM061015
Első szerző:Adamkó Attila (informatikus)
Cím:New challenges in smart campus applications / Attila Adamkó, Tamás Kádek, Lajos Kollár, Márk Kósa, János Pánovics
Dátum:2015
ISSN:1790-5109
Megjegyzések:Nowadays very common keywords are Big Data, IoT (Internet of Things), crowdsourcing and ubiquitous computing. All of them gained greater emphasis and our University Campus is a great place where all of these areas could be investigated. Wide ranges of data could be collected from the built-in sensors of the building and naturally, from the users smartphones or tablets resulting a huge amount of data.On one hand, our paper includes a framework which could provide value-added services for various people living or working on the Campus. On the other hand, the Campus is a perfect place where new algorithms could be developed and tested through these services. Furthermore, the community could be involved not just as subscribers for the services but also as providers of the data, and in an optimal case, the crowd could prepare and provide new information sources.
ISBN:978-1-61804-320-7
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok tanulmány, értekezés
campus
smart
adaptive
intelligent systems
crowdsourcing
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:Recent Advances in Computer Science : Proceedings of the 19th International Conference on Computers (part of CSCC '15) / ed. Xiaodong Zhuang. - p. 44-50. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Kollár Lajos (1977-) (informatikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Intelligens város alkalmazások
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM101998
Első szerző:Balázs Patrícia (gazdaságinformatikus)
Cím:Megoldáskereső algoritmusok programozása Racket nyelven / Balázs Patrícia, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2021
ISSN:2734-6757
Megjegyzések:A mesterséges intelligencia tudományterületéhez már megszületésétől kezdve szorosan kapcsolódtak a funkcionális programozási nyelvek. A Debreceni Egyetem Informatikai Karán az elmúlt években objektumorientált megközelítésben ismertettük a legfontosabb megoldáskereső algoritmusokat. Amióta megtörtént a programtervező informatikus BSc szak mintatantervének korszerűsítése, megjelent benne a Magas szintű programozási nyelvek 3 tárgy, amely kifejezetten a funkcionális paradigmán alapuló programozási nyelveket mutatja be. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy hogyan lehet az objektumorientált világban már megismert algoritmusokat tisztán funkcionális környezetben, jelesül Racket nyelven is implementálni.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
megoldáskereső algoritmusok
funkcionális programozás
Racket programozási nyelv
Megjelenés:XXI. Energetika-Elektrotechnika - ENELKO és XXX. Számítástechnika és Oktatás : SzámOkt Multi-konferencia / szerk. Sebestyén-Pál György, Szabó Loránd. - p. 46-52. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM101997
Első szerző:Balázs Patrícia (gazdaságinformatikus)
Cím:Mathability and exploring mathematical skills of programmers with exercises' annotations / Balázs Patrícia, Biró Piroska, Kádek Tamás, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2021
Megjegyzések:The Faculty of Informatics at the University of Debrecen has been using software (ProgCont) to automatically evaluate programming tasks for almost a decade. The data collected during this period has recently made it possible to carry out various pedagogical studies. These investigations are needed to improve the system's feedback extending the fields where we can apply it: originally in competitions and later in classroom teaching or stand-alone preparation. Our previous studies have shown that enhancing the system's feedback can play an essential role in this respect, for which we have developed an annotation technique. Our paper focuses our investigations on mathability, examining students' performance in solving tasks that require mathematical skills, using the possibilities offered by annotations.
ISBN:978-1-6654-2495-0
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:12th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2021: Proceedings / ed. Jan Nikodem, Ryszard Klempous. - p. 347-350. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM104355
035-os BibID:(WOS)000918377300006 (Scopus)85139074166
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:A New Method to Increase Feedback for Programming Tasks During Automatic Evaluation : test case annotations in ProgCont System / Piroska Biró, Tamás Kádek, Márk Kósa, János Pánovics
Dátum:2022
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:The unexpected challenges posed by the pandemic also have transformed university education. Information technology is still the most advantageous field, as IT tools in education are more widespread. We have been using the ProgCont system for automatic evaluation of programming tasks since 2011 at the Faculty of Informatics of the University of Debrecen. The system's responsibilities have expanded over the years, and due to the pandemic, it will have to play a more significant role in self-preparation. Initially, we used the system to evaluate competitive tasks and later examinations. In this period, the feedback was limited to accepting or rejecting the submitted solutions. A submitted solution is accepted if the application produces the appropriate output for the problem's input. Usually, we test the submissions with several inputs (test cases) for each problem. To provide additional information about the reason for rejection, we would like to supplement test cases with comments (annotations) that identify the test cases' unique properties. Our goal is to help identify the subproblems that need improvement in case of a partially correct solution. In our article, we would like to present the potential of this development. We chose a problem that received an impressive number of solutions. We created new test cases for the problem with annotations, and by re-evaluating the submissions, we compared how much extra information students and instructors obtained using the annotations. The presented example proves that this new development direction is necessary for students' self-preparation and increases differentiated education possibilities.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
ProgCont system
programming education
automatic solution evaluation
test case annotations
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 19 : 9 (2022), p. 103-116. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM098068
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Test case annotation of programming tasks in the ProgCont system for differential education and strengthening stand-alone preparation opportunities / Biró Piroska, Kósa Márk, Pánovics János, Kádek Tamás
Dátum:2021
ISSN:2340-1117
Megjegyzések:At the Faculty of Informatics of the University of Debrecen, we have been using the self-developed ProgCont system for automatic and objective evaluation of programming tasks since 2011. We initially developed the software to organise competitions, but we quickly involved it in teaching programming subjects. As an answer to the challenges caused by the pandemic, recently, we have tried to make the system suitable for supporting stand-alone preparation, which nowadays has an increasing role in education. Until 2021, evaluating the solution submitted in the ProgCont system has only returned with accepted or rejected judgments. Even if the system evaluates a submission with several test cases, we could produce the acceptance rate only. In the case of a rejected solution, this tells nothing about the programming mistakes which cause the malfunctioning. To improve our system's feedback, we expanded the system with the possibility to annotate the problem's test cases so that we can assign several different labels to each. The labels briefly describe which situations are covered by the attached test cases. Whit the help of these, students and instructors can see not only a percentage of the test cases where the submitted program failed but also how these test cases differ from the ones where the solution was accepted. Creating expressive annotations is a complex task, usually requiring rethinking and newly created test cases. We first tested this idea on a problem that was available for the public, and so was it widely solved. After the early promising results, armed with the first experience, we focused on an earlier organised exam and its tasks. This experiment gives the possibility to evaluate the students' performance, identify the typical programming mistakes, and compare the class groups involved in the exam. In our article, taking advantage of the test case annotation option, we examine the set of tasks on the selected exam. The exam contained four assignments and completed by three class groups, with 16-17 participants in each. Three of the tasks had more than 100 submissions, which can be effectively analysed using the standard pedagogical research methods. We compare student's and each group's performance to give the instructors more significant insight, thus amplifying the opportunity for differentiated teaching. Given that the exam tasks are later always made public, a new set of well-annotated tasks will be available for preparing, making it much easier for the students to identify mistakes during programming. An annotated set of tasks can be used much more effectively for stand-alone preparation, the role of which is greatly appreciated in this period of the pandemic.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok konferenciacikk
Megjelenés:EDULEARN Proceedings. - 13 (2021), p. 5433-5441. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus) Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM060990
Első szerző:Fábián Rita
Cím:Hogyan születnek az intelligens tesztek a SmartCampusban? / Fábián Rita, Molnár Imre, Kósa Márk, Kádek Tamás, Pánovics János
Dátum:2015
ISSN:1842-4546
Megjegyzések:A Jövő Internet kutatások az elmélettől az alkalmazásig (Future Internet Research, Services and Technology, FIRST) című projekt keretében kezdtük el fejleszteni a SmartCampus keretrendszert intelligens egyetemi platformként a Debreceni Egyetem Informatikai Karán. A platform első szolgáltatásainak egyike egy, a Moodle mintájára készülő, de attól mégis több szempontból különböző, egyedi, a SmartCampus filozófiájához igazított kvíz szolgáltatás, melyet gyakorló feladatsorokhoz és számonkérésekhez is használtunk az elmúlt szemeszterben. Cikkünkben két olyan szoftvert mutatunk be, amely ehhez a szolgáltatáshoz készült.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
SmartCampus
intelligens egyetemi platform
kvíz
webszolgáltatások
Android
mobil alkalmazás
Megjelenés:ENELKO 2015 XVI. Nemzetközi Energetika-Elektrotechnika Konferencia, SzámOkt 2015 XXV. Nemzetközi Számítástechnika és Oktatás Konferencia, Arad, 2015. október 8-11 / szerk. Biró Károly-Ágoston, Sebestyén-Pál György. - p. 208-212. -
További szerzők:Molnár Imre (1995-) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM079185
035-os BibID:(cikkazonosító)34
Első szerző:Gál Zoltán (informatikus)
Cím:Performance evaluation of massively parallel communication sessions / Z. Gál, I. Varga, T. Tajti, G. Kocsis, Z. Langmajer, M. Kosa, J. Panovics
Dátum:2019
Megjegyzések:Main issues of the Big Data processing imply high speed transmission between different nodes of the infocommunication system. Best effort based datagram delivery of the protocol data units requires bandwidth in the scale of n*10 Mb/s for time critical services. Although IntServ and DiffServ QoS mechanisms make possible for time critical data flows to be forwarded in reasonable conditions, high speed transmission of the big data in LAN/WAN environments remains hot topic. Different implementations of the TCP congestion control mechanism were developed in the last decades. The QoS strategies applied in LAN environment are weakly usable in wide area data networks producing low usage efficiency of the communication path traversing different ISPs. In our performance evaluation framework we developed an own measurement tool based on iperf and tcpdump software to capture data flows of TCP and UDP sessions. Classification aspects of the measurement cases were: homogeneity of the traffics, number of parallel communication sessions and implementation types of the TCP congestion control algorithm. High number of traffic scenarios were executed in a dump-bell topology. Statistical analysis methods were used to evaluate effects of the aspects mentioned above in the wireline local and metropolitan area networks.
ISBN:978-1-905088-67-6
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
high speed networking
parallel communication
congestion control
traffic engineering
statistical analysis
scale independence
Megjelenés:Proceedings of the Sixth International Conference on Parallel, Distributed, GPU and Cloud Computing for Engineering / ed. P. Iványi, B. H. V. Topping. - p. 1-19. -
További szerzők:Varga Imre (1979-) (fizikus, informatikus) Tajti Tibor Gábor (1970-) (informatikus) Kocsis Gergely (1983-) (programtervező matematikus) Langmajer Z. Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:FIKP-20428-3/2018/FEKUTSTRAT
FIKP
EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM027529
035-os BibID:(dekdb)bibFSZ1070932
Első szerző:Juhász István (informatikus)
Cím:C példatár : [alapalgoritmusok, C programozó fogások, adatszerkezetek megvalósítása, implementációs kérdések, vesenyfeladatok] / Juhász István, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2005
Megjelenés:Budapest : Panem, 2005
Terjedelem:308 p.
Megjegyzések:A C példatár tankönyv, a C programozási nyelv gyakorlati alkalmazásába nyújt betekintést. A legegyszerűbb példáktól kezdve a nemzetközi programozói versenyeken előforduló feladatokig vezeti végig az olvasót, bemutatva a nyelv kínálta lehetőségeket egy-egy probléma vagy algoritmus hatékony kódolására. A példatár nem magát a nyelvet ismerteti. A feladatokmegoldásaiban szereplő programkódok feltételezik a C nyelv ismeretét, nem térünk ki külön a nyelvi elemek tárgyalására, csupán az alkalmazásukra mutatunk példákat. Egyes feladatoknál azonban - különösen a versenyfeladatoknál, ahol az algoritmusok bonyolultsága indokolja - részletesen tárgyaljuk a választott algoritmus működését. Jelen tankönyv az utasítások használatát bemutató egyszerű feladatokat, a C egyéb nyelvi elemeit részletesen ismertető példákat, illetve a komplex algoritmikus gondolkodást igénylő versenyfeladatokat tartalmaz, s mindezekhez C nyelvű mintamegoldásokat is ad. Külön fejezet foglalkozik a leggyakrabban használt adatszerkezetek megvalósításával, valamint a C nyelv különböző implementációi közötti eltérésekkel. Ajánljuk ezt a könyvet a közép- vagy felsőoktatásban programozást tanuló diákok és hallgatók számára, valamint mindazoknak, akik jelenleg vagy a közeljövőben ismerkednek a programozással, és ehhez a C nyelvet választják. Hasznos ismereteket találhatnak benne azok a gyakorló szakemberekis, akik már jelentős programozói háttérrel most térnek át a C használatára.
ISBN:9635454317
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok tankönyv
C programozási nyelv
programozó versenyek
C implementációk
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM070082
Első szerző:Kádek Tamás (programtervező matematikus)
Cím:Klasszikus állapottér-reprezentációk tisztán matematikai logikai megközelítésben / Kádek Tamás, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2016
ISSN:1842-4546
Megjegyzések:A mesterséges intelligenciában a problémák formális leírására használt állapottér-reprezentációk bizonyos problémák esetén olyan módon is megfogalmazhatók, hogy a megoldásukhoz ne csak a hagyományos algoritmusok (visszalépéses vagy keresőfával megoldást keresők stb.), hanem a klasszikus logikában használatos modellkeresők (SAT solverek) is alkalmazhatók legyenek. Cikkünkben két klasszikus problémán (n királynő problémája és Kennedy-teszt) keresztül mutatjuk be ezt a megközelítést, megadva ennek az ábrázolási módnak a receptjét.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
mesterséges intelligencia
állapottér-reprezentáció
SAT-solver
Kennedy-teszt
Megjelenés:ENELKO 2016 XVII. Nemzetközi Energetika-Elektrotechnika Konferencia, SzámOkt 2016 XXVI. Nemzetközi Számítástechnika és Oktatás Konferencia, Kolozsvár, 2016. október 6-9 / szerk. Biró Károly-Ágoston, Sebestyén-Pál György. - p. 226-230. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM055730
Első szerző:Kádek Tamás (programtervező matematikus)
Cím:Programozási ismeretek mérése a ProgCont rendszerrel / Kádek Tamás, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2014
ISSN:1842-4546
Megjegyzések:A Debreceni Egyetemen a múlt félévben már nemcsak a versenyek lebonyolítását, hanem néhány, programozási feladatot tartalmazó számonkérést is a ProgCont nevű szoftver segítségével végeztük, kiterjesztve ezzel az alkalmazás használatát a gyakorlati oktatásra is. A szoftver segítségével nem csupán az ilyen jellegű számonkérések során felmerülő problémákra adtunk a korábbiaknál megfelelőbb választ, de lehetőséget kaptunk arra is, hogy a begyűjtött adatok alapján teljesebb képet kapjunk a hallgatók felkészültségéről. E folyamatnak még csak az elején tartunk, de mögöttünk van már egy teljes félév, amelynek tapasztalatait ebben a cikkben foglaljuk össze.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
programozási ismeretek
ProgCont
oktatás
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:ENELKO 2014 XV. Nemzetközi Energetika-Elektrotechnika Konferencia, SzámOkt 2014 XXIV. Nemzetközi Számítástechnika és Oktatás Konferencia, Székelyudvarhely, 2014. október 9-12 / szerk. Biró Károly Ágoston, Sebestyén-Pál György. - p. 188-191. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Adat menedzsment és tudásfeltárás intelligens város alkalmazásokhoz
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM047987
Első szerző:Kádek Tamás (programtervező matematikus)
Cím:A ProgCont szoftverrel támogatott programozó versenyek tapasztalatai / Kádek Tamás, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2012
Megjegyzések:Az elmúlt másfél évben a Debreceni Egyetemen kifejlesztettük a ProgCont nevű webes alkalmazást, amely számítógépes programozó versenyek feladataira beküldött megoldások kiértékelésére alkalmas. A program alap verziója az egyetemisták körében világszerte népszerű ACM programozó verseny lebonyolításának támogatására készült. Az eltelt időben az alkalmazást további lehetőségekkel bővítettük, így ma már a karunkon folyó, programozási tudást igénylő tantárgyak oktatásában is hasznát tudjuk venni. Cikkünkben vázoljuk a ProgCont alkalmazás felépítését, ismertetjük a működéséhez szükséges környezeti követelményeket, bemutatjuk azon versenyfajtákat, melyeket az alkalmazás segítségével bonyolítottunk le, illetve beszámolunk a program működése során szerzett tapasztalatainkról.
ISBN:978-80-8122-063-0
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
programozó verseny
ACM
megoldáskiértékelő szoftver
F#
Megjelenés:New Technologies in Science, Research and Education / szerk. Veronika Stoffová. - p. 152-157. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM021256
Első szerző:Kádek Tamás (programtervező matematikus)
Cím:Programozó versenyek támogatása webes alkalmazással / Kádek Tamás, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2011
ISSN:1842-4546
Megjegyzések:In this paper, we describe the rules of ACM programming contests and the problems related to their organization. We introduce a web application which we use to organize such contests at the University of Debrecen. This application supports the work of both the contestants and the judge, and it is also capable of piquing the interest in programming contests after implementing further development potentials. Cikkünkben ismertetjük az ACM programozó versenyek szabályrendszerét, rávilágítunk a szervezésükkel kapcsolatos problémákra, és bemutatunk egy webes alkalmazást, amelyet a Debreceni Egyetemen az ilyen jellegű versenyek szervezésére és lebonyolítására használunk. Az alkalmazás egyformán támogatja a versenyzők és a zsűri munkáját, és alkalmas arra is, hogy - kihasználva a benne rejlő továbbfejlesztési lehetőségeket - felkeltse az érdeklődést a programozói versenyek iránt.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok előadáskivonat
ACM
programozó verseny
webalkalmazás
Megjelenés:ENELKO 2011 XII. Nemzetközi Energetika-Elektrotechnika Konferencia, SzámOkt 2011 XXI. Nemzetközi Számítástechnika és Oktatás Konferencia, Kolozsvár, 2011. október 6-9 / szerk. Biró Károly-Ágoston, Sebestyén-Pál György. - p. 184-187. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3 4