CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM102392
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Az észak-alföldi régió általános iskolái - a befogadó nevelés szempontjából / Pető Ildikó, Nagy Zita Éva
Dátum:2004
ISSN:1215-5233
Megjegyzések:Sajátos igényű tanulók, speciális nevelési szükséglet, befogadás (inklúzió), befogadó (inkluzív) nevelés (1) ? egyre ismertebb fogalmak ezek a magyar pedagógiában, elsősorban az Internet segítségével olvasható angol és német írásoknak köszönhetően. A mozgalom hazai képviselői a gyógypedagógia neves szakemberei, akik a gyógypedagógia felől közelítik meg a kérdéseket. A hagyományos magyar iskolarendszer azonban még alig mozdult meg. Ennek megfelelően tapasztalati írások, vizsgálati eredmények alig-alig láttak még napvilágot a befogadó nevelésről
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra: Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata. - 14 : 4 (2004), p. 51-60. -
További szerzők:Nagy Zita Éva (1981-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM071547
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:A pedagógusok SNI-vel szembeni attitűdje SACIE-vel mérve / Pető Ildikó, Ceglédi Tímea
Dátum:2012
ISSN:1215-5233
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
SNI
Megjelenés:Iskolakultúra 22 : 11 (2012), p. 66-82. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM021784
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Az inklúzió és a Warnock Jelentések - 1978 és 2005 / Pető Ildikó, Endre Katalin
Dátum:2008
Megjegyzések:Angliában majdnem harminc éves hagyománya van a sajátos nevelési igényű gyermekek többségi iskolában való nevelésének, aminek közelmúltbeli eseménye egy 2005-ben fellobbanó heves vita.A sajátos nevelési igények oktatáspolitikájának egyik legnagyobb szaktekintélye, a jelenleg működő rendszer egyik megalapozója, Mary Warnock (1) nyilatkozataiban már évek óta erős kritikával illeti a kormány inkluzív neveléssel kapcsolatos szemléletét, intézkedé-seit, és legfőképpen a gyakorlat hatékonyságát kérdőjelezi meg. (Garner, 2004). 2005 júliusában pedig kiadták egy kis könyvben összefoglalt véleményét, amely igen nagy vihart kavart nem csak az inkluzív nevelés ügye körül, hanem az egész oktatásügyben.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
oktatás, inkluzív oktatás
Megjelenés:Iskolakultúra. - 18 : 5-6 (2008), p. 112-123. -
További szerzők:Endre Katalin
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1