CCL

Összesen 7 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113236
Első szerző:Gere Hajnalka
Cím:Az orvosok és a fogyatékos betegek találkozása / Gere, Hajnalka; Pető, Ildikó
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fogyatékosság
egészségügy
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 2 (2023), p. 99-111. -
További szerzők:Pető Ildikó (1963-) (gyógypedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM106481
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Prevenció és a koragyermekkori intervenció fontossága és hatása a későbbi évekre / Pető Ildikó
Dátum:2022
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
koragyermekkori intervenció
prevenció
stratégiák
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 2022 : 3 (2022), p. 53-65. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM106480
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Fogyatékosság az orvostudományban / Pető Ildikó, Gere Hajnalka
Dátum:2022
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fogyatékosság,
orvostanhallgatók
orvosok
egészségügy
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 8 : 4 (2022), p. 7-18. -
További szerzők:Gere Hajnalka
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM106479
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Röviden a fejlődési diszpraxiával kapcsolatos kérdésekről / Pető Ildikó
Dátum:2020
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
gyógypedagógia
fejlődési diszpraxia
mozgáskoordinációs zavar
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 6 : 2 (2020), p. 105-116. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM099202
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Testvérgondozás : felnőtt értelmi fogyatékosokat gondozó testvérek / Pető Ildikó
Dátum:2021
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 7 : 2 (2021), p. 111-121. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM079133
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Súlyos-halmozottan sérült gyermekek részvétele a családi tevékenységekben / Pető Ildikó
Dátum:2018
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:Kevés olyan vizsgálat van, ami a súlyos-halmozottan fogyatékos (súlyosan-halmozottan fogyatékos) gyermekeknek az otthoni, családi környezetben való jelenlétét vizsgálta. A jelen írás célja, hogy végiggondolja, összefoglalja a gyermekek részvételét a családi tevékenységekben, hogy mennyire tudnak valóban családtagok lenni. A "részvételt" részben úgy definiálhatjuk, hogy a személy fizikailag ott van, jelen van valahol, valamilyen tevékenység során, részben pedig, mint elköteleződést, aktív részvételt a tevékenységben. De egy tevékenységben, eseményben való részvétel csak akkor lehetséges, ha a tevékenység bekövetkezik és fel is ajánlják a gyermekeknek vagy a felnőtteknek. A súlyos értelmi fogyatékos vagy súlyosan-halmozottan sérült gyermekek és felnőttek ebben az értelemben (is) nagymértékben másoktól függenek. A családi életben való aktív részvételt befolyásolhatják, akadályozhatják vagy elősegíthetik például a gyermek jellemzői, az adott családi tevékenységek gyakorisága, a családi jövedelem, az anya és apa iskolai végzettsége, a szokások, a megvalósítást elősegítő stratégiák és esetleg a személyi segítő. There are only few studies to investigate the presence of children with profound intellectual and multiple disabilities in their home and family environment. The aim of this paper is to consider and to summarize the participation of children in family activities as to what extent they can actually be family members. "Participation" can be defined, on the one hand, as the person's physical presence at a place or during some activity, on the other hand, as a commitment, an active participation in the activity. But participation in an activity or event is only possible if the activity occurs and is also offered to children or adults. In this sense, children and adults with profound intellectual and multiple disabilities rely heavily on others. Active participation in family life may be affected, hindered or promoted by several factors, for example, the characteristics of the child, the frequency of family activities, the family income, the mother's and father's educational level, the habits, the strategies of implementation or eventually the personal assistant.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
gyógypedagógia
súlyos-halmozottan fogyatékosok
special education
profound intellectual and multiple disabilities
Megjelenés:Különleges Bánásmód. - 4 : 4 (2018), p. 83-98. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM079127
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Kisebbségek kisebbsége : a beduinok oktatása Izraelben / Pető Ildikó
Dátum:2018
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idézhető absztrakt
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 4 : 5 Különszám (2018), p. 18-19. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1