CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM106166
035-os BibID:(cikkazonosító)151 (WOS)000908808900001 (Scopus)85145939721
Első szerző:Müller Anetta Éva
Cím:Recreational Factors Influencing the Choice of Destination of Hungarian Tourists in the Case of Bulgaria / Anetta Müller, Éva Bácsné Bába, Antonia Kinczel, Anikó Molnár, Judit Boda Eszter, Árpád Papp-Váry, Jordán Tütünkov Hrisztov
Dátum:2023
ISSN:2071-1050
Megjegyzések:In 1990, the countries of the V4 were the dominant sending countries to Bulgaria, which is why Bulgarians thought of targeting the sending market from these countries, not only with the product of mass tourism, but with a unique, four-season offer. In 1990, Hungary was Bulgaria`s third largest sending market; therefore, leisure trend studies are important as they can help to satisfy the needs of Hungarian tourists and attract them to the destination and increase their visitor satisfaction. The aim of our study is to examine the leisure time patterns and leisure preference system of Hungarian tourists, which is evident during their travels. This study examines the willingness of Hungarian tourists to travel to Bulgaria. According to the results of the secondary and primary research, the vast majority of Hungarian tourists travel to Bulgaria mainly for beach holidays, but, in addition to mass tourism, the country`s culture, history, ecotourism, health tourism, wine and gastronomy may represent further travel potential for Hungarian tourists. Having examined the attitudes of Hungarian tourists (n = 952), the study offers useful recommendations for Bulgarian tourism organizations and Bulgarian and Hungarian tour operators, as factor analysis is used to create groups belonging to factors that can be included as key target groups in publications promoting Bulgaria. Another aim of our study is to add new content to the traditional Bulgarian-Hungarian tourism relations.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
tourism in Bulgaria; motivation of Hungarian tourists; tourist destination
Megjelenés:Sustainability. - 15 : 1 (2023), p. 1-18. -
További szerzők:Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Kinczel Antónia Molnár Anikó (1994-) (Sportközgazdász) Boda Eszter (1989-) (sportszervező) Papp-Váry Árpád (1938-) (egyetemi tanár) Tütünkov-Hrisztov Jordán
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM110164
Első szerző:Tütünkov-Hrisztov Jordán
Cím:The appearance of sport as a travel motivation in traveling habits / Jordan Tütünkov-Hrisztov, Anetta Müller, Anikó Molnár
Dátum:2020
ISSN:2393-1353
Megjegyzések:Traveling habits and tourism motivations are constantly changing and re-shaping. Because of this reason their examination is indispensable for the tourism industry, as the response to these changes is one of the defining elements of competitiveness and product innovation. In our research, we examined the traveling habits of young workers (average age=29,1 yrs, sd=24,00) in the context of destination choice and sport tourism motivations (N=1182). The survey found that the most popular destination was the European continent, with 71.5% of respondents choosing an EU country and 7.5% choosing a non-EU but European destination. 9.3% of the respondents have chosen only domestic (Hungarian) destination for their holiday in the past 2 years. The results show that only 36.3% of the respondents have taken part in a holiday without sport purposes, while the majority of them (63.7%) have taken part in a sport holiday with some frequency in the last 2 years. There was a difference regarding gender, with significantly more men reporting that they took part in sporting holidays than women (P=0.000). The most typical sporting activities of these types of holidays were swimming and water sports (22.2%), cycling (19.4%) and hiking (11.6%). In tourism product development, the development of leisure sports is of great importance, as it provides the health, entertainment and active recreation that guests demand, thus influencing the choice of destination.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
travel habits
tourist motivation
sport purposed holidays
sport tourism
Megjelenés:Geosport for Society. - 12 : 1 (2020), p. 31-43. -
További szerzők:Müller Anetta Éva (1973-) Molnár Anikó (1994-) (Sportközgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM110152
Első szerző:Tütünkov-Hrisztov Jordán
Cím:A Fehérvár Travel Kft. sikertörténetének és versenyképességének elemzése / Tütünkov-Hrisztov Jordán, Müller Anetta, Molnár Anikó
Dátum:2020
ISSN:2677-0431 2498-6984
Megjegyzések:Jelen tanulmány legfőbb célja bemutatni a Fehérvár Travel Kft. utazásszervező iroda példáján keresztül hogyan tud a réspiacok betöltésével válaszolni a hagyományos utaztatási szektor a globális világ, a digitális forradalom és a megváltozott utazási szokások okozta kihívásokra. A siker kulcsa a sikeres termékpolitikában, a vevőkapcsolatok ápolásában, a hatékony ügyfélmenedzsment stratégia alkalmazásában, a változó utazási igények szoros nyomon követésében rejlik. A Fehérvár Travel Kft. példája ékes bizonyítéka annak, hogy az online térben elmosódnak az éles határok a fővárosi és a vidéki, a "kicsi" és "nagy" utazási irodák között. A cikkünk bemutatja, hogy egy vidéki székhelyű utazásszervező is méltó versenytársa lehet nem csak a legnagyobb hazai és nemzetközi, hanem az online utazási irodáknak is. A tanulmány igazolja Porter-féle 5 tényezős versenyerő modelljét, ez alapján vizsgálja a hagyományos utaztatási szektor lehetőségeit a digitális világban.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
termékpolitika
vevőkapcsolatok
körutas piac
utazási iroda
Porter modell
Megjelenés:Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok. - 5 : 3 (2020), p. 22-41. -
További szerzők:Müller Anetta Éva (1973-) Molnár Anikó (1994-) (Sportközgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1