CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM033085
Első szerző:Balázs Katalin (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:Memorable Hungarian advertisements / Balázs Katalin
Dátum:2011
Megjegyzések:Hungarian advertising shows distinctive characteristics, especially regarding its history of evolution and the applied methods responsible for its effects. Two studies are carried out, in order to reveal distinctive features of memorable Hungarian advertisements. According to the results, advertisements which are shocking, emotional or youthful seem memorable. Furthermore, the results suggest that Hungarians tend to assess an advertisement as Hungarian not only if clues refer to Hungary, but also if the advertisement portrays everyday situations, or settings. Unfortunately, the studies did not provide information on the memorability of different creativity templates, although it also had been aimed.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Hungarian advertisement
memory
creativity templates
Megjelenés:Applied psychology in Hungary. - 1 (2011), p. 83-109. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1