CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM062876
Első szerző:Abari Kálmán (programtervező matematikus)
Cím:A KVKteszt leírása és alapvető jellemzői / Abari Kálmán, Balázs Katalin, Hőgye-Nagy Ágnes, Kurucz Győző, Münnich Ákos
Dátum:2014
Megjegyzések:A tanulmány célja a Komplex vezető-kiválasztási teszt (KVKteszt), a Belügyminisztérium Rendvédelmi szervei számára kidolgozott számítógépes mérési eljárás vázlatos bemutatása. A KVKteszt kiegészülve az AC és interjú keretén belül történő méréssel együtt a Belügyminisztérium újonnan kidolgozott vezető kiválasztási eljárásának része. A teszt méri a Belügyminisztérium szakemberei által előzetesen meghatározott 13 kompetenciát és 6 kiegészítő tesztmutatót 10 pszichológiai teszt segítségével. A 13 kompetencia a Következetesség, kiszámíthatóság; Szakmai ismeret; Vezetői funkciók ellátása; Reális önismeret, önfejlesztési igény; Személyes példamutatás; Rugalmas alkalmazkodóképesség; Döntési képesség, felelősségvállalás; Munkatársak motiválása,fejlesztése; Konfliktuskezelés, érdekérvényesítés; Cél- és feladatorientáltság; Kommunikációskészség; Kreativitás, innováció; Rendszerszemlélet, lényeglátás. A hat tesztmutató: a Logikai képességek, Figyelmi képességek, Egyhangúság-változékonyság, Beállítódás, Sietés, Túlzott idő használat, és Társas kívánatosság tovább árnyalják a mérést. Az alkalmassági becslés meghatározása az egyes kompetenciákból nem lineáris eljárással, hanem egy összegző (neurális) modell segítségével történik. A kompetenciaértékek és az alkalmasság becslése standard nine értékekben van kifejezve. A teszt megbízhatósági és validitási mutatói kedvezően alakultak, alátámasztva a teszt használatának létjogosultságát.
ISBN:978-963-9208-39-1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok könyvfejezet
kiválasztás
tesztek
Megjelenés:Tanulmánykötet a belügyi vezető-kiválasztási eljárásról / [szerk.] Hegedűs Judit. - p. 67-87. -
További szerzők:Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár) Hőgye-Nagy Ágnes (1980-) (pszichológus, munka- és szervezetpszichológus) Kurucz Győző (1982-) (pszichológus) Münnich Ákos (1957-) (matematikus)
Pályázati támogatás:ÁROP-2.2.17-2012-2013-0001
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM109703
035-os BibID:(WoS)000995123600001 (Scopus)85150013970
Első szerző:Hőgye-Nagy Ágnes (pszichológus, munka- és szervezetpszichológus)
Cím:Acceptance of self-driving cars among the university community: Effects of gender, previous experience, technology adoption propensity, and attitudes toward autonomous vehicles / Hőgye-Nagy, Ágnes; Kovács, Gábor; Kurucz, Győző
Dátum:2023
ISSN:1369-8478 1873-5517
Megjegyzések:This article investigates the acceptance of autonomous cars based on the role of attitudes toward autonomous vehicles, acceptance of technology, previous experiences, and gender. Using an online survey, which includes the Acceptance of Autonomous Vehicles (AVAS) and Technology Adoption Propensity scale (TAP), a sample of 1273 members of a university community was collected. Acceptance of using autonomous cars in a test drive and ordinary, real traffic scenarios, as well as the intention to buy one were measured via self-administered items. We used conditional process modeling to get a more detailed insight into the connections among these factors. The findings revealed that all four factors of attitudes towards autonomous vehicles (benefits in usefulness, benefits in situations, commonalities concerns, system concerns) but only the optimism factor of technology adaption propensity affected the acceptance. Dependency seemed to affect benefits in usefulness and the two concern variables. Gender differences are almost entirely explained away by the effects of attitudes. Previous experience had no significant effect in the model.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Acceptance of self-driving cars
Technology Adoption Propensity
Conditional process modeling
Attitudes toward autonomous vehicles
Megjelenés:Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour. - 94 (2023), p. 353-361. -
További szerzők:Kovács Gábor Kurucz Győző (1982-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.4-15-2016-00003
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM063265
Első szerző:Hőgye-Nagy Ágnes (pszichológus, munka- és szervezetpszichológus)
Cím:Vienna Test System kapcsolódó tesztjeinek bemutatása / Hőgye-Nagy Ágnes, Kurucz Győző
Dátum:2014
Megjegyzések:Ebben a tanulmányban a számítógépesített vizsgálati eljárások során használt teszteket és ezek keretprogramját, a Vienna Test Systemet (röviden VTS) mutatjuk be. Az egyes tesztek részletes leírása mellett megadjuk a teszt főbb attribútumait is: milyen kompetenciákat vizsgál, milyen formái léteznek, mennyi idő szükséges a kitöltéséhez. A tanulmány végén szerepel egy áttekintő táblázat, amely a vezetői kompetenciákat és a VTS teszteket állítja párhuzamba.
ISBN:978-963-9208-40-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok tanulmány, értekezés
Vienna Test System
számítógépesített tesztek
kompetenciák
validálás
Megjelenés:Vezető-kiválasztást szolgáló kompetencia alapú tesztek leírása: KVKteszt Komplett vezető-kiválasztási tesztrendszer / szerk. Münnich Ákos, Balázs Katalin, Hőgye-Nagy Ágnes. - p. 110-115. -
További szerzők:Kurucz Győző (1982-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:ÁROP
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM097934
035-os BibID:(WOS)000696794700001 (Scopus)85114777855
Első szerző:Kovács Gábor
Cím:Human Factor Aspects of Situation Awareness in Autonomous Cars : An Overview of Psychological Approaches / Kovács Gábor, Hőgye-Nagy Ágnes, Kurucz Győző
Dátum:2021
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:The aim of the article is to give an overview of human factor research in psychology applicable to autonomous driving. The study is centered around situation awareness, a widely used concept in human factor research regarding the operation of automated and semi-automated systems (and communication between autonomous vehicles and humans). A proposal is put forward for structuring situation awareness requirements for autonomous driving, which could be a starting point for defining such requirements, and may foster a discussion on the issues associated with the human factor in relation to autonomous driving. Two models of human error (the SHELL model and the Swiss cheese model) are also introduced, one of which represents an integrated approach of error in situations that involve humans working with complex machinery or instruments, while the other represents a more superficial viewpoint on the multicausal nature of errors. The present overview can provide an appropriate basis for a discussion about the role of the driver in autonomous vehicles, and the place of human factor research in the emerging field of self-driving technology.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
autonomous car
self-driving car
situation awareness
human factor
human error
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 18 : 7 (2021), p. 7-24. -
További szerzők:Hőgye-Nagy Ágnes (1980-) (pszichológus, munka- és szervezetpszichológus) Kurucz Győző (1982-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.4-15-2016-00003
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM109704
Első szerző:Kurucz Győző (pszichológus)
Cím:Az önvezető járművek elfogadása kérdőív magyar nyelvű adaptációja, és a technológia alkalmazására való hajlandósággal való összefüggései / Kurucz Győző; Varró Gabriella; Hőgye-Nagy Ágnes; Kovács Gábor
Dátum:2022
ISSN:1419-872X
Megjegyzések:Háttér és célkitűzések: A jelen tanulmány célja az Önvezető Járművek Elfogadása Kérdőív (Autonomous Vehicle Acceptibility Scale, AVAS) magyar nyelvű adaptációja, illetve az önvezető járművek iránti attitűd és a Technológiai Újítások Alkalmazására Való Hajlandóság (Technology Adoption Propensity, TAP) közötti összefüggések feltárása. Módszer: Az online megkérdezésben 1273 fő válaszait elemeztük. Feltáró és megerősítő faktorelemzést végeztünk az AVAS itemeinek vizsgálatára. Az egyes vezetéshez kapcsolódó, illetve demográfiai változók, valamint a TAP változóival mutatott összefüggések elemzésénél nemparaméteres eljárásokat használtunk. Eredmények: Az AVAS faktorszerkezete 3 item elhagyása után megfelelő illeszkedést mutatott, a megmaradt faktorok az eredeti skála szerint besorolhatók voltak. A férfiak, illetve azok, akik használnak vezetéstámogatási rendszereket, pozitívabb viszonyulást mutatnak az önvezető járművek irányába. Több aggodalmat mutattak a nők, illetve azok, akik szeretnek vezetni és akik többet vezetnek. Az AVAS és a TAP változói szignifikáns, jellemzően gyengemérsékelt korrelációt mutattak egymással, illetve a TAP alskálái csekély mértékben tudták bejósolni az AVAS változóit a lineáris regressziós elemzés eredményei szerint. Következtetések: Az AVAS magyarra fordított változata alkalmas lehet az önvezető járművek elfogadásának mérésére, illetve a technológiai újításokhoz való általános viszonyulás mellett jelentős plusz információt nyújthat ezen specifikus terület feltáráshoz
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
önvezető jármű
technológiai újítások alkalmazására való hajlandóság
adaptáció
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 22 : 1 (2022), p. 103-118. -
További szerzők:Varró Gabriella (1998-) Hőgye-Nagy Ágnes (1980-) (pszichológus, munka- és szervezetpszichológus) Kovács Gábor
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1