CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074703
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A fenntartható fogyasztás iránt elkötelezett fogyasztói csoport, a lohas szegmens jellemzői / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839 2064-8839
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok kutatási jelentés
fenntartható fogyasztás
LOHAS
sustainable consumption
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 3-9. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM074681
035-os BibID:(cikkazonosító)1763 (Scopus)85030455509 (WOS)000414896200093
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Attitudes of the Lifestyle of Health and Sustainability Segment in Hungary / Szakály Zoltán, Popp József, Kontor Enikő, Kovács Sándor, Pető Károly, Jasák Helga
Dátum:2017
ISSN:2071-1050
Megjegyzések:The aim of the research was to define the size of the Hungarian LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) consumer group by analyzing its lifestyle based on sustainable values. To achieve this goal, a representative questionnaire-based survey was carried out involving 1000 individuals in Hungary. During the value-orientated research, 25 lifestyle statements were drawn up. According to the results, five value-based segments could be distinguished. The largest cluster, the young trend followers group, reflects the characteristics of the LOHAS consumers' lifestyle to the greatest extent. However, this segment cannot entirely be regarded as a consumer group devoted to LOHAS values, which is why a further segmentation of this group was necessary. As a result of this further segmentation, the third sub-cluster, which emphasizes the ethical (competence) statements the most, can be identified with the LOHAS consumer group, which makes up 8.7% of the Hungarian population. Further research is necessary to find out whether the situation regarding value orientation in Hungary is similar to that in other Eastern European countries whose social and cultural backgrounds are very similar. Revealing the values of the Lifestyle of Health and Sustainability segment contributes to the extension of the literature.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
lifestyle
health
sustainability
attitudes
segmentation
Megjelenés:Sustainability. - 9 : 10 (2017), p. 1763-. -
További szerzők:Popp József (1955-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM074520
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A LOHAS szegmens mérete és jellemzői Magyarországon = The size and characteristics of the LOHAS segment in Hungary / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Az 1990-es évekig a marketing fókuszában azok a cserefolyamatok álltak, amelyekben a hatalom birtokosa a termelő volt. Az erőforrások korlátozottságának és a környezeti kihívásoknak a felismerésével, a harmadik évezred elején olyan globális kérdések foglalkoztatják a marketing szakembereket, mint a fenntartható fejlődés és a fenntartható fogyasztás. Kutatásunk célja a fenntartható értékrend szerinti életstílus elemzésével meghatározni a magyarországi LOHAS fogyasztói csoport nagyságát, melyet három lépésben valósítottunk meg. Elsőként a fenntartható értékrend hazai megjelenését vizsgáltuk faktorelemzés segítségével. Ezt követően elvégeztük a magyar fogyasztók értékrend alapú életstílus szegmentációját k-means klaszterezési eljárás segítségével, végül pedig további szegmentációval megbecsültük a LOHAS értékek iránt legelkötelezettebb fogyasztói csoport nagyságát. Célkitűzésünk volt továbbá, hogy eredményeinket összehasonlítsuk Rácz (2013) azonos módszertannal végzett tudományos munkájának legfontosabb megállapításaival. A kutatás célkitűzéseinek megvalósítására egy 1000 fős országos reprezentatív kérdőíves megkérdezést indítottunk 2013 szeptemberében Magyarországon. Az értékorientált életstílus kutatás során 25 életstílus-állítást fogalmaztunk meg. A 25 állítás 5 tényező mentén került kialakításra, amelyek a következők voltak: környezettudatos értékek, egészségtudatos értékek, etikus értékek, autentikus értékek, individualista értékek. Eredményeink szerint a magyar fogyasztók értékrendjében jelen vannak a fenntarthatóság irányába mutató jellemzők, és azok hat értékkategóriába különülnek el: individualista értékek, autentikus értékek, környezettudatos értékek, etikus kompetenciaértékek, egészségtudatos értékek, etikus vállalati értékek. Az értékdimenziók közül az autentikus értékek, az egészség- és környezettudatosság, valamint az etikus vállalati magatartás meghatározó jelentőségűek a magyar lakosság számára. A fenntartható értékrend mentén öt értékalapú szegmentumot tudtunk elkülöníteni, ezek név szerint az Idősödő közömbösek (16,4%), a Fiatal trendkövetők (32,1%), a Fiatal környezettudatosak (18,6%), az Etikus hagyománytisztelők (22,6%) és a Csalódott pesszimisták (10,3%). A legnagyobb klaszter, a Fiatal trendkövetők csoportja körvonalazza leginkább a LOHAS fogyasztók életstílusának jellemzőit. A szegmens azonban nem tekinthető teljes egészében a LOHAS értékek iránt elkötelezett fogyasztói csoportnak. A legnagyobb heterogenitást az etikus kompetenciaértékek mentén mutatják a Fiatal trendkövetők, ezért szükségesnek tartottuk a csoport további szegmentálását a legelkötelezettebb LOHAS fogyasztók arányának meghatározása érdekében. Az etikus kompetencia- jellemzőket leginkább felülértékelő harmadik alklaszter feleltethető meg a magyar LOHAS fogyasztói csoportnak. Eredményeink alapján arányuk 8,7% a magyar lakosságon belül, amely lényegében megegyezik Rácz (2013) megközelítően 8,0%-os csoportméretével.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntarthatóság
szegmentálás
Fiatal trendkövetők
LOHAS
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 11-30. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1