CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM096747
Első szerző:Nábrádi András (közgazdász, agrárökonómus)
Cím:Defining the strategic objectives of Hungarian mutton product chain and elements of marketing strategy in the beginning of the second decade of the century / Nábrádi András, Cehla Béla, Szigeti Orsolya, Szakály Zoltán
Dátum:2014
ISSN:1789-221X 1789-7874
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Apstract. - 8 : 2-3 (2014), p. 119-132. -
További szerzők:Cehla Béla (1984-) (gazdasági agrármérnök) Szigeti Orsolya (1973-) (agrármarketing) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM101496
Első szerző:Nábrádi Zsófia (pszichológus-közgazdász)
Cím:A study on consumer habits in the dietary supplements market / Nábrádi Zsófia, Bánáti Diána, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:1789-221X 1789-7874
Megjegyzések:There has been a continuous increase in the proportion of consumers using dietary supplements worldwide. Evidence based on former surveys suggests that in Hungary more than half of the population buy at least one type of dietary supplement (hereinafter DS). By using secondary research, the authors of the present paper examine the demographic factors determining the consumption of DS on a global scale. Consumption of DS increases with age and is more frequent among women. Consumers with higher qualifications and income tend to buy products containing vitamins and minerals to a greater degree. In the vast majority of cases the purchase and consumption of DS is based on consumers' personal preferences and decisions, rather than on their physicians' advice. It has been found that a high percent-age of DS consumers probably do not even need any extra nutrient intake. In our primary research (N=1000) the specific attitudes to and characteristics of DS consumption among Hungarian adults are analysed on the basis of on a nationally representative survey. First, we identify the most important reasons which encourage consumers to buy DS. Consumer awareness concerning DS with a particular vitamin and mineral content and of other sources is examined, and we also assess the consumption of the product which is the most popular. The current paper attempts to identify the outlets Hungarian consumers typically buy DS from, and also what resources they use to keep them-selves informed about these products. Consumers who admittedly reported (regular) consumption of a certain kind of DS product 6 months prior to the survey are further examined in relation to certain additional issues. The results of our survey provide an accurate picture of the DS consumption habits of the Hungarian population.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
consumption of dietary supplements
dietary supplement preferences
Megjelenés:Apstract. - 14 : 3-4 (2020), p. 5-12. -
További szerzők:Bánáti Diána (1967-) (élelmiszermérnök) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM096748
Első szerző:Soós Mihály (közgazdász)
Cím:The characteristics of consumer attitudes in the food market in Hungary / Soós Mihály, Szabó Sára, Szakály Zoltán
Dátum:2014
ISSN:1789-221X 1789-7874
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Apstract. - 8 : 2-3 (2014), p. 43-49. -
További szerzők:Szabó Sára Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM096749
Első szerző:Szabó Sára
Cím:Consumer approach of health and ayurveda / Szabó Sára, Szente, Viktória, Szakály Zoltán, Nábrádi András
Dátum:2014
ISSN:1789-221X 1789-7874
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Apstract. - 8 : 2-3 (2014), p. 113-118. -
További szerzők:Szente Viktória (1975-) (agrár) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Nábrádi András (1956-) (közgazdász, agrárökonómus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM074395
Első szerző:Szabó-Szentgróti Eszter (közgazdász)
Cím:Empirical research on corporate strategies in Hungarian Dairy Industry / Szabó-Szentgróti Eszter, Szabó-Szentgróti Gábor, Szakály Zoltán
Dátum:2017
ISSN:1789-221X 1789-7874
Megjegyzések:Corporate strategy has never been as important as it is nowadays. Markets are changing rapidly because of consumer demands, innovations, information flow and economic changes. Our paper concentrates on Hungarian dairy industry (hereinafter dairy) and four main objectives were defined to be analysed: (1) domestic dairy company features, (2) main strategic characteristics, (3) how companies' strategy resonates on the consumer side and (4) companies' financial background were analysed as well. A company database was made in order to prepare for the primary research and to understand better the nature of today's market. B2B (26 companies) and B2C (503 people) surveys were used in order to gain primary data. In 2017 132 Hungarian companies were observed in milk processing, but 44% of the market participants are not present in dairy competition. It is a fairly fragmented market structure because 10-20% of the annual turnover is accumulated among the 80-90% of competitors. The factor analysis of the data proved that the dairy companies followed m strategies at the same time; and it is assumed that most of them are unconscious. Strategically, the majority of the dairy sector is not up-to-date and modern enough. SMEs sector management skills and strategic preparedness are considered to be out-of-date and insufficient. Strategic planning can possibly have an influence on financial results, which was only partly proved by the analysed criteria system. The production and use of own raw milk supplies might make companies experience financial benefits. Nearly 78% of the respondents would rather purchase goods made from own raw material. The willingness to pay a higher price for this was in average 5-15%.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
dairy market
Hungary
corporate strategy
SMEs
survey
Megjelenés:Apstract. - 11 : 3-4 (2017), p. 169-180. -
További szerzők:Szabó-Szentgróti Gábor (1980-) (agrármérnök) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM053289
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Analysis of consumer habits and attitudes on the Hungarian beef and rabbit market / Szakály Zoltán, Szigeti Orsolya, Szente Viktória
Dátum:2009
ISSN:1789-221X
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Apstract. - 3 : 1-2 (2009), p. 67-70. -
További szerzők:Szigeti Orsolya (1973-) (agrármarketing) Szente Viktória (1975-) (agrár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1