CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM085447
035-os BibID:(Scopus)85090654991
Első szerző:Czine Péter (közgazdász)
Cím:A Review of Purchasing Preferences for Margarine among Hungarian and International Students / Czine Péter, Szakály Zoltán, Balogh Péter
Dátum:2020
ISSN:1418-2106 2063-0476
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Studies in Agricultural Economics. - 122 : 1 (2020), p. 29-36. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM116987
035-os BibID:(Scopus)85179306692
Első szerző:Pető Dorka (közgazdász)
Cím:Consumer segmentation based on commitment to local products in Hungary / Dorka T. Nagy-Pető, Bence Kovács, Marietta Kiss, Zoltán Szakály, Virág Ágnes Kiss
Dátum:2023
ISSN:1418-2106 2063-0476
Megjegyzések:Local products and short supply chains play an important role in national economies, as well as in creating a sustainable economy and society. In our research, we examined Hungarian consumer attitudes using a model related to the consumption of local products. The model analyses the reasons for buying or not buying local products. To explore consumer attitudes, we launched a nationally representative consumer survey of 500 people. The data obtained were analysed by factor and cluster analysis, which led to well-separated consumer segments being identified. The main arguments in favour of buying local products were a sense of security (local character) stemming from the knowledge of a product's origin, a belief in their health properties, and support for local communities. We were able to identify three factors by factor analysis. These are External and Internal Product Features, Purchasing Benefits from Emotional Commitment, and Support for Local Producers and Local Merchants. Four clusters were identified along the factors: Emotional (36.5%), Local Patriots (15.0%), Passive (21.2%), and Conscious (27.3%). Each segment can be targeted with different marketing messages. The Conscious can be influenced with more rational messages, the Local Patriots and the Emotional with more emotional messages. The primary target group for local products is the Conscious, to whom the Local Patriots and the Emotional can be added. It is also possible to target the three groups through certain messages. However, Passives are difficult to address because their behaviour is characterised by a high degree of disinterest.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
local product
distribution
short supply chain (SSC)
short food supply chain (SFSC)
preferences
local sustainability
Megjelenés:Studies in Agricultural Economics. - 125 : 3 (2023), p. 143-153. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM046488
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Consumption patterns in the market of pork and pork products / Szakály Zoltán, Horváth-Kovács Bernadett, Polereczki Zsolt, Nábrádi András
Dátum:2009
Megjegyzések:Pork is a source of nutrients essential for the human body but still it is regarded by consumers as a non-healthy product. The main objective of the study was to analyse consumption patterns concerning pork products and to defi ne alternative target markets in bigger Hungarian towns. In the course of the research, 494 people, representative of the base population, were questioned. According to the results obtained, the consumers' opinion and the already formed image are less favourable regarding pork than poultry in almost all respects. Respondents regarded pork as an out-of-date, slightly boring and aging product. The applied cluster analysis identifi ed fi ve different consumer segments. Among them, rational young consumers represent the primary target group, which can be reached by effi cient communication. The most important task of a collective marketing strategy is to alter the unfavourable image of pork.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Studies in Agricultural Economics. - 110 : 1 (2009), p. 59-73. -
További szerzők:Horváth-Kovács Bernadett (agrár) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing) Nábrádi András (1956-) (közgazdász, agrárökonómus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1