CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM066984
Első szerző:Fári Miklós (kertészmérnök)
Cím:Biotechnológia, anno 1920-1938 és ma : Ereky Károly programja a fehérjeprobléma megoldásáról és napjaink feladatai / szerzők Fári Miklós Gábor, Molnár Miklós, Antal Gabriella, Domokos-Szabolcsy Éva, Harangi-Rákos Mónika, Kurucz Erika, Kralovánszky U. Pál, Lisztes-Szabó Zsuzsa, Pető Károly, Szakály Zoltán, Veres Szilvia, Popp József
Dátum:2016
Megjelenés:Budapest : Szaktudás Kiadó Ház ; Debrecen : Ereky K. Biotechnológiai Alapítvány, 2016
Terjedelem:436 p.
ISBN:978 615 5224 67 6
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok szakkönyv
További szerzők:Molnár Miklós Antal Gabriella (1987-) (kertészmérnök) Domokos-Szabolcsy Éva (1978-) (molekuláris biológus) Harangi-Rákos Mónika (1985-) (gazdasági agrármérnök) Kurucz Erika (1983-) (agrármérnök-kutató) Kralovánszky Ubul Pál Lisztes-Szabó Zsuzsa (1976-) (biológus) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Veres Szilvia (1972-) (biológus, biológia középiskolai tanár, angol-magyar szakfordító) Popp József (1955-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:Földművelésügyi Minisztérium (Szerződés száma: PTKF/1894-3/2015)
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM066983
Első szerző:Fári Miklós (kertészmérnök)
Cím:Biotechnológia, anno 1917-1919 : Ereky Károly víziója az élettudomány alkalmazásáról / szerzők Fári Miklós Gábor, Kralovánszky U. Pál, Harangi-Rákos Mónika, Pető Károly, Szakály Zoltán, Csíder Ibolya, Antal Gabriella, Kurucz Erika, Bradács Zsuzsanna, Domokos-Szabolcsy Éva, Popp József
Dátum:2015
Megjelenés:Budapest : Szaktudás Kiadó Ház ; Debrecen : Ereky K. Biotechnológiai Alapítvány, 2015
Terjedelem:261 p.
ISBN:978 615 5224 65 2
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok szakkönyv
További szerzők:Kralovánszky Ubul Pál Harangi-Rákos Mónika (1985-) (gazdasági agrármérnök) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Csíder Ibolya (1986-) (biodiverzitás, természetvédelem, agrár-közgazdaságtan) Antal Gabriella (1987-) (kertészmérnök) Kurucz Erika (1983-) (agrármérnök-kutató) Bradács Zsuzsa (1983-) (kertészmérnök) Domokos-Szabolcsy Éva (1978-) (molekuláris biológus) Popp József (1955-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:Nemzeti Kultúrális Alap (Szerződés száma: 3437/1804)
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM074421
Első szerző:Oláh Judit (agrárközgazdász, logisztika)
Cím:Impact of International Migration on the Labor Market : A Case Study from Hungary / Judit Oláh, György Halasi, Zoltán Szakály, József Popp, Péter Balogh
Dátum:2017
ISSN:1582-9146 2247-9104
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
anti-migration attitudes
socio-cultural barries
impact on the economy
correlation
Megjelenés:Amfiteatru Economic. - 19 : 46 (2017), p. 790-805. -
További szerzők:Halasi György (1991-) (hallgató) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Popp József (1955-) (közgazdász) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM074524
Első szerző:Popp József (közgazdász)
Cím:A sertéstenyésztés helyzete a globális kihívások tükrében / Popp József, Szakály Zoltán, Pető Károly, Harangi-Rákos Mónika
Dátum:2015
Megjegyzések:A sertéságazat és a húsipar jelenleg nehéz helyzetben van Magyarországon. A magyar sertéshizlalás átlagos önköltsége az elmúlt években a tartósan magas takarmányárak mellett gyakran meghaladta a felvásárlási árat, ezért a sertésállomány tartós növekedéséről még nem beszélhetünk. A sertéspiacra a ciklikusság jellemző, ráadásul a felvásárlási ár ciklusának leszálló ága a magas takarmányárakkal esett egybe. A termékpályán belüli jövedelemelosztás egyenlőtlensége - a jövedelem alapvetően nem a termelői szférában keletkezik - is komoly gondokat okoz. A hazai sertéstartás jövője az előállított termékek piaci versenyképességétől függ. Az előállított termékek választékát, árát és minőségét alapvetően az dönti el, hogy mire van kereslet és milyen áron. A magyar sertéságazatban a technológia is kardinális kérdés, mert nagy a takarmányozási- és tartástechnológiai lemaradás a fejlett európai versenytársakhoz képest. A korszerű technológiák (tartás, klíma, takarmányozás) jelentősen csökkentik a fajlagos takarmány-felhasználást, az elhullási veszteséget, növelik viszont a súlygyarapodást, javítják a takarmányértékesítést, összességében pedig a jövedelmezőséget. A sertéságazatban olyan termelési eljárások kifejlesztésére van igény, melyek alkalmazásával a naturális hatékonysági mutatók, így a fajlagos hozamok számottevően növelhetők a környezet károsodása nélkül. Összességében elmondható, hogy a sertéstartás legfontosabb kritikus tényezői körébe tartozik a szervezetlen termékpálya, az integráció hiánya, a feketegazdaság erőteljes jelenléte, az alacsony hatékonyság és technológiai színvonal, valamint a nem versenyképes biológiai alapok, a kapcsolat hiánya az élelmiszer-kiskereskedelemmel, a szakképzettség és a K+F alacsony szintje az ágazatban, a takarmányár volatilitása, az eladósodott, hitelképtelen vállalkozások, a földpiac bizonytalansága és a fogyasztói tudatosság hiánya.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Állattenyésztés és takarmányozás. - 64 : 3 (2015), p. 207-225. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Harangi-Rákos Mónika (1985-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM073857
Első szerző:Popp József (közgazdász)
Cím:Substitution of soybean with alternative source of protein for feed in the EU / József Popp, Zoltán Szakály, Zsolt Polereczki, Judit Oláh
Dátum:2016
ISSN:1216-4526
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Hungarian Agricultural Research 25 : 2 (2016), p. 4-9. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing) Oláh Judit (1973-) (agrárközgazdász, logisztika)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM076637
035-os BibID:(WOS)000440938200006 (Scopus)85050686269
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Adaptation of the Food Choice Questionnaire: the case of Hungary / Szakály Zoltán, Kontor Enikő, Kovács Sándor, Popp József, Pető Károly, Polereczki Zsolt
Dátum:2018
ISSN:0007-070X
Megjegyzések:Purpose The purpose of this paper is to examine the applicability of the original 36-item Food Choice Questionnaire (FCQ) model developed by Steptoe et al. (1995) in Hungary. Design/methodology/approach The national representative questionnaire involved 1,050 individuals in Hungary in 2015. Several multivariable statistical techniques were applied for the analysis of the data: confirmatory factor analysis, principal component analysis, and cluster and Log-linear analysis. Findings The results indicate that the original nine-factor model is only partially applicable to Hungary. This study successfully managed to distinguish the following factors: health and natural content, mood, preparation convenience, price and purchase convenience, sensory appeal, familiarity, and ethical concern. The FCQ scales proved to be suitable for the description of clusters based on specific food choices and demographic characteristics. By using the factors, the following five clusters were identified: modern food enthusiast, tradition-oriented, optimizer, easy-choice and un-concerned, all of which could be addressed by public health policy with individually tailored messages. Originality/value The Hungarian testing process of the FCQ model contributes to an examination of its usability and provides the possibility of fitting the model to different cultures.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Validity
Motives
Food choice
Questionnaire
Megjelenés:British Food Journal. - 120 : 7 (2018), p. 1474-1488. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Popp József (1955-) (közgazdász) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM074703
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A fenntartható fogyasztás iránt elkötelezett fogyasztói csoport, a lohas szegmens jellemzői / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839 2064-8839
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok kutatási jelentés
fenntartható fogyasztás
LOHAS
sustainable consumption
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 3-9. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM074681
035-os BibID:(cikkazonosító)1763 (Scopus)85030455509 (WOS)000414896200093
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Attitudes of the Lifestyle of Health and Sustainability Segment in Hungary / Szakály Zoltán, Popp József, Kontor Enikő, Kovács Sándor, Pető Károly, Jasák Helga
Dátum:2017
ISSN:2071-1050
Megjegyzések:The aim of the research was to define the size of the Hungarian LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) consumer group by analyzing its lifestyle based on sustainable values. To achieve this goal, a representative questionnaire-based survey was carried out involving 1000 individuals in Hungary. During the value-orientated research, 25 lifestyle statements were drawn up. According to the results, five value-based segments could be distinguished. The largest cluster, the young trend followers group, reflects the characteristics of the LOHAS consumers' lifestyle to the greatest extent. However, this segment cannot entirely be regarded as a consumer group devoted to LOHAS values, which is why a further segmentation of this group was necessary. As a result of this further segmentation, the third sub-cluster, which emphasizes the ethical (competence) statements the most, can be identified with the LOHAS consumer group, which makes up 8.7% of the Hungarian population. Further research is necessary to find out whether the situation regarding value orientation in Hungary is similar to that in other Eastern European countries whose social and cultural backgrounds are very similar. Revealing the values of the Lifestyle of Health and Sustainability segment contributes to the extension of the literature.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
lifestyle
health
sustainability
attitudes
segmentation
Megjelenés:Sustainability. - 9 : 10 (2017), p. 1763-. -
További szerzők:Popp József (1955-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM074520
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A LOHAS szegmens mérete és jellemzői Magyarországon = The size and characteristics of the LOHAS segment in Hungary / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Az 1990-es évekig a marketing fókuszában azok a cserefolyamatok álltak, amelyekben a hatalom birtokosa a termelő volt. Az erőforrások korlátozottságának és a környezeti kihívásoknak a felismerésével, a harmadik évezred elején olyan globális kérdések foglalkoztatják a marketing szakembereket, mint a fenntartható fejlődés és a fenntartható fogyasztás. Kutatásunk célja a fenntartható értékrend szerinti életstílus elemzésével meghatározni a magyarországi LOHAS fogyasztói csoport nagyságát, melyet három lépésben valósítottunk meg. Elsőként a fenntartható értékrend hazai megjelenését vizsgáltuk faktorelemzés segítségével. Ezt követően elvégeztük a magyar fogyasztók értékrend alapú életstílus szegmentációját k-means klaszterezési eljárás segítségével, végül pedig további szegmentációval megbecsültük a LOHAS értékek iránt legelkötelezettebb fogyasztói csoport nagyságát. Célkitűzésünk volt továbbá, hogy eredményeinket összehasonlítsuk Rácz (2013) azonos módszertannal végzett tudományos munkájának legfontosabb megállapításaival. A kutatás célkitűzéseinek megvalósítására egy 1000 fős országos reprezentatív kérdőíves megkérdezést indítottunk 2013 szeptemberében Magyarországon. Az értékorientált életstílus kutatás során 25 életstílus-állítást fogalmaztunk meg. A 25 állítás 5 tényező mentén került kialakításra, amelyek a következők voltak: környezettudatos értékek, egészségtudatos értékek, etikus értékek, autentikus értékek, individualista értékek. Eredményeink szerint a magyar fogyasztók értékrendjében jelen vannak a fenntarthatóság irányába mutató jellemzők, és azok hat értékkategóriába különülnek el: individualista értékek, autentikus értékek, környezettudatos értékek, etikus kompetenciaértékek, egészségtudatos értékek, etikus vállalati értékek. Az értékdimenziók közül az autentikus értékek, az egészség- és környezettudatosság, valamint az etikus vállalati magatartás meghatározó jelentőségűek a magyar lakosság számára. A fenntartható értékrend mentén öt értékalapú szegmentumot tudtunk elkülöníteni, ezek név szerint az Idősödő közömbösek (16,4%), a Fiatal trendkövetők (32,1%), a Fiatal környezettudatosak (18,6%), az Etikus hagyománytisztelők (22,6%) és a Csalódott pesszimisták (10,3%). A legnagyobb klaszter, a Fiatal trendkövetők csoportja körvonalazza leginkább a LOHAS fogyasztók életstílusának jellemzőit. A szegmens azonban nem tekinthető teljes egészében a LOHAS értékek iránt elkötelezett fogyasztói csoportnak. A legnagyobb heterogenitást az etikus kompetenciaértékek mentén mutatják a Fiatal trendkövetők, ezért szükségesnek tartottuk a csoport további szegmentálását a legelkötelezettebb LOHAS fogyasztók arányának meghatározása érdekében. Az etikus kompetencia- jellemzőket leginkább felülértékelő harmadik alklaszter feleltethető meg a magyar LOHAS fogyasztói csoportnak. Eredményeink alapján arányuk 8,7% a magyar lakosságon belül, amely lényegében megegyezik Rácz (2013) megközelítően 8,0%-os csoportméretével.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntarthatóság
szegmentálás
Fiatal trendkövetők
LOHAS
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 11-30. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1