CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM092461
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:The perception of dietary supplements among consumers engaged in sports on a regular basis / Szűcs Róbert Sándor, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:2061-5558 2062-087X
Megjegyzések:Inaccurate perceptions about body image can be identified not only among physically inactive people, but also among those doing sports on a regular basis. Corporate marketing communication further increases these uncertainties and doubts, thus the former readily become actual consumers of dietary supplements. The results of our primary research (n=737) describe the sports-related activities, attitudes, and segmentation of those regularly engaged in sports, including details about the dietary supplements market. Our results indicate that the group of people engaged in sports on a regular basis is far from homogeneous. As many as 56.4% of them generally have a positive attitude towards dietary supplements, and constitute the potential consumers of this product range. Opinion leaders (coaches), reference groups, and word-of-mouth advertising (fellow sportspeople) were found to play the key role in the choice of dietary supplements.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Corvinus Journal of Sociology and Social Policy. - 11 : 2 (2020), p. 99-118. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM090212
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:Fogyasztói tudatosság az étrend-kiegészítők piacán / Szűcs Róbert Sándor, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:1788-7593 2676-9867
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok. - 15 : 3-4 (2020), p. 107-116. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM090027
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:A testkép megítélése a rendszeres sporttevékenységet végzők körében / Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:Háttér és célkitűzések: A testkép és az énkép viszonyulásának vizsgálata a szakirodalomban ismert és kutatott folyamat, de különösen a sportolók esetében csak az utóbbi évtizedben kapott nagyobb hangsúlyt. Jelen munkánkban a rendszeres sporttevékenységet végzők attitűdjeit elsősorban a testkép megítélésére, a sport jellegű tevékenység módjára és formájára koncentrálva vizsgáljuk. Módszer: A kapcsolódó szakirodalom rövid áttekintése mellett saját primer kutatásunk eredményeit is bemutatjuk. Primer kutatásunkba olyan személyek kerültek bevonásra, akik rendszeres sporttevékenységet folytatnak, azaz legalább heti egy alkalommal sportolnak, önszántukból. Papír alapú (PAPI) és online kérdőíves megkérdezést alkalmaztunk (kvantitatív kutatási módszer), melynek során a megkérdezettek attitűdjeire koncentráltunk elsődlegesen. A kérdőív 19 kérdést tartalmazott. A válaszadás önkéntes volt. A minta főbb adatai: n=737 fő, átlagos életkor: 30,2 év, szórás: 11,7 év, terjedelem: 14-72 év, tudatos kiválasztás hólabda módszerrel kombinálva. Eredmények: Kutatásunk során megállapítottuk, hogy a szubjektíven érzékelt ?normál" testalkat kategóriája egyre feljebb tolódik és egyre inkább elfogadottá válik a túlsúly társadalmi megítélése. A fogyasztói társadalom által bemutatott ideális testképek következtében a vékony testalkatúak vastagabbak, az erősebb alkattal rendelkezők vékonyabbak szeretnének lenni, vagyis máris fennáll egy olyan társadalmi probléma, amely gyakorta csak a fogyasztó, sportoló fejében létezik. Ez a jelenség alapvetően megalapozhatja az étrend-kiegészítők térnyerését, hiszen ezek gyártói minden szegmentumnak kínálnak megoldást a valós vagy vélt problémájuk megoldására. Következtetések: A sok esetben irreális testideálok fokozzák az emberek elégedetlenségét saját testükkel szemben. Az étrend-kiegészítők gyártói és forgalmazói nem csupán felhívják és hangsúlyozzák a fogyasztók figyelmét alkatuk hibáira, hanem megoldást is kínálnak a vélt- vagy valós problémákra. Minél inkább elbizonytalanodott a fogyasztó, ez a gyártó számára annál inkább kedvező, a vásárlás valószínűsége nagyobb.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 10 : 2 (2020), p. 189-207. -
További szerzők:Pólya Éva Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM089484
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:Perception of body image among people engaged in sports on a regular basis / Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:1857-7881 1857-7431
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:European Scientific Journal. - 16 : 28 (2020), p. 23-39. -
További szerzők:Pólya Éva Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1