CCL

Összesen 14 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM052253
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az akciók útvesztőjében : egy in-store marketing kutatás tanulságai / Fehér András, Jasák Helga, Szakály Zoltán
Dátum:2014
ISSN:1217-7393
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok ismeretterjesztő, népszerűsítő cikk
Megjelenés:Élelmiszer. - 22 : 2 (2014), p. 58-59. -
További szerzők:Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM081866
035-os BibID:(MTMT)3241937
Első szerző:Jasák Helga (élelmiszermarketing)
Cím:A marketinginformáció-rendszer és elemel / Jasák Helga, Szakály Zoltán
Dátum:2017
ISBN:978 963 454 061 8
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Élelmiszer-marketing / szerk. Szakály Zoltán. - p. 51-59. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM081843
035-os BibID:(MTMT)3241946
Első szerző:Jasák Helga (élelmiszermarketing)
Cím:Fogyasztól etnocentrizmus / Jasák Helga, Szakály Zoltán
Dátum:2017
ISBN:978 963 454 061 8
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Élelmiszer-marketing / szerk. Szakály Zoltán. - p. 121-128. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM065987
Első szerző:Jasák Helga (élelmiszermarketing)
Cím:Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban / Jasák Helga, Fehér András, Szakály Zoltán
Dátum:2014
ISBN:978-963-306-312-5
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:"Marketing megújulás": Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája / szerk. Hetesi Erzsébet, Révész Balázs. - p. 372-381. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM052705
Első szerző:Polereczki Zsolt (élelmiszer-marketing)
Cím:Az élelmiszeriparban tevékenykedő kkv-k marketingtevékenysége hazánkban = Marketing activity of the Hungarian SMEs working in the food processing industry / Polereczki Zs., Jasák H., Szakály Z.
Dátum:2013
ISBN:978 963 334 107 0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
Megjelenés:A Gazdálkodásban publikált PhD hallgatók és kutatók III. Országos Tudományos Konferenciája / szerk. Torján Szabolcs, Teschner Gergely. - p. 75. -
További szerzők:Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM052703
Első szerző:Soós Mihály (közgazdász)
Cím:Az élelmiszer-fogyasztás és testtömeg-menedzselés kapcsolatának vizsgálata a hazai felnőtt lakosság körében / Soós Mihály, Jasák Helga, Szakály Zoltán
Dátum:2013
ISBN:978 963 334 107 0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
Megjelenés:A Gazdálkodásban publikált PhD hallgatók és kutatók III. Országos Tudományos Konferenciája / szerk. Torján Szabolcs, Teschner Gergely. - p. 77. -
További szerzők:Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM097235
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Tejipari marketing legfontosabb összefüggései / Szakály Zoltán, Jasák Helga
Dátum:2016
ISSN:1587-8120
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok ismeretterjesztő, népszerűsítő cikk
Megjelenés:Holstein magazin. - 6 (2016), p. 24-31. -
További szerzők:Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM092711
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:The Influence of Personal Values on the Transition towards Health-conscious Diet: a Segmentation Approach / Szakály Zoltán, Balogh Péter, Jasák Helga, Szabó Sára, Szente Viktória
Dátum:2014
ISSN:2333-1119 2333-1240
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Food and Nutrition Research. - 2 : 8 (2014), p. 476-484. -
További szerzők:Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Szabó Sára Szente Viktória (1975-) (agrár)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1
TÁMOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM074703
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A fenntartható fogyasztás iránt elkötelezett fogyasztói csoport, a lohas szegmens jellemzői / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839 2064-8839
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok kutatási jelentés
fenntartható fogyasztás
LOHAS
sustainable consumption
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 3-9. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM074681
035-os BibID:(cikkazonosító)1763 (Scopus)85030455509 (WOS)000414896200093
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Attitudes of the Lifestyle of Health and Sustainability Segment in Hungary / Szakály Zoltán, Popp József, Kontor Enikő, Kovács Sándor, Pető Károly, Jasák Helga
Dátum:2017
ISSN:2071-1050
Megjegyzések:The aim of the research was to define the size of the Hungarian LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) consumer group by analyzing its lifestyle based on sustainable values. To achieve this goal, a representative questionnaire-based survey was carried out involving 1000 individuals in Hungary. During the value-orientated research, 25 lifestyle statements were drawn up. According to the results, five value-based segments could be distinguished. The largest cluster, the young trend followers group, reflects the characteristics of the LOHAS consumers' lifestyle to the greatest extent. However, this segment cannot entirely be regarded as a consumer group devoted to LOHAS values, which is why a further segmentation of this group was necessary. As a result of this further segmentation, the third sub-cluster, which emphasizes the ethical (competence) statements the most, can be identified with the LOHAS consumer group, which makes up 8.7% of the Hungarian population. Further research is necessary to find out whether the situation regarding value orientation in Hungary is similar to that in other Eastern European countries whose social and cultural backgrounds are very similar. Revealing the values of the Lifestyle of Health and Sustainability segment contributes to the extension of the literature.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
lifestyle
health
sustainability
attitudes
segmentation
Megjelenés:Sustainability. - 9 : 10 (2017), p. 1763-. -
További szerzők:Popp József (1955-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM074520
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A LOHAS szegmens mérete és jellemzői Magyarországon = The size and characteristics of the LOHAS segment in Hungary / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Az 1990-es évekig a marketing fókuszában azok a cserefolyamatok álltak, amelyekben a hatalom birtokosa a termelő volt. Az erőforrások korlátozottságának és a környezeti kihívásoknak a felismerésével, a harmadik évezred elején olyan globális kérdések foglalkoztatják a marketing szakembereket, mint a fenntartható fejlődés és a fenntartható fogyasztás. Kutatásunk célja a fenntartható értékrend szerinti életstílus elemzésével meghatározni a magyarországi LOHAS fogyasztói csoport nagyságát, melyet három lépésben valósítottunk meg. Elsőként a fenntartható értékrend hazai megjelenését vizsgáltuk faktorelemzés segítségével. Ezt követően elvégeztük a magyar fogyasztók értékrend alapú életstílus szegmentációját k-means klaszterezési eljárás segítségével, végül pedig további szegmentációval megbecsültük a LOHAS értékek iránt legelkötelezettebb fogyasztói csoport nagyságát. Célkitűzésünk volt továbbá, hogy eredményeinket összehasonlítsuk Rácz (2013) azonos módszertannal végzett tudományos munkájának legfontosabb megállapításaival. A kutatás célkitűzéseinek megvalósítására egy 1000 fős országos reprezentatív kérdőíves megkérdezést indítottunk 2013 szeptemberében Magyarországon. Az értékorientált életstílus kutatás során 25 életstílus-állítást fogalmaztunk meg. A 25 állítás 5 tényező mentén került kialakításra, amelyek a következők voltak: környezettudatos értékek, egészségtudatos értékek, etikus értékek, autentikus értékek, individualista értékek. Eredményeink szerint a magyar fogyasztók értékrendjében jelen vannak a fenntarthatóság irányába mutató jellemzők, és azok hat értékkategóriába különülnek el: individualista értékek, autentikus értékek, környezettudatos értékek, etikus kompetenciaértékek, egészségtudatos értékek, etikus vállalati értékek. Az értékdimenziók közül az autentikus értékek, az egészség- és környezettudatosság, valamint az etikus vállalati magatartás meghatározó jelentőségűek a magyar lakosság számára. A fenntartható értékrend mentén öt értékalapú szegmentumot tudtunk elkülöníteni, ezek név szerint az Idősödő közömbösek (16,4%), a Fiatal trendkövetők (32,1%), a Fiatal környezettudatosak (18,6%), az Etikus hagyománytisztelők (22,6%) és a Csalódott pesszimisták (10,3%). A legnagyobb klaszter, a Fiatal trendkövetők csoportja körvonalazza leginkább a LOHAS fogyasztók életstílusának jellemzőit. A szegmens azonban nem tekinthető teljes egészében a LOHAS értékek iránt elkötelezett fogyasztói csoportnak. A legnagyobb heterogenitást az etikus kompetenciaértékek mentén mutatják a Fiatal trendkövetők, ezért szükségesnek tartottuk a csoport további szegmentálását a legelkötelezettebb LOHAS fogyasztók arányának meghatározása érdekében. Az etikus kompetencia- jellemzőket leginkább felülértékelő harmadik alklaszter feleltethető meg a magyar LOHAS fogyasztói csoportnak. Eredményeink alapján arányuk 8,7% a magyar lakosságon belül, amely lényegében megegyezik Rácz (2013) megközelítően 8,0%-os csoportméretével.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntarthatóság
szegmentálás
Fiatal trendkövetők
LOHAS
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 11-30. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM068501
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A személyes értékek hatása az egészségmagatartás változására és a tudatos élelmiszervásárlásra / Szakály Zoltán, Szabó Sára, Jasák Helga, Szente Viktória, Kiss Marietta
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Major aim of the examination is to reveal relationships between personal values, the switch to the health conscious nutrition method, and the food consumer behaviour based on the value list by Kahle (LOV). In order to attain this goal a nationwide representative survey was conducted in Hungary with the participation of 1000 persons. According to the results the most important value for the population is safety that is followed by the need for fun and enjoyment in life. During the analysis of the value list a factor structure - different from the standard - was revealed that formed the base of the segmentation. Four consumer segments were identified, the Value oriented, the Moderately value driven, the Safety seeker, and the Disappointed segments. The Value oriented segment can be considered as the primary target group of health protecting foods as members of this group moved to the direction of more health conscious consumption and in parallel of more health conscious food purchase to the greatest extent (18.5%). The second group showing significant changes is the Safety seekers that suggests that the extent of the value orientation significantly affects the behavior, i.e. food purchase and food consumption independently of its content. The value content provides information to the development of the content elements of the marketing strategy and the marketing message for the producers of health protecting foods.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
értékek
szegmentáció
egészségmagatartás
élelmiszervásárlás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 57-71. -
További szerzők:Szabó Sára Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Szente Viktória (1975-) (agrár) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2