CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM078139
Első szerző:Szabó-Szentgróti Eszter (közgazdász)
Cím:Együttműködések a magyarországi tejfeldolgozó szektorban : egy empirikus kutatás eredményei / Szabó-Szentgróti Eszter, Szakály Zoltán, Borbély Csaba, Szabó-Szentgróti Gábor
Dátum:2018
ISSN:0046-5518
Megjegyzések:A publikáció fő célja a magyarországi tejfeldolgozásban lévő együttműködésekre vonatkozó jellemzők feltárása volt. A kutatás során cél volt a teljes tejfeldolgozói piac megkérdezése (TEÁOR 1051), valamint az alapsokaság többlépcsős tisztítása, így szűrőkérdés alkalmazása után 26 vállalkozás képezte a mintavételi keretet. A megkérdezésben minden esetben vállalati vezetők szolgáltattak adatokat. Meghatároztuk, hogy jelenleg Magyarország tejiparában nagyon alacsony az együttműködések aránya és főként a szakmai szervezetekkel való együttműködés a jellemző, mely többnyire tagsági jogviszonyt jelent. A tejfeldolgozásban kevés valódi együttműködés található, azok is főként az alapanyag-beszerzés területén, míg marketing és értékesítés területen nem jellemző, K+F területen pedig teljesen hiányzik az összefogás. Ennek ellenére a piac nyitott lenne a jövőben további összefogásra. A tapasztalt együttműködések jellemzően hazai partnerrel valósulnak meg, többnyire formális keretek között, ugyanakkor a partner jellemzően nem versenytárs. Főként költségcsökkentés a partnerségek elsődleges célja. Megállapítható, hogy az együttműködések megléte és a pénzügyi eredményesség között tapasztalható egy pozitív irányú öszszefüggés, ugyanakkor az együttműködések számának növelésével nem lesz jobb a pénzügyi eredményesség. Az interjúk során világossá vált, hogy a modern menedzsment-hozzáállás még kevéssé van jelen ezen a piacon.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
stratégia
tejszektor
együttműködés
vállalati megkérdezés
Megjelenés:Gazdálkodás. - 62 : 5 (2018), p. 406-425. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Borbély Csaba (agrár-közgazdász) Szabó-Szentgróti Gábor (1980-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM074395
Első szerző:Szabó-Szentgróti Eszter (közgazdász)
Cím:Empirical research on corporate strategies in Hungarian Dairy Industry / Szabó-Szentgróti Eszter, Szabó-Szentgróti Gábor, Szakály Zoltán
Dátum:2017
ISSN:1789-221X 1789-7874
Megjegyzések:Corporate strategy has never been as important as it is nowadays. Markets are changing rapidly because of consumer demands, innovations, information flow and economic changes. Our paper concentrates on Hungarian dairy industry (hereinafter dairy) and four main objectives were defined to be analysed: (1) domestic dairy company features, (2) main strategic characteristics, (3) how companies' strategy resonates on the consumer side and (4) companies' financial background were analysed as well. A company database was made in order to prepare for the primary research and to understand better the nature of today's market. B2B (26 companies) and B2C (503 people) surveys were used in order to gain primary data. In 2017 132 Hungarian companies were observed in milk processing, but 44% of the market participants are not present in dairy competition. It is a fairly fragmented market structure because 10-20% of the annual turnover is accumulated among the 80-90% of competitors. The factor analysis of the data proved that the dairy companies followed m strategies at the same time; and it is assumed that most of them are unconscious. Strategically, the majority of the dairy sector is not up-to-date and modern enough. SMEs sector management skills and strategic preparedness are considered to be out-of-date and insufficient. Strategic planning can possibly have an influence on financial results, which was only partly proved by the analysed criteria system. The production and use of own raw milk supplies might make companies experience financial benefits. Nearly 78% of the respondents would rather purchase goods made from own raw material. The willingness to pay a higher price for this was in average 5-15%.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
dairy market
Hungary
corporate strategy
SMEs
survey
Megjelenés:Apstract. - 11 : 3-4 (2017), p. 169-180. -
További szerzők:Szabó-Szentgróti Gábor (1980-) (agrármérnök) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1