CCL

Összesen 10 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM096604
035-os BibID:(cikkazonosító)10241 (WOS)000706891600001 (Scopus)85116013163
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:The Relationship between Online and Offline Information-Seeking Behaviors for Healthy Nutrition / Fehér András, Véha Miklós, Boros Henrietta Mónika, Kovács Bence, Kontor Enikő, Szakály Zoltán
Dátum:2021
ISSN:1661-7827 1660-4601
Megjegyzések:In addition to preserving their health, young people can also play a role in providing information to wider society. Nutrition habits that have developed over the years at college have an impact on the foundation of a lifelong lifestyle. Our aim was to identify university students' online and offline information-seeking attitudes related to healthy nutrition and create a new theoretical concept. Participants were university students (n = 612), and the self-administered, paper-based questionnaires were sent out to nine Hungarian universities. Both descriptive and multivariate statistical procedures were used in the analysis. Online and offline information sources were categorized. In relation to university students' information-seeking competence, the component of electronic health literacy was determined. In analyzing attitudes, the components of acceptance of, incentive for, and rejection of or ambivalence towards healthy nutrition were identified. The information-seeking categories related to the stages of university students' conscious transition to healthy nutrition were also identified. University students' competences related to electronic health literacy are essentially favorable. This target group accepts healthy nutrition and tries to recommend it to others, too. However, a rejecting or ambivalent attitude could also be identified. Online and offline sources of information accompany university students' transition of the relevant stages of changes. The theoretical concept that we developed can contribute to bridging gaps in the interrelatedness of diverse information sources and healthy nutrition.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
health
nutrition
online and offline information sources
attitude
eating habits
Hungary
university students
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 18 : 19 (2021), p. 1-18. -
További szerzők:Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM086941
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás netnográfiai vizsgálata a digitális korban / Fehér András, Farkas Noémi Dóra, Boros Henrietta Mónika, Véha Miklós, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Az egészségtudatos életmód és az egészségesnek vélt élelmiszerek fogyasztása globális és hazai értelemben is egyre jelentősebb szegmensként jelenik meg. A digitalizációnak köszönhetően új és újszerű lehetőségek széles tárháza áll a fogyasztó rendelkezésére a számára hasznos információk megszerzésére. A kutatásunkban a legfőbb célkitűzésünk, hogy felmérjük a digitalizáció hatásait az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás terén. Jelen cikkben egy netnográfiai megfigyelés segítségével vonjuk górcső alá a közösségi média egyes platformjait (Facebook, Instagram és Youtube) és vizsgáljuk az influenszerek szerepét az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás esetében. A szekunder kutatás során tisztáztuk az alapvető definíciókat és feltérképeztük a legfrissebb és közeljövőbeli trendeket. A primer kutatásnál a netnográfiai felmérést két szakaszban bonyolítottuk le (2018. szeptember, október és 2019. december). A cél a két szakasz megfigyelési eredményeinek összehasonlítása mellett a kutatás kiszélesítése volt. A megfigyelésünket kizárólag magyar nyelvű oldalakon hajtottuk végre. Elemeztük az egészséges táplálkozással kapcsolatos Facebook-oldalakat és -csoportokat. A vizsgált témakörrel (pl. ?egészséges életmód" és ?tudatos táplálkozás") kapcsolatos kifejezéseknél az esetek többségében ugyanazokat az oldalakat azonosítottuk. Tehát egy adott oldal több keresőkifejezésnél is megjelent. A csoportoknál pedig jellemző, hogy a csoport létrehozói egyszerre 4-5 kulcsszót is megadnak a címben. Felmértük az egészségtudatos, ?mentes" és növényi alapú táplálkozással kapcsolatos ékezetes és ékezet nélküli hashtagek említés-számát. A vizsgált hashtagek többségénél megállapítottuk azt a tendenciát, hogy azok ékezetes változatai az elmúlt egy évben nagyobb növekedést értek el, mint az ékezet nélküliek. Továbbá rendszereztük a Youtube-csatornával rendelkező magyar influenszereket. Az eredmények alapján kijelenthető, hogy hazánkban az egészséges táplálkozás és egészséges életmód témakörökben viszonylag kevés influenszer működtet nagyobb feliratkozószámmal rendelkező csatornát. Összességében elmondható, hogy a közösségi médiában az egészséges életmód említése komplex módon érvényesül, és kevésbé szűkíthető le csupán az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztásra.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
digitális kor
egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás
közösségi média marketing
netnográfiai kutatás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 1 (2020), p. 19-38. -
További szerzők:Farkas Noémi Dóra (1994-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM086940
035-os BibID:(cikkazonosító)4136 (WOS)000543421400194 (Scopus)85085599399
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:A Comprehensive Review of the Benefits of and the Barriers to the Switch to a Plant-Based Diet / Fehér András, Michał Gazdecki, Véha Miklós, Szakály Márk, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:2071-1050
Megjegyzések:In recent decades, the food industry has been faced with new challenges, and it has had to develop new types of diets and produce new types of foods that can slow down the spread of chronic diseases. The aim of our research was to identify the characteristics of plant-based nutrition, based on international and Hungarian literature. The comprehensive analysis was performed based on the theoretical model called Theory of Planned Behavior, in the course of which the perceived and objective benefits of and barriers to the conversion to a plant-based diet were examined. According to our results, the main benefits of plant-based nutrition are its many factors associated with a reduction in risk of developing numerous chronic diseases. This is followed by benefits of well-being and satisfaction, followed by ethical and environmental benefits. The most commonly reported inhibitory factor of a vegetarian diet is the enjoyment of eating meat and the difficulty in giving up meat consumption. This is followed by health considerations, e.g., lack of various ingredients in foods. Convenience and taste factors are also important disincentives, as well as the irrelevant nature of some plant-based nutrition information sources. Besides, social barriers, negative discrimination, and negative effect on mental health associated with them can also be a hindrance, as can financial barriers. The classification developed during our analysis can serve as a relevant guideline for decision-makers, and also as a basis for further primary qualitative and quantitative research.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
plant-based diet
benefits and barriers
vegan
vegetarian
consumer attitudes
theory of planned behavior
perceived
objective
comprehensive review
international and Hungarian
Megjelenés:Sustainability. - 12 : 10 (2020), p. 1-18. -
További szerzők:Gazdecki, Michał Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Szakály Márk (1993-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM074481
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Funkcionális élelmiszerekkel kapcsolatos attitűdvizsgálatok : Szakirodalmi áttekintés / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Véha Miklós, Szakály Zoltán
Dátum:2018
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:The current study of our two-part paper series dealing with psychological influences on functional food consumer behaviour focuses on attitudes towards functional foods, while the subsequent study will discuss other psychological influential factors. Several research studies have already examined attitudes towards functional foods but the wide range of available products, the significant international heterogeneity of attitudes and the diversity of the applied research methods make their comparison and generalization remarkably hard. This paper aims to organize these research studies according to specific standpoints, and based on this, to draw generalizable conclusions. Based on the literature review, we can state that attitudes towards functional foods are positive worldwide, and those attitudes have a positive effect on the purchase and consumption of functional foods. There are, of course, international differences in attitude factors that play a significant role in this positive effect, and also in the composition of those factors. These differences can be attributed primarily to the different development stages of markets. However, we can state that the most important attitude factor everywhere is the reward from using functional foods (health protection and promotion, well-being, good performance and mood) that has to be forwarded stated simply and obviously towards the consumers in marketing communication messages. Besides this, social necessity (including medicine-like effects) of and confidence in functional foods also influence the intention for consumption, thus, the healing effect can also be a useful buzzword in messages. In the less developed markets ? such as Hungary ? confidence includes the belief in the safety of the products indicating the fact that where consumers are not familiar with these products, perceived risks of functional foods can be a strong barrier to their consumption. Therefore, a key role of marketing communication messages in those markets is the reduction of perceived risks. It is worth noting, however, that functional foods cannot be seen as a homogeneous food category, thus the importance of different attitude factors may vary between the different types of food. Additionally, consumers cannot be seen as one, homogeneous group, either, therefore different marketing communication messages developed according to the attitudebased segments will be effective.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
funkcionális élelmiszer
fogyasztói attitűdök
fogyasztói magatartás
élelmiszer-marketing
functional food
consumer attitudes
consumer behaviour
food marketing
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 5 : 1 (2018), p. 21-34. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM076958
Első szerző:Kontor Enikő (közgazdász)
Cím:Egészség vagy íz? Fogyasztói dilemmák a funkcionális élelmiszerekkel kapcsolatban : Szakirodalmi áttekintés / Kontor Enikő, Szakály Zoltán, Véha Miklós, Kiss Marietta
Dátum:2018
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:The current study of our two-part paper series is dealing with one of the most important attitude influences on functional food consumer behaviour. Namely, it focuses on "health effects vs. taste" attitude factor of functional food products, which describes the possible conflict between a pleasant taste and the health benefit of the product. This factor is analysed on the basis of two aspects of factors influencing food choice: internal (food) effects (e.g. sensory aspects) and external (non-food) effects (e.g. psychological, social, cultural factors). The most important internal (or intrinsic) characteristic is the taste of the food product. A remarkable finding of this study is that good taste is a crucial, self-relevant characteristic of any food product and bad taste would not be accepted in functional food products either. Consumers are hardly willing to compromise on the taste of functional food products for potential health benefits. Another aspect in the case of functional food products is that intrinsic product characteristics are given by the combination of the health-enhancing ingredient with the type of carrier product used. Studies have shown that functional ingredients that weaken the taste of such food products reduce their acceptance. There is a consensus in the literature that a natural match between added ingredient and carrier product increases the overall acceptance of functional food products. External (or extrinsic) characteristics, e.g. psychological and lifestyle factors, and socio-cultural differences provide further aspects of the potential conflict of "health effects vs. taste". From a psychological point of view, one may assume that an individual who chooses a functional food is committed to the products' benefits and may be willing to accept some unpleasant taste in order to achieve the desired health benefit. It has to be noted, however, that although the importance of a given health benefit may lead to the acceptance of an unpleasant taste, this acceptance is not necessarily supported by each of the health benefits. Lifestyle variables also influence the acceptance of functional foods, e.g. wellness-oriented consumers appear to be more willing to trade the taste for health benefits. However, the segment of consumers who are ready to sacrifice the taste for potential health benefits cannot be identified by using classical demographic characteristics as segmentation variables. The "health effects vs. taste" conflict is influenced by cultural differences, too. E.g. the priority of taste can be observed in whole Europe; in contrast, the preference for nutritional benefits is rather typical in the Asian countries. The final conclusion of our study is similar to that of the literature. Good taste and healthiness are not necessarily to be traded-off against each other. Hoping for consumer willingness to compromise on the taste for health is highly speculative and risky, so the ó functional food industry must develop good taste solutions. In addition to sensory perception of the food, the expectations have also been found to have an impact on the acceptance of functional food products. Consumers' expectations are highly influenced by marketing communications. In case of functional food products marketing communication is strongly based on health-related information and this information influences not only the perception of healthiness but the liking of foods, too. Hence, additional values of functional food products (health+convenience+pleasure) have to be communicated as hedonic values, emphasizing especially the role of pleasure.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
funkcionális élelmiszer
fogyasztói attitűdök
fogyasztói magatartás
egészség
íz
functional food
consumer attitudes
consumer behaviour
health
taste
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 5 : 2 (2018), p. 17-29. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM097233
Első szerző:Polereczki Zsolt (élelmiszer-marketing)
Cím:Market orientation of the Hungarian SMEs working in the meat processing and dairy industries / Polereczki Zs., Sz. Vukoszávlyev, Véha M., Szakály Z.
Dátum:2016
ISSN:1844-7449 2066-7744
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Universitatis Sapientiae, Alimentaria. - 9 : 1 (2016), p. 18-32. -
További szerzők:Vukoszavlyev Szlobodan Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM116064
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Different aspects of the health behaviour of the Hungarian population / Zoltán Szakály, Miklós Véha, Péter Popovics, András Fehér
Dátum:2019
Megjegyzések:Health behaviour is the totality of the types of behaviour connected to health which, as an element of healthy lifestyle, are manifested in behaviour created resulting from health needs and health motives. Staying in good health is influenced by a lot of factors. Regular physical exercise, clean environment, reduction of overwork and, last but not least, balanced diet has a prominent role. In the last twenty years the authors have conducted a lot of representative surveys with the aim to examine the health behaviour, nutrition habits and sustainable lifestyle of the Hungarian population. According to research results, the consumers' interpretation of health goes beyond the classical organic-medical view that is the several-dimension interpretation of health is becoming widespread. People are more or less aware of what they should do in order to stay healthy, but they do not act accordingly. It is indicated by that in most of the cases there is a significant difference between the importance of health protective activities and their frequency. Some 48% of the respondents do not plan to change their present eating habits, which means that a significant ratio of the population has introverted and extremely passive behaviour. To sum up, people must be supported to be able to switch to a healthier lifestyle considering external conditions and needs.
ISBN:978 963 490 132 7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Egészségpiaci kutatások : lektorált tanulmánykötet : Fogyasztói vizsgálatok munkacsoport / szerk. Fehér András, Szakály Zoltán. - p.6-21. -
További szerzők:Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Popovics Péter András (1978-) (agrárközgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM116062
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Consumer perception of personalised diet - The concept of lifelong health / Zoltán Szakály, Miklós Véha, Péter Popovics, András Fehér
Dátum:2019
Megjegyzések:Several studies have highlighted the significance of sustainable development. At an environmental level, this is reflected in eco/organic/bio trends and in the advancement of nano and/or biotechnology. The third megatrend, which has become topical recently is health, related to population growth and longer life expectancy in developed countries, leading to ageing societies. The present study discusses the selected findings of the survey of personalised nutrition. To achieve the research objectives, questionnaire survey was developed for 500 respondents. The rate of those who would take genetic testing because they wish to follow a health-enhancing, personalised, genetically tailored diet (16.0%) is very low. It reveals their commitment to preventive, personalised health behaviour. The findings lend themselves to identifying the most suitable drivers to enhance consumer willingness to accept personalised nutrition. Consumers with the highest mean value rated the option of free choice the highest (4.52), and 67.4% of them wholeheartedly agreed with this statement. Fifty per cent of consumers (50.4%) agreed that research should highlight the strengths and weaknesses of personalised nutrition (mean value 4.19). This statement can be interpreted as proof of consumer mistrust, but it can also serve as a basis for positive consumer preference. Moreover, in order to reinforce the above mentioned, the relatively high mean value (3.87) suggests that there should be a consensus among researchers regarding the benefits of the new technology. However, consumers express their clear and firm stance that they should benefit personalised nutrition (3.95) rather than researchers (3.05) or the food industry (2.88). It is considerably more accessible for them to accept a slight modification in their diets (3.83) than a massive change. As a result, the strategic task is to reduce the rate of uncertain consumers and to increase their willingness to purchase in the market of functional foods. An excellent example of this is the optimised model which can be used in practice, constructed to influence personalised nutrition-based consumer preferences according to Ronteltap's theoretical model.
ISBN:978 963 490 132 7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
sustainable development
consumer perception
nutrition, personalised diet
Megjelenés:Egészségpiaci kutatások : lektorált tanulmánykötet : Fogyasztói vizsgálatok munkacsoport / szerk. Fehér András, Szakály Zoltán. - p.34-43. -
További szerzők:Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Popovics Péter András (1978-) (agrárközgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM083389
Első szerző:Véha Miklós (közgazdász)
Cím:A növényi alapú étrendet hátráltató tényezők rendszerezése : Szakirodalmi áttekintés / Véha Miklós, Szakály Zoltán, Fehér András
Dátum:2019
Megjegyzések:A civilizációs betegségek erőteljes terjedésével az emberek egészségi állapota is nagy mértékben romlott az elmúlt évtizedek során. Az egészségtelen életmód követése és a nem kiegyensúlyozott táplálkozás tekinthetők a legtöbb probléma fő okozójának. Az élelmiszeripar legfőbb küldetése, hogy olyan táplálkozási módokat fejlesszen ki, illetve olyan új típusú élelmiszereket állítson elő, amelyek az egészségre gyakorolt kedvező hatásuk miatt képesek lassítani vagy megelőzni az emberiséget egyre nagyobb mértékben sújtó civilizációs betegségek továbbterjedését. A növényi alapú táplálkozás eredete régmúltra vezethető vissza, azonban számos lehetőségének köszönhetően a modernkori táplálkozás egyik legfőbb zászlóshajójaként tekinthetünk rá. Azonban azt is meg kell említeni, hogy a számos előnye mellett sok olyan jellemzőjét is differenciálhatjuk, amelyek meggátolhatják az egyént abban, hogy belekezdjen majd utána fenn is tudja tartani a növényi alapú táplálkozást. Kutatásunk célkitűzése, hogy hazai és nemzetközi szakirodalmi források alapján azonosítsuk a növényi alapú táplálkozás jellemzőit és differenciáljuk a vegetáriánus étrendre történő áttérésnek, illetve az új étrend fenntartásának a hátráltató tényezőit. A vegetáriánus táplálkozás legjelentősebb gátló tényezője a húsevés élvezete és az arról való nehezebb lemondás. Ezt követik az egészséggel kapcsolatos szempontok pl. különféle összetevők hiánya az élelmiszerekből. A kényelmi és időtényező is lényeges hátráltató tényező, illetve a növényi alapú táplálkozással kapcsolatos információforrások irreleváns jellege is okozhat problémákat. Továbbá a szociális korlátok és az ezzel járó negatív megkülönböztetés is felmerülhet hátráltató tényezőként, csakúgy, mint a pénzügyi korlátok.
ISBN:978-963-490-132-7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Egészségpiaci kutatások / szerk. Fehér András, Szakály Zoltán. - p. 105-112. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM083388
Első szerző:Véha Miklós (közgazdász)
Cím:A növényi alapú étrendet támogató tényezők rendszerezése : Szakirodalmi áttekintés / Véha Miklós, Szakály Zoltán, Fehér András
Dátum:2019
Megjegyzések:Az elmúlt évtizedekben a civilizációs betegségek rohamos terjedésével párhuzamosan az emberek egészségi állapota is nagy mértékben romlott, amely leginkább az egészségtelen életmóddal és a kiegyensúlyozatlan táplálkozással hozható összefüggésbe. Az élelmiszeriparnak így új kihívásoknak kellett megfelelnie és olyan táplálkozási módokat kifejleszteni, illetve új típusú élelmiszereket előállítania, amelyek az egészségre gyakorolt kedvező hatásuknak köszönhetően képesek lassítani a civilizációs betegségek tovább terjedését. A növényi alapú étrend az előző összefüggéseknek tökéletesen megfelel. A vegetáriánus táplálkozást folytatók pontos arányát nehéz megbecsülni, azonban kétségtelen, hogy egyre fontosabb az egészséges táplálkozást választók körében ez az étkezési mód. Kutatásunk célkitűzése, hogy hazai és nemzetközi szakirodalmi források alapján azonosítsuk a növényi alapú táplálkozás jellemzőit és differenciáljuk a vegetáriánus étrendre történő áttérésnek, illetve az új étrend fenntartásának a támogató tényezőit. Az eredményeink alapján megállapítható, hogy a növényi alapú táplálkozás legfőbb előnyének az egészségre ható számos tényezője minősül. Ezt követik a jól(l)étre és elégedettségre vonatkozó előnyök, majd az etikus és környezeti előnyök.
ISBN:978-963-490-132-7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Egészségpiaci kutatások / szerk. Fehér András, Szakály Zoltán. - p. 95-104. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1