CCL

Összesen 12 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM063993
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education / Piroska Biró, Mária Csernoch, Kálmán Abari, János Máth
Dátum:2016
ISSN:2194-5357
Megjegyzések:Utánközlés (BIBFORM055735)
Faculties of Informatics are facing the problem in Hungary that students starting their tertiary education in Computer Sciences do not have a satisfactory level of algorithmic skills, their knowledge seems superficial, and the dropout rate is extremely high in these courses. We have launched a project to test how students' algorithmic skills have been developed in their primary and secondary education, how students evaluate their knowledge. The test proved that an extremely high percentage of the students arrive at the Faculty of Informatics with underdeveloped algorithmic skills, with unreliable knowledge, and they do not consider the recently emerged, non-traditional environments as programming tools and facilities for developing algorithmic skills.
ISBN:978-3-319-27477-5
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Algorithmic skills
First year students of informatics
Programming tools
Jövő Internet szakterületi tananyagok kialakítása
Megjelenés:Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014. - p. 351-358. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Máth János (1959-) (matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
K-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM060038
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Testing algorithmic and application skills / Piroska Biró, Mária Csernoch, Kálmán Abari, János Máth
Dátum:2015
ISSN:1303-6521
Megjegyzések:Sprego is a deep approach programming tool in spreadsheet environments. Its main features are a set of general purpose functions, entitled Sprego functions, and the ability to create multilevel functions and formulas built on these functions. Equipped with these tools Sprego can serve as an introductory programming language for programmers and as the ultimate language for end-user programmers. We have launched a project to test the effectiveness of Sprego on different levels of the education system. The present paper details the developmental progress of students of informatics studying spreadsheet management with Sprego.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok konferenciacikk
folyóiratcikk
Sprego programming
deep approach problem solving
TAAAS (Testing Algorithmic and Application Skills)
Megjelenés:Turkish Online Journal of Educational Technology. - Special Issue 2 (2015), p. 536-543. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Máth János (1959-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM057886
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary / Biró Piroska, Csernoch Mária, Máth János, Abari Kálmán
Dátum:2015
ISSN:1877-0428
Megjegyzések:Students starting their tertiary studies in Informatics are found to have a low level of algorithmic skills and understanding of programming, which leads to the high number of drop out students and failed semesters during their studies. The students' low level of programming skills contrasts with their excellent results in the school leaving exams. To find out the reasons for this wehave launched the TAaAS project (Testing Algorithmic and Application Skills), which focuses on the students' algorithmic skillsand programming ability in traditional and non-traditional programming environments. Our analyses proved that school leavingexams are not able to measure these abilities of the students, and beyond that, are not able to distinguish between the different levels of the students. Students are accepted into the universities and start their studies based on the misleading results of the school leaving exams.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
level of digital thinking
algorithmic skills
school leaving exams in Informatics and Mathematics
Megjelenés:Procedia - Social and Behavioral Sciences. - 176 (2015), p. 876-883. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Máth János (1959-) (matematikus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM057811
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education / Biró Piroska, Csernoch Mária, Máth János, Abari Kálmán
Dátum:2015
Megjegyzések:Testing the first year students of Informatics at the University of Debrecen revealed that students start their tertiary studies in programming with a low level of programming knowledge and algorithmic skills. The possible reasons which lead the students to this very unfortunate result were examined. The results of the test were compared to the students' results in the school leaving exams and to their self-assessment values. It was found that there is only a slight connection between the students' results in the test and in the school leaving exams, especially at intermediate level. Beyond this, the school leaving exams do not seem to enable students to evaluate their own abilities.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Deep and surface approaches
metacognitive abilities
programming and algorithmic skills
school leaving exams
tracking code
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering. - 9 : 2 (2015), p. 379-385. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Máth János (1959-) (matematikus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Adat menedzsment és tudásfeltárás intelligens város alkalmazásokhoz
K-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM055735
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:First year students' algorithmic skills in tertiary Computer Science education / Piroska Biró, Mária Csernoch, Kálmán Abari, János Máth
Dátum:2014
Megjegyzések:Faculties of Informatics are facing the problem in Hungary that studentsstarting their tertiary education in Computer Sciences do not have a satisfactorylevel of algorithmic skills, their knowledge seems superficial, and thedropout rate is extremely high in these courses. We have launched a project totest how students' algorithmic skills have been developed in their primary andsecondary education, how students evaluate their knowledge. The test provedthat an extremely high percentage of the students arrive at the Faculty of Informaticswith underdeveloped algorithmic skills, with unreliable knowledge, andthey do not consider the recently emerged, non-traditional environments as programmingtools and facilities for developing algorithmic skills.
ISBN:978-9963-700-84-4
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
algorithmic skills
first year students of Informatics
programming tools
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, Limassol, Cyprus, November 6-8, 2014 / Ed. George Angelos Papadopoulos. - p. 301-306. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Máth János (1959-) (matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Adat menedzsment és tudásfeltárás intelligens város alkalmazásokhoz
K-105262
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM090951
035-os BibID:(WoS)000557768100001 (Scopus)85089259159
Első szerző:Csapó Gábor (informatikatanár, könyvtárpedagógia tanár)
Cím:Case study : developing long-term knowledge with Sprego / Gábor Csapó, Katalin Sebestyén, Mária Csernoch, Kálmán Abari
Dátum:2021
ISSN:1360-2357 1573-7608
Megjegyzések:In Hungary, K-12 informatics/computer science education focuses on mostly surface-based methods. This approach can be observed in the teaching of several topics in the subject, of which we focus on spreadsheet management. This is further emphasized by regulatory documents - the Hungarian National Core Curriculum and Hungarian Curriculum Frameworks -, where handling algorithms, calling schemata, and problem-solving in general are only assigned to the programming topic. In the process of fulfilling the requirements of the school curricula and the various tool-centered exams, students become familiar with the software interfaces and how to navigate them, instead of developing computational thinking skills and learning how to approach and solve real-world problems. Our educational system is based on a spiral teaching approach; therefore, spreadsheet management is taught throughout several grades in a small number of lessons. Prior research shows that students learning spreadsheet management with surface-approach methods do not build up a reliable knowledge structure. These students cannot solve problems in contexts differing to the ones in which they learned the topic and cannot use their surface navigation abilities in different software environments. Our research group focuses on spreadsheeting with an algorithm-building and problem-solving method at the center of the teaching-learning process. For this purpose, we have developed and introduced the Sprego (Spreadsheet Lego) methodology. Sprego is based on Pólya's four-step concept-based problem-solving approach, and its efficiency has already been proved compared to traditional low-mathability surface-approach methods. In the comparison of the low- and high-mathability approaches, several further questions arise, and amongst them one crucial aspect is how the different methods support the schema-construction and knowledge built up in long-term memory. In this paper we discuss this question using a delayed post-test that was carried out one year after the treatment period. We focused on the students' achievement both in the experimental (Sprego) and control (traditional surface-approaches) groups based on the methods used one year prior to the administration of the delayed post-test. The results show that students who learned the spreadsheet management topic with Sprego achieved significantly better scores on the delayed tests than those students who used low-mathability approaches.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
K-12 education
End-user computing
High-mathability computer problemsolving
Sprego
Megjelenés:Education and Information Technologies. - 26 : 1 (2021), p. 965-982. -
További szerzők:Sebestyén Katalin (1990-) (informatika tanár) Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM080354
035-os BibID:(WoS)000495722000001 (Scopus)85075188489
Első szerző:Csapó Gábor (informatikatanár, könyvtárpedagógia tanár)
Cím:Sprego : case study on the effectiveness of teaching spreadsheet management with schema construction / Gábor Csapó, Mária Csernoch, Kálmán Abari
Dátum:2020
ISSN:1360-2357 1573-7608
Megjegyzések:In the modern, information driven society managing and handling data is unavoidable. The most common form of data handling is to organize data into tables and complete operations on them in spreadsheets. Sprego (Spreadsheet Lego) is a programming-oriented methodology focusing on schemata construction and authentic problem-solving working with only a limited number of general-purpose functions. In our current study the goal is to present Sprego as an alternative method for spreadsheeting, and to measure its effectiveness in education compared to the traditional surface approach methods. We also aim to highlight the advantages of teaching datamanagement, spreadsheeting, and introduction to programming by applying an algorithmic and schemata centric method in a user-friendly interface. The teaching and testing were carried out in three classes of a local middle and high school with two experimental and one control groups. Based on our results, it is found that the Sprego methodology is significantly more effective than the traditional surface approach methods. Furthermore, it is also proved, in accordance with similar studies in sciences, that students, who had studied traditional spreadsheet management in advance to this experience, have difficulties switching to Sprego. Although these students alternate between the two approaches, our measurements clearly prove that the traditional approach is pushed into the background, as students prefer to solve problems using Sprego. Our findings also imply that traditional methods do not develop long-lasting knowledge which students could rely on, and have a negative effect on their development, while Sprego seems much more reliable.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Education and Information Technologies. - 25 : 3 (2020), p. 1585-1605. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM062600
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Understanding algorithms in different presentations / Mária Csernoch, Piroska Biró, Kálmán Abari, János Máth
Dátum:2015
ISSN:2065-1430
Megjegyzések:Within the framework of the Testing Algorithmic and Application Skills project we tested first year students of Informatics at the beginning of their tertiary education. We were focusing on the students' level of understanding in different programming environments. In the present paper we provide the results from the University of Debrecen, the Universitatea BabesBolyai, and the Sapientia Hungarian University of Transylvania in two tasks, which are based on the same algorithm but presented in different forms. We have found that students in Hungary tend to focus on the coding details while with the students in Romania there are only minor differences in the results of the two forms. This difference can be explained by the different acceptance methods of the universities in the two countries and/or by the methods applied in primary and secondary education to solve computer related problems. We can conclude that the approaches adopted by students of Informatics in Hungary may be an explanation for the high attrition rates in tertiary Computer Science education.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
problem solving approaches
presenting algorithms
level of understanding
Megjelenés:Acta Didactica Napocensia. - 8 : 4 (2015), p. 1-12. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Máth János (1959-) (matematikus)
Pályázati támogatás:K-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM060947
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments / Mária Csernoch, Piroska Biró, János Máth, Kálmán Abari
Dátum:2015
ISSN:1648-5831 2335-8971
Megjegyzések:The Testing Algorithmic and Application Skills (TAaAS) project was launched in the 2011/2012 academic year to test first year students of Informatics, focusing on their algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments, and on the transference of their knowledge of Informatics from secondary to tertiary education. The results of the tests clearly show that students start their studies in Informatics with underdeveloped algorithmic skills, only a very few of them reaching the level of extended abstract. To find reasons for these figures we have analyzed the students' problem solving approaches. It was found that the students, almost exclusively, only consider traditional programming environments appropriate for developing computational thinking, algorithmic skills. Furthermore, they do not apply concept and algorithmic based methods in non-traditional computer related activities, and as such, mainly carry out ineffective surface approach methods, as practiced in primary and secondary education. This would explain the gap between the expectations of tertiary education, the students' results in the school leaving exams, and their overestimation of their knowledge, all of which lead to the extremely high attrition rates in Informatics.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
algorithmic skills
spreadsheet
deep and surface metacognitive approaches
self-assessment
school leaving exams
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:Informatics in Education. - 14 : 2 (2015), p. 175-197. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Máth János (1959-) (matematikus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Adat menedzsment és tudásfeltárás intelligens város alkalmazásokhoz
K-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM056082
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Programozásorientált táblázatkezelői függvények / Csernoch Mária, Biró Piroska, Abari Kálmán, Máth János
Dátum:2014
Megjegyzések:A 2013/2014-es tanév kezdetén 4 magyar felsőoktatási intézmény 800 elsőéves informatikus hallgatóját teszteltük a tanítási éve első hetében. A hallgatók táblázatkezelői ismereteinek mérése során azt tapasztaltuk, hogy a táblázatkezelői problémák megoldását nem tekintik programozási, algoritmizálási problémának. Sokkal inkább úgy gondolják, hogy a megoldásokhoz elegendő a varázsló használata. Ezen hallgatói szemlélet kialakulásának okait kerestük. A tesztelés során vizsgáltuk, hogy a hallgatók milyen táblázatkezelési függvényeket tartanak fontosnak, valamint elemeztük a szoftveres és tankönyvi támogatottságot.A szoftvergyártók egyáltalán nem támogatják a táblázatkezelés algoritmikus megközelítését, a grafikus felületen történő barangolásra helyezik a hangsúlyt, amely a felületi metakognitív megközelítések csoportjába tartozik, és mint ilyen nem eredményez tudást a hosszú távú memóriában. A továbbiakban a tankönyvek, valamint az érettségi és érettségire felkészítő táblázatkezelési feladatok megoldásainak függvénylistákat elemeztük és hasonlítottuk össze az algoritmikus szemléletet támogató függvénykészlettel. A hallgatók által fontosnak tartott függvények elemzése során mindösszesen 7 olyan függvényt találtunk a leggyakoribb 12 függvény között, amelyek támogatják az algoritmikus megközelítést, míg a további 5 speciális problémák megoldására létrehozott függvény. A hallgatói 7 függvény megegyezik az érettségi és próba érettségi függvényeivel, míg a tankönyvek esetében csak 5 függvénynél találtunk egyezést. A tankönyvek leggyakoribb függvényei közül hiányoznak az általános, vektoron belüli keresést támogató függvények. További tankönyvelemzések mutatják, hogy figyelembe véve az egyes tankönyvekben bevezetett függvények számát a tankönyvi támogatás és az algoritmikus megközelítés között még gyengébb kapcsolat fedezhető fel ? a könyvekben szereplő függvények számát 100%-nak tekintve az algoritmikus függvények számának átlagos aránya 19,82%.További vizsgálataink mutatják, hogy sem a tankönyvek, sem a javítókulcsok megoldásai nem támogatják a többszintű függvényeket, képleteket. Megoldásként a speciális függvényeket vagy az általános, ám problémás adatbázis függvényeket adják meg. Az adatbázis függvények vizsgálata során mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy annak ellenérre, hogy a javítókulcsok nagyban favorizálják ezeket, a hallgatók a nevükre is alig emlékeznek és használni egyáltalán nem használják. Mind a tankönyvek, mind az érettségi megoldások sokkal inkább követik a szoftvergyártó cégek filozófiáját, mint az algoritmikus megközelítést. Ezek a tények, sajnálatos módon megerősítik azt a hipotézisünket, hogy a tanulói algoritmikus készség nem megfelelő szintű fejlődésének egyik forrása a tankönyvek és a tanárok GUI-támogató szemlélete.
ISBN:978-963-473-742-1
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
Táblázatkezelés
Sprego programozás
algoritmikus készség
Megjelenés:Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány : tartalmi összefoglalók / szerk. Buda András. - p. 463. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Máth János (1959-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM055414
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Mit tudok informatikából? / Csernoch Mária, Biró Piroska, Máth János, Abari Kálmán
Dátum:2014
Megjegyzések:A 2011/2012-es tanévtől kezdődően teszteltük a Debreceni Egyetem Informatikai Karára beérkező elsőéves informatika szakos hallgatók informatikai ismereteit, terminológia használatát, algoritmikus készségét. A teszt eredményeit összehasonlítottuk a hallgatók informatikai érettségin szerzett pontjaival, a hallgatók önértékelésével, valamint általános és középiskolai informatikatanárok hallgatói teljesítmény értékelésével. A 2013/2014-es tanévben a vizsgálatainkat kiterjesztettük további három felsőoktatási intézményre (ELTE, NYF, EKF). A kutatásaink azt mutatják, hogy az elsőéves informatikushallgatók többsége nem rendelkezik megfelelő szintű algoritmikus készséggel és szegényes terminológia használat jellemzi. A hallgatók attitűdvizsgálatából egyértelművé vált, nincsenek felkészülve/felkészítve az Informatika Karon folyó magas szintű programozási ismeretek befogadására. Vizsgálataink eredményeként megfogalmazhatjuk továbbá, hogy a hallgatók előtérbe helyezik a felületi megközelítést szemben a mélyszerkezetű metakognitív problémamegoldó módszerekkel.
ISBN:978-963-473-712-4
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
algoritmikus készség
terminológia-használat
informatika didaktika
érettségi eredmények
önértékelés
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:Informatika a Felsőoktatásban 2014 [elektronikus dokumentum] / szerk. Kunkli Roland, Papp Ildikó, Rutkovszky Edéné. - p. 217-230. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Máth János (1959-) (matematikus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Adat menedzsment és tudásfeltárás intelligens város alkalmazásokhoz
K-105262
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM097536
035-os BibID:(Scopus)85121652969
Első szerző:Sebestyén Katalin (informatika tanár)
Cím:Measuring the algorithmic skills of students working with low- and high-mathability programming approaches / Katalin Sebestyén, Gábor Csapó, Mária Csernoch, Kálmán Abari
Dátum:2022
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:In spite of the fact that teaching programming is obligatory in Hungarian public ICT education, the low number of lessons accompanied by the lack of students' knowledge and interest marginalize the topic. Research and experience show that even when working with experienced teachers, students have a hard time mastering imperative and object-oriented programming languages. These languages usually approach problem-solving from a mathematical perspective, with a minimal design IDE (Integrated Development Environment) and output screen. As an alternative solution, schools and courses apply various visual programming environments that make it possible to create colorful motivating games and animations even in one lesson. In our research we compared two visual programming environments: Scratch (control group), developed for education, and Construct 3 (experimental group), developed for game and software development. We conducted a measurement of the efficacy of the two environments for teaching programming in two grade-8 groups. The students learned the topic by solving traditional algorithmic tasks, but taking advantage of the visual interfaces. The results, in accordance with previous findings, show that in developing the students' algorithmic skills there is no difference between these visual programming languages. Furthermore, we found proof that the selected teaching methods play a crucial role in the development of said skills of the students.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
visual programming
algorithmic skills
Bebras
ICT education
programming education
Construct 3
Scratch
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 19 : 1 (2022), p. 93-112. -
További szerzők:Csapó Gábor (1991-) (informatikatanár, könyvtárpedagógia tanár) Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1