CCL

Összesen 12 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM109942
Első szerző:Abari Kálmán (programtervező matematikus)
Cím:A kihívás és egy lehetséges megoldás - gamifikáció az oktatásban / Abari Kálmán, Polonyi Tünde
Dátum:2019
Megjegyzések:Gondolatébresztő. Digitális bennszülötteket nevelünk és tanítunk. Mennyiben más az ő világuk, milyen módon tekintenek ők a világra, és hogyan dolgozzák fel azt a végtelen sok információt, amellyel nap mint nap találkoznak? A szülőknek és a pedagógusoknak segíteni kell őket az eligazodásban, irányítani kell őket, még akkor is, ha ez a (mára már valójában túlhaladott) digitális bennszülött kontra digitális beván - dorló szembeállítás mentén első hallásra anakronisztikusnak is tűnhet. A közösségi média és a videójátékok egyre nagyobb mértékű fogyasz - tása újfajta nevelési és tanítási kihívások elé állít minket, amelyre csak akkor adhatjuk meg a megfelelő választ, ha magunk is megszerezzük azokat az alapvető ?digitális íráskészségeket", amelyekkel utat találunk a fiatalok motivációs bázisához. Ebben a fejezetben ezért bepillantunk a fiatalok mindennapjait meghatározó videójátékok és a közösségi média világába, majd a lehetséges megoldások közül a gamifikáció osztályter - mi lehetőségeiről számolunk be részletesebben. Végül ismertetjük egy megvalósult, gamifikált digitális tananyag kapcsán, hogy milyen okok vezettek a tananyag kialakításhoz, és milyen gamifikált elemeket valósítottunk meg tanulók motiválása érdekében.
ISBN:978-615-5443-94-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
elkötelezettség
bevonódás
gamifiákió
videójáték
közösségi média
Megjelenés:Innováció az oktatásban / szerk. Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina. - p. 57-80. -
További szerzők:Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM105314
Első szerző:Abari Kálmán (programtervező matematikus)
Cím:HANNA: Gamifikált digitális tananyag hátrányos helyzetű tanulók nyelvtanulásának segítésére / Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Polonyi Tünde
Dátum:2021
ISSN:1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:Gyorsan változó világunkban az oktatásnak lépést kell tartania a változásokkal, ezért szükséges a módszertan folyamatos fejlesztése, a tanítási-tanulási folyamat harmonikusabb illesztése a változó igényekhez. Oktatásunk komoly problémája a tanulók teljesítményében mutatkozó hatalmas különbség, ezért fontos szempont a hátrányos helyzetű tanulók eredményességének javítása. Tanulmányunk célja, hogy bemutassunk egy új fejlesztésű digitális nyelvoktató tananyagot (HANNA), amely hátrányos helyzetű 5?7. osztályos diákoknak készült, tabletalapú, és angol nyelvet oktat a tanár facilitáló segítségével. Bemutatjuk, hogy a HANNA szerkezetének kialakításában milyen szempontokat vettünk figyelembe, ismertetjük a tananyag felépítését és a tanulók motiválása érdekében megvalósított gamifikált elemeket.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
önszabályozó tanulás
nyelvtanulás motívumai
gamifikáció
digitális tananyag
Megjelenés:Educatio. - 30 : 2 (2021), p. 317-326. -
További szerzők:Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM019570
Első szerző:Boncsér Ágnes
Cím:Szövegértő olvasás a két tannyelvű oktatásban résztvevő diákok körében / Boncsér Ágnes, Polonyi Tünde, Abari Kálmán
Dátum:2010
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 52 : 3-4 (2010), p. 5-30. -
További szerzők:Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM119003
Első szerző:Buda Mariann (didaktikus)
Cím:Tények és tévhitek a hátrányos helyzetről egy új kutatás tükrében / Buda Mariann; Páskuné Kiss Judit ; Polonyi Tünde Éva ; Abari Kálmán
Dátum:2019
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 29 : 2 (2019), p. 245-248. -
További szerzők:Páskuné Kiss Judit (1964-) (pszichológus) Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM058626
Első szerző:Laine, Matti
Cím:More than the words : fast acquisition and generalization of orthographic regularities during novel word learning in adults / Matti Laine, Tünde Polonyi, Kálmán Abari
Dátum:2014
ISSN:0090-6905
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Journal of Psycholinguistic Research. - 43 : 4 (2014), p. 381-396. -
További szerzők:Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM090352
035-os BibID:(Scopus)85099292917 (WOS)000605706400001
Első szerző:Polonyi Tünde Éva (pszichológus)
Cím:Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary / Polonyi Tünde, Balajthy Dániel, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Pásku Judit, Buda Mariann
Dátum:2023
ISSN:1360-3116 1464-5173
Megjegyzések:Our research attempts to explore the learning motivation patterns of Hungarian pupils from a low SES environment in order to develop an innovative foreign language teaching application. Pupils aged 10?14 were selected from 11 schools in a disadvantaged, low SES region of Hungary (N?=?523). We used online questionnaires: a demographic questionnaire, the School Climate Questionnaire and the Learning Motivation Questionnaire. Higher achieving students seem to be less competitive. The difference in motivation regarding maternal educational qualifications is insignificant. Motivational patterns are not affected by low SES, but by the pupils' affective bonding and attachment to their school. Schools' motivational profiles differ from each other significantly; however, this does not correlate with the number of low SES pupils.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
low SES
learning motivation
school climate
foreign language teaching
Megjelenés:International Journal of Inclusive Education. - 2023 (20239, p. 1-16. -
További szerzők:Balajthy Dániel (1991-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) Páskuné Kiss Judit (1964-) (pszichológus) Buda Mariann (1955-) (didaktikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM086771
Első szerző:Polonyi Tünde Éva (pszichológus)
Cím:Szó- és szabálytanulás fiatal felnőtteknél : Egy mesterséges nyelv tanításának tapasztalatai / Polonyi Tünde Éva, Abari Kálmán, Nagy Anikó, Sántha Judit, Gnandt Márk
Dátum:2014
ISSN:1419-872X
Megjegyzések:Háttér és célkitűzések: Az idegennyelv-tanulás kezdeti szakaszának vizsgálata érdekében digitalizált rajzokból álló készletet alkalmaztunk, melyben 20 állat diadikus párokban végez 10 cselekvést. Az állatneveket és a cselekvéseket kombinálva nagyszámú jelenet hozható létre. Módszer: Vizsgálatunkban finn és magyar egyetemisták vettek részt. A vizsgálat tréning szakaszában a lexikai és nyelvtani tanulás egyszerre mehetett végbe: állatneveket, cselekvéseket, APA_2014_2_:2.korr 2014.09.04. 21:53 Page 7 8 POLONYI Tünde ? ABARI Kálmán ? NAGY Anikó ? SÁNTHA Judit ? GNANDT Márk BEVEZETÉS A nyelvtanulók között fontos egyéni eltérések vannak, és ezek befolyásolhatják a tanítás eredményességét. Az idegennyelv-tanulást vizsgáló kutatók több más tényező mellett (pl. nyelvérzék, megfelelő oktatási módszer, tanuló életkora) a tanuló aktív szerepét is hangsúlyozzák. Segalowitz (1997) összefoglaló tanulmányában a következő tényezőket tárgyalta: egyéni különbségek (kor, nyelvtehetség, motiváció, tanulási stílus, meggyőződések, érzelmi állapot és személyiségtényezők), tanulási stratégiák, a nyelvtanulási teljesítmény következményei és azok a tanulási mechanizmusok, amelyek által az előbbi három tényező kifejti hatását. Polonyi és Mérő (2007) kérdőíves kutatásukban környezeti, motivációs és kognitív tényezőket, valamint személyes képességeket azonosítottak mint a siker előmozdítóit az idegenynyelv-tanulás folyamatában. Tanulmányunk az idegennyelv-tanulás kognitív tényezőihez kapcsolható. Célunk a szó- és szabálytanulás (lexikális és grammatikai tanulás) vizsgálata a nyelvtanulás első szakaszában fiatal felnőttek esetében. Az idegennyelv-tanulás egyik lényegi komponense a szókincs elsajátítása, ami egész életen keresztül tartó folyamat (Cornellissen et al., 2004). A szókincs elsajátítási folyamatának kutatása sokáig viszonylag elhanyagolt terület volt az idegen nyelvet kutatók körében (de Groot és van Hell, 2005). Számos tanulmány vizsgálta a szókincs összefüggését az olvasással, írott vagy szóbeli szövegalkotással, illetve idegen nyelvi szövegértéssel (Chujo és Utiyama, 2005; Morris és Cobb, 2003; Laufer és Nation, 1995; Laufer 1992, 1997; Nation, 1993). Ezek a vizsgálatok szoros kapcsolatot mutattak az idegen nyelvi szókincs és a sikeres idegen nyelvi olvasás között. Az anyanyelvi szókincs és a szavakhoz való gyors, automatikus hozzáférés foanyanyelvre jellemző, illetve nem jellemző morfoszintaktikai szabályokat (tárgyeset- és nyelvtaninem-szabály) lehetett elsajátítani úgy, hogy a vizsgálati személyek nem kaptak explicit információt a nyelvről, minden ismeretet a bemutatott képekből és az azokhoz tartozó mondatokból kellett kinyerniük. A vizsgálat három napot vett igénybe. A szókincs elsajátítását egy kép-szó társítási feladattal vizsgáltuk, a szabályok észrevételét egy kép-mondat társítási feladat, illetve egy rövid interjú ellenőrizte. A kutatás célja tehát a szó- és szabálytanulás időbeli feltérképezése volt, továbbá vizsgáltuk az anyanyelv hatását az idegennyelv-tanulásra. Eredmények: A résztvevőknek sikerült elsajátítani a nyelv szavait, a nyelvtani szabályok tanulása során viszont nehézségekbe ütköztek: a finn fiatalok közül többen felismerték a saját nyelvükben is hasonló formában megtalálható tárgyesetszabályt, a nyelvtaninem-szabály problémákat okozott mindkét csoportban, ami arra utal, hogy egy anyanyelvi szabályt könnyebb észrevenni és elsajátítani egy idegen nyelvben, mint egy anyanyelvre nem jellemző szabályt. Az interjúk eredményei szerint a szabályok megfogalmazása kevés résztvevőnél valósult meg. Következtetések: Kutatásunk azt is mutatja, hogy korlátozott számú mondat-kép pár megfigyelése elegendő a lexikai tanuláshoz és egyes szabályok korlátozott elsajátításához fiatal felnőtteknél, viszont a szabályszerűségekre vonatkozó explicit metalingvisztikus tudás csak később alakul ki
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
anyanyelv hatása
lexikai tanulás
grammatikai tanulás
idegennyelv-tanulás
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 16 : 2 (2014), p. 7-28. -
További szerzők:Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Nagy Anikó Sántha Judit Gnandt Márk
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM019571
Első szerző:Polonyi Tünde Éva (pszichológus)
Cím:Mesterséges nyelvtanulás első benyomás alapján / Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Nótin Ágnes
Dátum:2009
ISSN:1419-872X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 11 : 1-2 (2009), p. 5-26. -
További szerzők:Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Nótin Ágnes (1987-) (pszichológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM105304
035-os BibID:(Scopus)85131450455
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:HANNA - A Gamified Digital Supplementary Course Material Developed to Help Socially Disadvantaged Pupils Learn English / Szabó Fruzsina, Abari Kálmán, Balajthy Dániel, Polonyi Tünde
Dátum:2022
ISSN:642-1027
Megjegyzések:When it comes to language learning and teaching, one of the major issues that needs to be tackled is the large differences between students in terms of school performance, especially socially disadvantaged children who tend to lag behind their peers. Research on language teaching tends to focus on the average learner, thus leaving little room for students living and learning in low socio-economic regions (low SES). Central Europe, and particularly Hungary, displays one of the most considerate gaps in education, where disadvantaged regions and schools often underperform on the national curriculum tests. Innovation, alternative pedagogical methodologies and different mindset in teaching can bring about enhanced motivation, especially by employing digital devices and the elements of gamification. The purpose of our study is to introduce a new, tablet-based digital language course programme (HANNA), developed specifically for socially disadvantaged pupils in grades 5-7, which draws upon the teacher's role as a facilitator. The paper explains and describes the factors that contributed to designing the structure of HANNA, along with the organisation of the programme and the gamified elements that are meant to motivate students, thus providing an insight into material development specifically for disadvantaged pupils.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
digital course programme
gamification
motivation in language learning
Megjelenés:Teaching English with Technology. - 22 : 2 (2022), p. 51-68. -
További szerzők:Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Balajthy Dániel (1991-) (pszichológus) Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM083525
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status / Szabó Fruzsina, Polonyi Tünde, Abari Kálmán
Dátum:2019
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 9 : 2 (2019), p. 37-46. -
További szerzők:Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM113088
Cím:Válságok megelőzése és kezelése / szerk. Polonyi Tünde Éva; Abari Kálmán; Kiss Tamás
Dátum:2020
Megjelenés:Budapest : Oriold és Társai Kft., 2020
Terjedelem:372 p.
Megjegyzések:(A pszichológia gyakorlata, 2630-8207)
ISBN:978 615 5981 19 7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok szakkönyv
könyv
További szerzők:Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Kiss Tamás A pszichológia gyakorlata
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM082181
Cím:Innováció az oktatásban / szerk. Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina
Dátum:2019
Megjelenés:Budapest : Oriold és Társai Kft., 2019
Terjedelem:430 p.
Megjegyzések:(A pszichológia gyakorlata, 2630-8207)
ISBN:978-615-5443-94-7
Tárgyszavak:Orvostudományok Elméleti orvostudományok szerkesztés, szöveggondozás
könyv
További szerzők:Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) A pszichológia gyakorlata
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1