CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM119003
Első szerző:Buda Mariann (didaktikus)
Cím:Tények és tévhitek a hátrányos helyzetről egy új kutatás tükrében / Buda Mariann; Páskuné Kiss Judit ; Polonyi Tünde Éva ; Abari Kálmán
Dátum:2019
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 29 : 2 (2019), p. 245-248. -
További szerzők:Páskuné Kiss Judit (1964-) (pszichológus) Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM090352
035-os BibID:(Scopus)85099292917 (WOS)000605706400001
Első szerző:Polonyi Tünde Éva (pszichológus)
Cím:Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary / Polonyi Tünde, Balajthy Dániel, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Pásku Judit, Buda Mariann
Dátum:2023
ISSN:1360-3116 1464-5173
Megjegyzések:Our research attempts to explore the learning motivation patterns of Hungarian pupils from a low SES environment in order to develop an innovative foreign language teaching application. Pupils aged 10?14 were selected from 11 schools in a disadvantaged, low SES region of Hungary (N?=?523). We used online questionnaires: a demographic questionnaire, the School Climate Questionnaire and the Learning Motivation Questionnaire. Higher achieving students seem to be less competitive. The difference in motivation regarding maternal educational qualifications is insignificant. Motivational patterns are not affected by low SES, but by the pupils' affective bonding and attachment to their school. Schools' motivational profiles differ from each other significantly; however, this does not correlate with the number of low SES pupils.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
low SES
learning motivation
school climate
foreign language teaching
Megjelenés:International Journal of Inclusive Education. - 2023 (20239, p. 1-16. -
További szerzők:Balajthy Dániel (1991-) (pszichológus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus) Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) Páskuné Kiss Judit (1964-) (pszichológus) Buda Mariann (1955-) (didaktikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1