CCL

Összesen 13 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM098574
Első szerző:Horváth Zsófia
Cím:A szolnoki Gulyásfesztivál szerepe Szolnok város turizmusában és vendégkörének változása / Horváth Zsófia, Sánta Fanni, Kóródi Márta
Dátum:2015
ISSN:1585-6216 2560-2322
Megjegyzések:A gasztronómia ma márnemcsak mint a turisztikai szuprastruktúra által nyújtott szolgáltatás jelenik meg, hanem a gasztronómiai rendezvényeken az attrakciókínálat része is. A kutatás arra a kérdésre keresi a választ, hogy mi motiválja a résztvevőit a rendezvény meglátogatására, hogyan változnak a motivációk a visszatérő rendezvények esetében? A szekunder és a primer információk elemzésének eredménye a következő évek gasztrofesztiváljainak kommunikációjához adhat útmutatást.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
gasztronómia
turizmus
attrakciók
fesztiválok
motivációk
élménymenedzsment
Megjelenés:Economica. - 8 : 2 (2015), p. 57-63. -
További szerzők:Sánta Fanni Kóródi Márta (1961-) (közgazdász, közgazdász-tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM097030
Első szerző:Jóvér Vanda
Cím:Desztinációk ismertségének vizsgálata a lehatárolás összefüggéseiben / Jóvér Vanda, Bagdi Róbert, Kóródi Márta
Dátum:2019
ISSN:2560-2322
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Economica. - 10 : 1 (2019), p. 8-12. -
További szerzők:Bagdi Róbert (1978-) (történész, geográfus) Kóródi Márta (1961-) (közgazdász, közgazdász-tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM100846
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:A másodlagos utazási motivációk megjelenése a vízparti turizmusban / Kóródi Márta
Dátum:2012
ISSN:0013-0427
Megjegyzések:A vízpart, mint látogatóhely turistái sajátis fogyasztói szokásokkal rendelkeznek. Mivel az alapmotiváció kielégítéséhez kapcsolódó szolgáltatások olcsók, a látogatóhelyi bevétel növelésének egyik lehetősége a másodlagos motivációkon alapuló szolgáltatások kínálata. E motivációkra egy visszatérő kutatás 2013-as eredményeiből és az előző évek összehasonlításra is alkalmas eredményeiből lehet következtetni. A tanulmány ezeket a lehetőségeket vonultatja fel.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
attrakció
animáció
elégedettség
élménymenendzsment
Megjelenés:Economica. - 5 : 2 klsz. (2012), p. 94-102. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM100361
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Az ifjúsági turizmus motivációi francia és angol egyetemisták megkérdezése alapján / Kóródi Márta
Dátum:2014
ISSN:1585-6216 2560-2322
Megjegyzések:Két külföldi kutatói rövid tanulmányút eredményeit foglalja össze a tanulmány a téma magyarországi helyzetképének felvázolásával. A három ország három városának (Bordeaux - Franciaország, Durham - Egyesült Királyság, Szolnok - Magyarország) felsőoktatásban tanuló diákjai körében végzett felmérés elemzésének eredményei összehasonlítva kerülnek bemutatásra az azonosságokat és különbözőségeket kiemelve. A feltárt fogyasztó szokások eltérősége a kínálat kialakításának gyakorlatában a továbbiakban hasznosítható.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
ifjúsági turizmus
motiváció,
utazási döntés
Megjelenés:Economica. - 7 : 2 (2014), p. 240-245. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM098604
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:A helyi termékek interpretációs lehetőségei és szerepük a desztináció fejlesztésében / Kóródi Márta, Bakos Róbertné, Kalmárné Rimóczi Csilla, Savella Orsolya, Mondok Anita, Németh Miklós
Dátum:2014
ISSN:1585-6216 2560-2322
Megjegyzések:A vidéki turizmus a helyi gazdaság egyre növekvő tényezője Európában a vidéki turizmus. A vidéki turizmus számára olyan termékelemekre van szükség, amelyek közvetlenül a vidéki élményen alapulnak, mint például a természeti adottságok, a technikai látnivalók, vagy a különleges tevékenységek bemutatói. A vizsgálat ezeket a termékeket elemzi, összegyűjtve az interpretációs módszereket, amelyek különösen a vidéki turizmusban jellemzőek. A vidéki turisztikai termékfejlesztés hatásai közötti interakciós rendszereket vizsgálja a kutatás. Ezen kívül elemzi a vidékfejlesztés és a turizmusfejlesztés kölcsönhatását. A vidék jövőjének egyik útja lehet a vidéki turizmus fejlesztése, lehetőséget adva alternatív tevékenységek végzésére és ezáltal jövedelemszerzésre. Többek között ide tartozik a gasztronómiai turizmus, ami főként a hagyományokon alapul. Nagyon közel áll a vidéki emberekhez, együtt élnek a hagyományokkal és könnyen azonosulnak vele. A turistát a természetes kíváncsiság hajtja, hogy megkóstolja a vidéki kistérségek gasztronómiai ajánlatait. Ez a kereslet indukálhatja a fejlődést és a további tudatos termékfejlesztést.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
vidéki turizmus
helyi termékek
ineraktivitás
kézművesség
gasztronómia
Megjelenés:Economica. - 7 : 1 (2014), p. 113-116. -
További szerzők:Bakos Róbertné (1962-) (közgazdász) Kalmárné Rimóczi Csilla (1978-) (közgazdász) Savella Orsolya (1980-) (testnevelő tanár) Mondok Anita (1979-) (közgazdász) Németh Miklós (1955-) (biológia-kémia szakos tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM098578
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Tanulásmódszertani innovációk / Kóródi Márta
Dátum:2015
ISSN:1585-6216 2560-2322
Megjegyzések:A harmadik évezred tanulási helyszíne a hagyományos iskolapadból áttevődik a virtuális térbe, az online tanulás egyre nagyobb hangsúlyt kap. Afelsőoktatásban is megnőtt a nem hagyományos tudásközvetítés szerepe, a szinte bárhonnan elérhető, sokszínű kurzusok ?webináriumok - hozzáférhetőségük, rugalmas-ságuk, gazdaságosságuk és nem utolsósorban társadalmi érvényességük miatt a világon mindenütt népszerűek. Az online tanulás gyökerei a klasszikus értelemben vett távoktatásban keresendők, a digitális képzésmenedzsment felváltotta a nyomtatott tanulócsomagon és beküldendő feladatokon alapuló rendszereket. Az online kapcsolattal válik teljessé és tölti be maradéktalanul a fogalmában rejlő funkciókat a távoktatás. A módszertan innovációit gyűjti össze a tanulmány.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
online tanulás
tanulástámogatás
távoktatási képzési modell
Megjelenés:Economica. - 8 : 1 Klsz. (2015), p. 92-95. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM098577
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Kompetenciamegfeleltetés a felnőttképzés gyakorlatában / Kóródi Márta, Bakos Róbertné, Ipacs Virág Réka
Dátum:2015
ISSN:1585-6216 2560-2322
Megjegyzések:A felnőttképzésbe jelentkező, különböző tapasztalattal, megszerzett és gyakorolt kompetenciákkal, készségekkel rendelkező képzésben résztvevő számára nagy jelentőséggel bír a már meglévő kompetenciáinak elismerése, elismertetése. Ennek lehetőségeit és módszereit tárgyalja a tanulmány riportként rögzítve, választ kapva a nem formalizált kompetencia elismerésre vonatkozó dilemmákra, kérdésekre.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
felnőttképzés
képzési körök
kompetencia megfeleltetés
Megjelenés:Economica. - 8 : 1 Klsz.(2015), p. 66-69. -
További szerzők:Bakos Róbertné (1962-) (közgazdász) Ipacs Virág Réka
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM097561
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Generációspecifikus kínálatmenedzsment a turizmusban / Kóródi Márta
Dátum:2018
ISSN:2560-2322
Megjegyzések:Mind a turisztikai szolgáltatók számára, mind a turizmusfejlesztéssel foglalkozók számára egyre nagyobb jelentőséggel bír a generációs szempontok figyelembe vétele. Klasszikusan a humán erőforrás gazdálkodással foglalkozók tevékenységében merül fel, mint a kínálat szerves részeként megjelenő személyes szolgáltatásokat nyújtó munkatársak esetében szerepet játszó tényező. A másik, de nem másodlagos szempont a kereslet generációs jellemzőivel függ össze, aminek tükröződnie kell a szolgáltatás-kínálatban is. A generációs keresleti jellemzők primer, megkérdezésen alapuló módszerrel kerülnek beazonosításra, a kínálat elemzésére megfigyeléssel kerül sor a minőségi védjeggyel jelzett négycsillagos szállodák körében. A kapott eredmények összehasonlítása a generációs igényekhez alkalmazkodás mértékére enged következtetni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
turizmus menedzsment
generációk
munkaerőpiac
szolgáltatás piac
kínálat
Megjelenés:Economica. - 9 : 3 (2018), p. 21-26. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM097173
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Differential supply management by age in hotel tourism products / Kóródi Márta
Dátum:2019
ISSN:2560-2322
Megjegyzések:In the development of hotel product strategies, the proportion of diversification and differentiation is a major decision that the hotel offers a wider range of services, which will help to find most suitable for guests, or narrows down its targeted segments and provides them with specific supply elements. One segmentation aspect could be the age of guests. The most prominent and identifiable age group in the supply is the senior, which has always been important for hotels. They have the off-season demand, predictable and well-known needs, their satisfaction is easily accessible. The research is looking for the answer to the question of whether the hotels have the opportunity of acquire the senior segment and what are the special features of the products recommended for them. Parts related to the topic of tourism marketing literature have been reduced to the accommodation services in the secondary information processing section of this paper. This is followed by the identification of the segment's booking and residence habits. Primary analysis of supply will be by observation of collecting and comparing the hotels' offerings to senior guests.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
hotel management
hotel product differentiation
segmentation by age
product development
experience management
Megjelenés:Economica. - 10 : 2 (2019), p. 27-33. -
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00006
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM097172
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Guesthouse catering facility as an experience generatorin electronic communication of hungarian rural tourism supply / Kóródi Márta, Bakos Róbertné
Dátum:2019
ISSN:2560-2322
Megjegyzések:Based on the model of tourism experience components, the experience basis and experience generators allow the creation of experience promises, the formation of experience imagination and the realization of experience. The catering facilities of rural tourism cannot be considered as a part of the experience basis from the point of view of supply due to the legislative framework i.e. the limited availability of catering services. At the same time, demand considers as an essential supply element the countryside flavours, the tasting of traditional gastronomy in terms of both the endowment and the availability and from the professional point of view, the appearance of a supply element in rural tourism in Hungary is unquestionable. The exploratory research covers the entire range of qualified accommodation based on the FATOSZ (Hungarian National Association of Rural and Agrotourism) electronic communication database, analyses the experience promises based on the aspects developed according to the topic, identifying their experience basis or experience generator characteristics, looking for the relationship between quality and the gastronomic experiences.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
rural tourism
tourist supply
differentiation
experience management
Megjelenés:Economica. - 10 : 2 (2019), p. 15-20. -
További szerzők:Bakos Róbertné (1962-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM097631
Első szerző:Mondok Anita (közgazdász)
Cím:A nem formális képzések rendszerének kialakítási lehetőségei a turisztikai szolgáltatók számára / Kóródi Márta, Várhelyi Tamás, Mondok Anita
Dátum:2009
ISSN:1585-6216
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Economica. - Klsz. (2009), p. 5-11. -
További szerzők:Kóródi Márta (1961-) (közgazdász, közgazdász-tanár) Várhelyi Tamás (1962-) (közgazdász, orvos, informatikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM097694
Első szerző:Savella Orsolya (testnevelő tanár)
Cím:Egészségturizmus, mint egészségmagatartás-formáló színtér -jövőbeni kutatási irányok bemutatása / Savella Orsolya, Kóródi Márta
Dátum:2018
ISSN:2560-2322
Megjegyzések:Az egészségturizmus -ezen belül főként a wellness turizmus -sajátos eszközei által nemcsak a pihenés, kikapcsolódás élményével, hanem az informális tanulás útján történő, egészségre irányuló ismeretszerzés lehetőségével is rendelkezik. Jelen tanulmány egy alapkutatás eredményeire támaszkodva fogalmaz meg további kutatási irányokat, melyek alapot biztosíthatnak arra, hogy a turizmus szóban forgó ágazata hatékony egészségnevelési színtérré váljon.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
egészségturizmus
egészségmagatartás
egészségnevelési színtér
Megjelenés:Economica. - 9 : 3 (2018), p. 1-5. -
További szerzők:Kóródi Márta (1961-) (közgazdász, közgazdász-tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2