CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM063970
Első szerző:Dávid Lóránt (1968-)
Cím:A Tisza-tó imázsa és márkázottsága / Dávid Lóránt, Kóródi Márta, Puczkó László, Vasvári Mária
Dátum:2010
Tárgyszavak:Természettudományok Földtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Turizmus Bulletin. - 14 : 1-2 (2010), p. 85-92. -
További szerzők:Kóródi Márta (1961-) (közgazdász, közgazdász-tanár) Puczkó László Vasvári Mária (1984-) (geográfus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM089313
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Motivations and experiences concepts in the travel decisions of domestic tourists of the ", Hungarian Great Plain" / Kóródi Márta, Mondok Anita, Dávid Lóránt Dénes, Szabó Attila
Dátum:2020
ISSN:2065-1198 2065-0817
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:GeoJournal of Tourism and Geosites. - 32 : 4 (2020), p. 1347-1354. -
További szerzők:Mondok Anita (1979-) (közgazdász) Dávid Lóránt (1968-) (geográfus) Szabó Attila Péter (1974-) (biológus ökológus)
Pályázati támogatás:TOP-5.1.1.-15-JN1-2016-00001
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM083033
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:The Uniqueness Of The Hungarian Rural Tourism Supply / Kóródi Márta, Dávid Lóránt Dénes
Dátum:2019
ISSN:1804-5650
Megjegyzések:In an increasingly competitive market for tourism service providers, it is possible to improve or preserve positions by providing a special, high-experience content assortment. Uniqueness should also be emphasized in order to increase the attractiveness of rural tourism in Hungary. From a professional point of view, the necessity of supplying basic service items (ubiquity) and the special elements (uniqueness) are unquestionable in national rural tourism, but their actual optimal proportion is undetermined. The aim of the research is to investigate the uniqueness of rural tourism products, to identify which ones are the general and the specific elements of supply. The questions of the exploratory research will be answered by analysing a database of registered service providers of FATOSZ (Hungarian National Association of Rural and Agrotourism) based on a set of criteria designed to measure uniqueness. Data from the primary observation were analysed using descriptive statistical methods and contextual analysis. The main findings of the research were related to the experience content, which are closely related to the accommodation, environment and tourists' activity during the stay.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
tourism development
tourist supply
differentiation
rural tourism
uniqueness
experience management
rural development
Megjelenés:Journal of Tourism and Services. - 10 : 19 (2019), p. 24-39. -
További szerzők:Dávid Lóránt (1968-) (geográfus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM109093
035-os BibID:(Scopus)85153797580
Első szerző:Mondok Anita (közgazdász)
Cím:The contradictious expectations of the actors of the tourism organizational and consumer market in sustainable destination development / Anita Mondok, Márta Kóródi, József Kárpáti, Ilona Edit Pallás, Fredrick Collins Adol Gogo, Lóránt Dénes Dávid
Dátum:2023
ISSN:2065-1198 2065-0817
Megjegyzések:The Lower-Ipoly area, located in the north-central region of Hungary, has linear extension. In terms of the specific location and the unfavourable demographics tourism development faces difficulties in this heterogeneous area. The aim of the research is to identify the needs of prospective travellers and decision makers toward future developments in tourism in the indicated region. The paper summarizes the results of a survey, identifying the opinions of organizational and consumer market stakeholders, their similarities and differences in terms of expectations for tourism developments. This study covers the types of tourism and product elements that can potentially be developed sustainably.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
tourism development
destination management
actors of tourism market
sustainable development
Megjelenés:GeoJournal of Tourism and Geosites. - 46 : 1 (2023), p. 200-207. -
További szerzők:Kóródi Márta (1961-) (közgazdász, közgazdász-tanár) Kárpáti József (1975-) (közgazdász) Pallás Ilona Edit Gogo, Fredrick Collins Adol Dávid Lóránt (1968-) (geográfus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1