CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM100617
Első szerző:Albert-Tóth Attila
Cím:Szállodamenedzsment / Albert-Tóth Attila, Kóródi Márta, Kovács Tibor, Gyurácz-Németh Petra
Dátum:2011
Megjegyzések:Adott desztináció turizmusának sikeressége jelentős mértékben függ a terület fejlettségétől, fogadási feltételeitől, a szolgáltató szféra jelenlététől, minőségétől, vagyis a turisztikai infrastruktúrától valamint az elsődleges és másodlagos szuprastruktúrától. A szálláshelyszolgáltatás az elsődleges szuprastruktúra része. A következő fejezet a szálláshelyszolgáltatás menedzseléséhez nyújt alapinformációkat, jellemzi a szálláshelypiac helyzetét, a szállodák tevékenységét, a munkafolyamatok szervezésének és az operatív gazdálkodásnak egyes elemeit, a fejlesztések megvalósításának lehetőségeit és technikáit, valamint a stratégiaalkotáshoz felvázolja a szállodaipart érintő trendeket. A tevékenység történetével nem foglalkozik, de - mint a mottó is jelzi - elhagyhatatlan része a hagyományok tanulságainak áttekintése is a menedzsment tanulmányozásának. A szállodamenedzsment módszereinek megválasztásánál többszempontú megközelítést kell alkalmazni. Klasszikusan, egyrészt mérlegelni kell az adott intézkedés hatását a vendégek várható elégedettségére, mint legfőbb szakmai célra. Hangsúlya különösen azon esetekben erős, amikor a vendég csaknem a teljes tartózkodási idejét a szállodában tölti. Ekkor a fogadó települést, az országot is megítélik a szállodás munkája alapján. Másrészt minden döntés hatással van a pénzügyi, vagyoni és jövedelmi helyzetre, értékelni kell a tulajdonosi szempontokat az üzemeltetői érdekeken keresztül. A felelősség a profitért olyan kényszer, ami alapvetően befolyásolja a menedzsment napi munkáját. Meg kell jegyezni azonban, hogy ahány szálloda, annyi szervezési és gazdálkodási stratégia és taktika, általános legjobb megoldás nincs, adott környezeti elemek által meghatározott szituációban kell az elméleti ismeretek birtokában és más szállodák példáiból kiindulva a konkrét problémát felismerni és megoldani. Ehhez a problémakezeléshez nyújtanak fogódzót az esettanulmányok és a belinkelt példaanyag, hiszen nagyon sok jó példa, gyakorlat, kezdeményezés van a szállodaiparban, amit érdemes átgondolni.
ISBN:978-963-642-433-6
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
szállodapiac
szállodaszervezés
szállodaberuházások
szállodatrendek
Megjelenés:Turizmusmenedzsment / szerk. Aubert Antal. - p. [oldalszám nélküli elektronikus kiadvány]. -
További szerzők:Kóródi Márta (1961-) (közgazdász, közgazdász-tanár) Kovács Tibor Gyurácz-Németh Petra
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1