CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM101997
Első szerző:Balázs Patrícia (gazdaságinformatikus)
Cím:Mathability and exploring mathematical skills of programmers with exercises' annotations / Balázs Patrícia, Biró Piroska, Kádek Tamás, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2021
Megjegyzések:The Faculty of Informatics at the University of Debrecen has been using software (ProgCont) to automatically evaluate programming tasks for almost a decade. The data collected during this period has recently made it possible to carry out various pedagogical studies. These investigations are needed to improve the system's feedback extending the fields where we can apply it: originally in competitions and later in classroom teaching or stand-alone preparation. Our previous studies have shown that enhancing the system's feedback can play an essential role in this respect, for which we have developed an annotation technique. Our paper focuses our investigations on mathability, examining students' performance in solving tasks that require mathematical skills, using the possibilities offered by annotations.
ISBN:978-1-6654-2495-0
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:12th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2021: Proceedings / ed. Jan Nikodem, Ryszard Klempous. - p. 347-350. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM104355
035-os BibID:(WOS)000918377300006 (Scopus)85139074166
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:A New Method to Increase Feedback for Programming Tasks During Automatic Evaluation : test case annotations in ProgCont System / Piroska Biró, Tamás Kádek, Márk Kósa, János Pánovics
Dátum:2022
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:The unexpected challenges posed by the pandemic also have transformed university education. Information technology is still the most advantageous field, as IT tools in education are more widespread. We have been using the ProgCont system for automatic evaluation of programming tasks since 2011 at the Faculty of Informatics of the University of Debrecen. The system's responsibilities have expanded over the years, and due to the pandemic, it will have to play a more significant role in self-preparation. Initially, we used the system to evaluate competitive tasks and later examinations. In this period, the feedback was limited to accepting or rejecting the submitted solutions. A submitted solution is accepted if the application produces the appropriate output for the problem's input. Usually, we test the submissions with several inputs (test cases) for each problem. To provide additional information about the reason for rejection, we would like to supplement test cases with comments (annotations) that identify the test cases' unique properties. Our goal is to help identify the subproblems that need improvement in case of a partially correct solution. In our article, we would like to present the potential of this development. We chose a problem that received an impressive number of solutions. We created new test cases for the problem with annotations, and by re-evaluating the submissions, we compared how much extra information students and instructors obtained using the annotations. The presented example proves that this new development direction is necessary for students' self-preparation and increases differentiated education possibilities.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
ProgCont system
programming education
automatic solution evaluation
test case annotations
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 19 : 9 (2022), p. 103-116. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM098068
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Test case annotation of programming tasks in the ProgCont system for differential education and strengthening stand-alone preparation opportunities / Biró Piroska, Kósa Márk, Pánovics János, Kádek Tamás
Dátum:2021
ISSN:2340-1117
Megjegyzések:At the Faculty of Informatics of the University of Debrecen, we have been using the self-developed ProgCont system for automatic and objective evaluation of programming tasks since 2011. We initially developed the software to organise competitions, but we quickly involved it in teaching programming subjects. As an answer to the challenges caused by the pandemic, recently, we have tried to make the system suitable for supporting stand-alone preparation, which nowadays has an increasing role in education. Until 2021, evaluating the solution submitted in the ProgCont system has only returned with accepted or rejected judgments. Even if the system evaluates a submission with several test cases, we could produce the acceptance rate only. In the case of a rejected solution, this tells nothing about the programming mistakes which cause the malfunctioning. To improve our system's feedback, we expanded the system with the possibility to annotate the problem's test cases so that we can assign several different labels to each. The labels briefly describe which situations are covered by the attached test cases. Whit the help of these, students and instructors can see not only a percentage of the test cases where the submitted program failed but also how these test cases differ from the ones where the solution was accepted. Creating expressive annotations is a complex task, usually requiring rethinking and newly created test cases. We first tested this idea on a problem that was available for the public, and so was it widely solved. After the early promising results, armed with the first experience, we focused on an earlier organised exam and its tasks. This experiment gives the possibility to evaluate the students' performance, identify the typical programming mistakes, and compare the class groups involved in the exam. In our article, taking advantage of the test case annotation option, we examine the set of tasks on the selected exam. The exam contained four assignments and completed by three class groups, with 16-17 participants in each. Three of the tasks had more than 100 submissions, which can be effectively analysed using the standard pedagogical research methods. We compare student's and each group's performance to give the instructors more significant insight, thus amplifying the opportunity for differentiated teaching. Given that the exam tasks are later always made public, a new set of well-annotated tasks will be available for preparing, making it much easier for the students to identify mistakes during programming. An annotated set of tasks can be used much more effectively for stand-alone preparation, the role of which is greatly appreciated in this period of the pandemic.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok konferenciacikk
Megjelenés:EDULEARN Proceedings. - 13 (2021), p. 5433-5441. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus) Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM098072
Első szerző:Pánovics János (programtervező matematikus)
Cím:Programozási feladatok megoldásaiban elkövetett hibák felderítése annotációk segítségével a ProgCont rendszerben / Pánovics János, Kádek Tamás, Biró Piroska, Kósa Márk
Dátum:2021
ISSN:2734-6757
Megjegyzések:A járványhelyzet okozta kihívásokra reagálva a Debreceni Egyetemen Informatikai Karán is több ízben kellett átállni a távolléti oktatásra. Ez az oktatási forma lényegesen több önállóságot feltételez a hallgatók részéről, melyben megnő az önálló felkészülés szerepe. Több mint egy évtizedes múltra visszatekintő ProgCont rendszerünkben is szükségessé vált, hogy reagáljunk az ebből adódó kihívásokra. Az önálló felkészülést azzal kívántuk segíteni, hogy javítjuk a rendszer automatikus visszajelzéseit, olyan új annotációkkal ellátva a kitűzött feladatok részfeladatait, melyek segítenek a részben jó megoldásokban fellelhető hibák feltárásában. Cikkünkben bemutatjuk az annotációk kialakításának útját, három különböző felhasználási területet alapul véve, és összefoglaljuk az új technikának köszönhető tapasztalatokat és eredményeket.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
ProgCont rendszer
annotációk
automatizált kiértékelés
programozás
Megjelenés:XXII. Energetika-Elektrotechnika - ENELKO és XXXI. Számítástechnika és Oktatás : SzámOkt Multi-konferencia / szerk. Sebestyén-Pál György, Szabó Loránd. - p. 81-85. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1