CCL

Összesen 12 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM101997
Első szerző:Balázs Patrícia (gazdaságinformatikus)
Cím:Mathability and exploring mathematical skills of programmers with exercises' annotations / Balázs Patrícia, Biró Piroska, Kádek Tamás, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2021
Megjegyzések:The Faculty of Informatics at the University of Debrecen has been using software (ProgCont) to automatically evaluate programming tasks for almost a decade. The data collected during this period has recently made it possible to carry out various pedagogical studies. These investigations are needed to improve the system's feedback extending the fields where we can apply it: originally in competitions and later in classroom teaching or stand-alone preparation. Our previous studies have shown that enhancing the system's feedback can play an essential role in this respect, for which we have developed an annotation technique. Our paper focuses our investigations on mathability, examining students' performance in solving tasks that require mathematical skills, using the possibilities offered by annotations.
ISBN:978-1-6654-2495-0
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:12th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2021: Proceedings / ed. Jan Nikodem, Ryszard Klempous. - p. 347-350. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM114559
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Task annotation capabilities of the Progcont System in practice / Biró Piroska, Kádek Tamás
Dátum:2023
Megjegyzések:The ProgCont system has been developed since 2011 by the lecturers of the Faculty of Informatics of the University of Debrecen, and since 2014 the software, originally intended for competitions, has been intensively used for the assessment of various programming courses. The ProgCont system helps to evaluate practical programming tasks by automatically compiling and running the source code and checking the output of the program. The system can be used not only by the citizens of the University of Debrecen, but the current collection of 354 exercises and the possibility of automatic evaluation of the source code submitted for these exercises is publicly available to anyone. It was also used for the evaluation of homework assignments in the subject Data Structures and Algorithms in C# programming language at the Faculty of Economics, Socio-Human Sciences and Engeneering, Sapientia Hungarian University of Transylvania in 2021.The ProgCont system bases the evaluation of the assignments on the results of running the submitted solutions in several different entries. Although the public interface only shows students an aggregated result (how many inputs gave the correct answer and how many did not), the system's database allows us to explore deeper correlations. In recent years, the possibility of annotating test cases uploaded to ProgCont has been introduced, allowing the sub-tasks covered by each test case to be marked. In the case of annotated test sets, some of the solutions are already good. Of course, test cases can also be modified and annotated afterwards, giving the teacher a better insight into previously submitted but not quite-perfect solutions. In this article, we will look at the source code submitted in the context of the Data Structures and Algorithms object in the C# programming language. In order to get a complete picture of some problems, we will complete and annotate the test cases and then re-evaluate the submitted solutions. The results of our study provide important feedback to instructors on what students have difficulty solving tasks and can be incorporated into future teaching of the subject, which can increase student achievement.
ISBN:978-973-53-3038-5
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
ProgCont system
automatic task evaluation
programming education
annotations
Megjelenés:Challenges in the Carpathian Basin / Nagy Benedek; Fejér-Király Gergely; György Ottilia; Ilyés László; Kassay János; Madaras Szilárd; Péter Emőke-Katalin. - p. 318-327. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM107168
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:The Impact of Distance Learning on the ProgCont System after Pandemic / Biró Piroska, Kádek Tamás
Dátum:2022
Megjegyzések:In the spring semester of the 2019/2020 academic year, the pandemic had a major impact on education. Within a week, our faculty switched from traditional to distance education, a huge challenge for teachers and students alike. Looking back over two years, we can say that some of the techniques introduced due to the sudden change will stay with us for the long term. Analyzing the first-semester implementation of distance education has already been done in many ways. With our data collected by the ProgCont System, we also want to draw conclusions and summarize experiences in our narrower environment, highlighting particularly those elements that have proved to be time-proof. In our article, we studied the changes in students' programming assignment submission patterns and performance by examining the ProgCont system database and comparing it with the same periods in previous semesters. We use this to infer our system's future potential uses and collect the possible directions for improvement.
ISBN:978-84-09-45476-1
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
ProgCont system
automated evaluation
distance education
programming
Megjelenés:ICERI2022 Proceedings / Luis Gómez Chova; Agustín López Martínez; Joanna Lees. - p. 8729-8735. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM104355
035-os BibID:(WOS)000918377300006 (Scopus)85139074166
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:A New Method to Increase Feedback for Programming Tasks During Automatic Evaluation : test case annotations in ProgCont System / Piroska Biró, Tamás Kádek, Márk Kósa, János Pánovics
Dátum:2022
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:The unexpected challenges posed by the pandemic also have transformed university education. Information technology is still the most advantageous field, as IT tools in education are more widespread. We have been using the ProgCont system for automatic evaluation of programming tasks since 2011 at the Faculty of Informatics of the University of Debrecen. The system's responsibilities have expanded over the years, and due to the pandemic, it will have to play a more significant role in self-preparation. Initially, we used the system to evaluate competitive tasks and later examinations. In this period, the feedback was limited to accepting or rejecting the submitted solutions. A submitted solution is accepted if the application produces the appropriate output for the problem's input. Usually, we test the submissions with several inputs (test cases) for each problem. To provide additional information about the reason for rejection, we would like to supplement test cases with comments (annotations) that identify the test cases' unique properties. Our goal is to help identify the subproblems that need improvement in case of a partially correct solution. In our article, we would like to present the potential of this development. We chose a problem that received an impressive number of solutions. We created new test cases for the problem with annotations, and by re-evaluating the submissions, we compared how much extra information students and instructors obtained using the annotations. The presented example proves that this new development direction is necessary for students' self-preparation and increases differentiated education possibilities.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
ProgCont system
programming education
automatic solution evaluation
test case annotations
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 19 : 9 (2022), p. 103-116. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM099905
035-os BibID:(Scopus)85121574900
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:The Mathability of Computer Problem Solving with ProgCont / Biró Piroska, Kádek Tamás
Dátum:2022
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:In the teaching/training of programmers, the development of mathematical skills is given as much priority as that of IT skills. A complex IT problem solution is inconceivable without adequate mathematical background knowledge. In our research, we would like to show this connection through the analysis of programming tasks, for which we use the automatic solution evaluation system developed by the Faculty of Informatics of the University of Debrecen almost a decade ago and the data accumulated during its use. We examine the effectiveness of users in solving programming tasks that require mathematical and IT knowledge, compare performance in different programming languages, and look for topics where improvement is needed. The results show that, contrary to our expectations, students perform better on tasks that require both mathematics and informatics skills.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
ProgCont system
automated evaluation
programming
mathability
computer problem solving
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 19 : 1 (2022), p. 77-91. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM098505
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Facilitating the use of the progcont system for novice programmers with test case annotations / Biró Piroska, Kádek Tamás, Pánovics János
Dátum:2021
Megjegyzések:At the Faculty of Informatics of the University of Debrecen, we have been using the ProgCont system to evaluate programming tasks since 2011. Our students encounter this software in our programming competitions, in class and during exams. The system works by compiling the source code submitted by the student, then typically running (testing) it several times and checking the results of the run. The tasks set out in the system specified in detail what input the submitted program should expect and also indicates the format in which the result should be presented. Of course, the functions and features of the system must also be demonstrated to the students so that they can work with it effectively. For this reason, we have put together several exercises to give elementary examples of how to use the system. The importance of the system is growing year by year, and during the recent pandemic, we have tried to take advantage of the benefits of automatic assessment in the context of self-study. One of the difficulties is that the familiarisation with the system in distance education takes place with significantly less instructor supervision. The use of the system has to be learned independently. In response to the latter challenges, we have embarked on a journey to improve the system's feedback. We aim to provide automatic help for incorrect solutions submitted, especially during stand-alone preparation, to help identify the source of the error. For this purpose, in many cases, we have reformulated the inputs for testing the programs submitted for each task and provided them with labels (annotations) that highlight the specificity of the input. The result of the evaluation of a failed program shows which tests with specific features the program failed. We would like to use this technique in the exercises to learn the ProgCont system too. This article presents new annotations for 3X3 exercises that we recommend to students in the initial phase of getting acquainted with the system. The exercises themselves have been available in the system for several years, so we have been able to test the new annotations by re-evaluating the previous solutions with new annotated test cases. As a result, we are replacing instructor assistance lost due to distance education, providing developers with important information on how to adapt the system to make it easier to use, and supporting instructors by highlighting typical mistakes made by students; they could incorporate this knowledge into the curriculum when attendance education is restored.
ISBN:978-84-09-34549-6
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
ProgCont system
automatic evaluation
test case annotations
programming tasks
Megjelenés:ICERI2021 Proceedings : 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation. - p. 4951-4956. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM098071
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:How can the ProgCont system help with programming education during a pandemic? / Biró Piroska, Kádek Tamás
Dátum:2021
Megjegyzések:The ProgCont system has been developed by the lecturers of the University of Debrecen since 2011, initially mainly for IT competitions. Over the past decade, the system's scope has grown, with an increasing emphasis from competitions to the day-to-day tasks of programming education: use it in practice classes, examinations, at-home preparation, and further competitions. One of the most important features of the ProgCont system is that it automatically and objectively evaluates solutions for programming tasks in source code by compiling and running the source code and outputting the programs as expected output. We have been continuously thinking about integrating the system into programming education. Several examination tasks, practice tasks and adjusted web applications have been developed for the system. Due to the pandemic, such online tools have suddenly become much more valuable. In our article, we summarize past experiences and our responses to the challenges posed by a pandemic.
ISBN:9789735327521
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
ProgCont system
automatic evaluation of tasks
programming education
Megjelenés:15th International Conference on Economics and Business: Challenges in the Carpathian Basin : Global Challenges - Local Answers. Interdependencies or Slobalisation? / ed. Bíró Bíborka Eszter, Csata Andrea, György Ottilia, Kassay János, Koroseczné Pavlin Rita, Madaras Szilárd, Pál László, Péter Katalin, Szőcs Attila, Tánczos Levente József, Telegdy Balázs. - p. 179-191. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM098068
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Test case annotation of programming tasks in the ProgCont system for differential education and strengthening stand-alone preparation opportunities / Biró Piroska, Kósa Márk, Pánovics János, Kádek Tamás
Dátum:2021
ISSN:2340-1117
Megjegyzések:At the Faculty of Informatics of the University of Debrecen, we have been using the self-developed ProgCont system for automatic and objective evaluation of programming tasks since 2011. We initially developed the software to organise competitions, but we quickly involved it in teaching programming subjects. As an answer to the challenges caused by the pandemic, recently, we have tried to make the system suitable for supporting stand-alone preparation, which nowadays has an increasing role in education. Until 2021, evaluating the solution submitted in the ProgCont system has only returned with accepted or rejected judgments. Even if the system evaluates a submission with several test cases, we could produce the acceptance rate only. In the case of a rejected solution, this tells nothing about the programming mistakes which cause the malfunctioning. To improve our system's feedback, we expanded the system with the possibility to annotate the problem's test cases so that we can assign several different labels to each. The labels briefly describe which situations are covered by the attached test cases. Whit the help of these, students and instructors can see not only a percentage of the test cases where the submitted program failed but also how these test cases differ from the ones where the solution was accepted. Creating expressive annotations is a complex task, usually requiring rethinking and newly created test cases. We first tested this idea on a problem that was available for the public, and so was it widely solved. After the early promising results, armed with the first experience, we focused on an earlier organised exam and its tasks. This experiment gives the possibility to evaluate the students' performance, identify the typical programming mistakes, and compare the class groups involved in the exam. In our article, taking advantage of the test case annotation option, we examine the set of tasks on the selected exam. The exam contained four assignments and completed by three class groups, with 16-17 participants in each. Three of the tasks had more than 100 submissions, which can be effectively analysed using the standard pedagogical research methods. We compare student's and each group's performance to give the instructors more significant insight, thus amplifying the opportunity for differentiated teaching. Given that the exam tasks are later always made public, a new set of well-annotated tasks will be available for preparing, making it much easier for the students to identify mistakes during programming. An annotated set of tasks can be used much more effectively for stand-alone preparation, the role of which is greatly appreciated in this period of the pandemic.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok konferenciacikk
Megjelenés:EDULEARN Proceedings. - 13 (2021), p. 5433-5441. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus) Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM091030
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Automatic Evaluation of Programming Tasks at the University of Debrecen / Piroska Biró, Tamás Kádek
Dátum:2020
ISSN:2340-1079
Megjegyzések:The need for computer-assisted evaluation of programming tasks has existed at the University of Debrecen ever since IT education began at the Faculty of Informatics. The introduction of automatic evaluation was mainly driven by the dynamically growing number of students. As a result, a number of smaller and larger applications were developed which automated the compilation, execution, and evaluation process. Although there were a lot of similar programs in the past, and many of them were deployed in national and international competitions, we saw the need to develop our own software to fully serve local needs. Based on previous experience, we created a single system integrating the automatic evaluation of programming competitions, examinations, and exercises in 2011. The system has been proven in numerous national and international competitions, so we found the time was ripe to offer it to users outside our university, such as high school, college, and university teachers. We believe that this knowledge and these resources can contribute to the success of secondary school programming education. We hope to give teachers a tool that will make it easier for them to evaluate programming tasks. In this article, we compare our system, called ProgCont (Programming Contest), with other applications that perform similar tasks. In addition, we would like to introduce the API of ProgCont developed for the public, its capabilities, as well as the method we use to perform the evaluation.
ISBN:978 84 09 17939 8
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
ProgCont system
automated evaluation
programming
Megjelenés:INTED2020 : Conference Proceedings / ed. by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. - p. 3522-3527. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.4.4.-16-2017-00023
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM091035
Első szerző:Kádek Tamás (programtervező matematikus)
Cím:A távolléti oktatás hatásai a ProgCont rendszerre / Kádek Tamás, Biró Piroska
Dátum:2020
ISSN:2734-6757
Megjegyzések:A 2019/2020-es tanév tavaszi félévére a világjárvány rányomta bélyegét. Egy hét alatt álltunk át a jelenléti oktatásról a távolléti oktatásra. Sajnos úgy tűnik, hogy a következő félévek menetrendjét továbbra is hátrányosan befolyásolja az így kialakult helyzet. Ebből kifolyólag az első távolléti oktatást megvalósító félév elemzését már sokan, sokféleképpen elvégezték. A rendelkezésünkre álló adatok segítségével a szűkebb környezetünkben mi is szeretnénk levonni a tanulságokat és összegezni a tapasztalatokat. Cikkünkben a ProgCont rendszer adatbázisát vizsgálva tanulmányoztuk a hallgatók feladatbeküldési szokásainak és teljesítményeinek változását, összehasonlítva a korábbi félévek azonos időszakaival.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
ProgCont rendszer
automatizált kiértékelés
távolléti oktatás
programozás
Megjelenés:ENELKO SzámOkt 2020. - p. 104-109. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM107331
Első szerző:Pánovics János (programtervező matematikus)
Cím:A ProgCont rendszer jelene és jövője / Pánovics János, Kádek Tamás, Biró Piroska
Dátum:2023
Megjegyzések:A ProgCont rendszert 2011 óta használjuk és fejlesztjük a Debreceni Egyetem Informatikai Karán. A rendszer legfontosabb szolgáltatása a programozási feladatokra beküldött forráskó-dok automatikus értékelése. Az első pár évben még csak programozói versenyek lebonyolítá-sára használtuk, majd folyamatosan integráltuk az oktatásba, alkalmassá téve számonkérések lebonyolítására és gyakorló feladatsorok közzétételére. Az utóbbi pár évben felértékelődött az online oktatástámogató eszközök szerepe, és ennek megfelelően átalakult a ProgCont rendszer szolgáltatási palettája is. Cikkünkben rövid áttekintést nyújtunk ezen szolgáltatásokról, melyek egyben a későbbi fejlesztési irányt is megszabják.
ISBN:978-615-80608-6-8
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
ProgCont rendszer
automatikus kiértékelés
programozás
szakkör alkalmazás
Megjelenés:INFODIDACT 2022 / Szlávi Péter; Zsakó László. - p. 1-6. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM098072
Első szerző:Pánovics János (programtervező matematikus)
Cím:Programozási feladatok megoldásaiban elkövetett hibák felderítése annotációk segítségével a ProgCont rendszerben / Pánovics János, Kádek Tamás, Biró Piroska, Kósa Márk
Dátum:2021
ISSN:2734-6757
Megjegyzések:A járványhelyzet okozta kihívásokra reagálva a Debreceni Egyetemen Informatikai Karán is több ízben kellett átállni a távolléti oktatásra. Ez az oktatási forma lényegesen több önállóságot feltételez a hallgatók részéről, melyben megnő az önálló felkészülés szerepe. Több mint egy évtizedes múltra visszatekintő ProgCont rendszerünkben is szükségessé vált, hogy reagáljunk az ebből adódó kihívásokra. Az önálló felkészülést azzal kívántuk segíteni, hogy javítjuk a rendszer automatikus visszajelzéseit, olyan új annotációkkal ellátva a kitűzött feladatok részfeladatait, melyek segítenek a részben jó megoldásokban fellelhető hibák feltárásában. Cikkünkben bemutatjuk az annotációk kialakításának útját, három különböző felhasználási területet alapul véve, és összefoglaljuk az új technikának köszönhető tapasztalatokat és eredményeket.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
ProgCont rendszer
annotációk
automatizált kiértékelés
programozás
Megjelenés:XXII. Energetika-Elektrotechnika - ENELKO és XXXI. Számítástechnika és Oktatás : SzámOkt Multi-konferencia / szerk. Sebestyén-Pál György, Szabó Loránd. - p. 81-85. -
További szerzők:Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1