CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM073093
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Család és karrier : egyetemi hallgatók jövőterei / Bacskai Katinka, Benkei-Kovács Balázs, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Dusa Ágnes Réka, Engler Ágnes, Fehérvári Brigitta, Fényes Hajnalka, Fináncz Judit, Horváth Balázs, Joó Orsolya, Kamuti Hajnalka, Márkus Zsuzsanna, Pongrácz Attila, Takács Tamara, Üröginé Ács Anikó, Engler Ágnes
Dátum:2018
Megjelenés:Debrecen : Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, 2018
Terjedelem:212 p.
Megjegyzések:(Oktatáskutatók könyvtára, 2064-9312 ; 3.)
ISBN:978-615-80077-6-4
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
További szerzők:Benkei-Kovács Balázs Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Fehérvári Brigitta Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Fináncz Judit Horváth Balázs Joó Orsolya (1991-) (angol és történelem szakos tanár) Kamuti Hajnalka Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus) Pongrácz Attila Takács Tamara (1980-) (neveléstudomány) Üröginé Ács Anikó Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Oktatáskutatók könyvtára
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM065541
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:A családszerkezet és az iskolai eredményesség összefüggései / Engler Ágnes, Joó Orsolya, Kovács Katalin, Morvai Laura
Dátum:2016
ISSN:1589-4096
Megjegyzések:Tanulmányunkban a családszerkezet és az iskolai eredményesség összefüggéseit vizsgáltuk. A nemzetközi és hazai szakirodalmi források egybehangzó tanulsága, hogy a gyermekek számára minden szempontból (testi, lelki és értelmi fejlődés) a teljes családban való növekedés a legideálisabb. A biztonságérzetüket megrengető külső válság-hatások, mint például a költözés, munkanélküliség, haláleset, válás komoly problémákat idéz elő. A családokban előforduló válságok közül a leggyakoribb a válás, melynek negatív hatásai a gyermek kora szerint különböző módon és mértékben jelentkeznek, de mindenképpen komoly, sok esetben elhúzódó problémákat vagy probléma-együtteseket idéznek elő. A szülei válásának folyamatát átélő gyermek lelki traumája nyomot hagy iskolai viselkedésén és teljesítményén, ennek kezelésében a szülő és pedagógus, valamint különböző szakemberek együttműködése a kívánatos. Empirikus vizsgálatunkban a családszerkezet és iskolai eredményesség közötti kapcsolatot országos és regionális kutatások adataira támaszkodva tártuk fel. A családi háttér hatásának erőteljes megjelenése jelen kutatásunk esetén is igaz, eredményeink teljes összhangban állnak a szakirodalom megállapításaival. Az eredményeket abszolút és a tanulmányi eredményességi index segítségével is megvizsgáltuk. Eredményeink a regressziós vizsgálatokban eltérőek voltak, a mélyebb elemzésre alkalmas regionális vizsgálatunk a családtípus meghatározó szerepét mutatta, ugyanakkor az országos eredmények a regressziós vizsgálatnál a családtípus szerepének erőteljes csökkenését mutatták a bevont változók számának növelésével. Ugyanakkor mindenképpen igaz, hogy a tanulói előremenetelt nagymértékben meghatározza az, hogy milyen családtípusban él a gyermek. A legeredményesebbeket a mindkét biológiai szülővel együtt élőknél találtuk. Kutatásunk felhívja a figyelmet a kontextusból fakadó hatásokra, mely alapján az iskolai környezet csökkentheti a tanulók családszerkezetből fakadó hátrányait.
ISBN:978-963-414-193-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
iskolai eredményesség, családszerkezet
Megjelenés:Riport a családokról / szerk. Földvári Mónika, Tomposné Hakkel Tünde. - p. 457-477. -
További szerzők:Joó Orsolya (1991-) (angol és történelem szakos tanár) Kovács Katalin Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1